Jelenlegi hely

VIMM35 Design Thinking - Tervezéses gondolkodás az iskolában

Időpont: 2021. szeptember 18., 9.00-12.30
Helyszín: Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria, 1052 Budapest, Deák Ferenc utca 17. I. emelet

Szeretettel meghívjuk Önt és minden kedves érdeklődőt a VIMM35 (Vizuális Mesterpedagógus Műhely) eseményre, ahol a téma ezúttal a Design Thinking – tervezéses gondolkodás az iskolában lesz.
Ajánljuk minden érdeklődő rajztanárnak, óvópedagógusnak, kreatív szülőnek!

Az előadások később visszanézhetőek lesznek a Galéria YouTube-csatornáján.

A regisztráció alkalmával lehet igényelni a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete (MROE) által kiállított 5 kreditet érő igazolást, amelyet a résztvevők a helyszínen vehetnek majd át.

PROGRAM

9:00 – 9:50
Póczos Valéria
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium,
vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár;
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, doktoranda
WEB

Designkultúrára fel! Bevezetés a designkultúra területére
Előadásomban a designkultúra-tudomány bevezetését, valamint az ahhoz köthető sajátos gondolkodásmód szemléltetését vállalom. Mindemellett a közoktatási gyakorlatba integrált designoktatás-módszertan néhány lehetséges útját mutatom be, saját, elsőtől tizenkettedik évfolyamnak szánt designkultúra modulok elnevezésű tanítási-tanulási programom egy részének ismertetésével.

9:50 – 10:40
Mészáros Zsuzska
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár
Corvin Rajziskola
WEB

Könnyen használható tervezéses feladatok
Előadásom az iskolai gyakorlatban, 1-12. évfolyamon és felvételi előkészítőn használt feladataimba, frissen megjelent feladatgyűjteményembe és ezek elméleti hátterébe nyújt betekintést.

11:00 – 11:50
Bényei Judit PhD
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, MA szakvezető, média- és oktatáskutató egyetemi docens
WEBDesigngondolkodás a közoktatásban – MOME fejlesztések az EFOP 3.2.6 projekt segítségével
A MOME Holisztikus, együttműködésen alapuló design (HEAD) módszertana a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését valósítja meg a vizualitásra, az alkotó munkára és az aktív felfedezésre, kutatásra építve. Drámapedagógiai módszereket alkalmazva erősíti meg a csapatban dolgozás készségeit a projektalapú tanulás során. Az előadás a programfejlesztés folyamatát és a létrejött módszer főbb jellemzőit mutatja be.

11:50 – 12:40
Lipóczki Ákos DLA
egyetemi docens, a MOME Innovációs Központ Kreatív Tanulás kutatócsoportjának vezetője
Szentandrási Dóra
építész, MOME Doktori Iskola, az Ugrás a Jövőbe! online kreatív pályázat szakmai kurátora

Művészeti pályázat mint designalapú tanulás módszertannal kísért különös tanulási helyzet az online térben
A 7-10. osztályosoknak szóló, jövő orientált design pályázat keretében megvalósított pedagógiai kísérlet bemutatása során érintjük a designalapú tanulás lehetőségét az online térben, valamint a fejlesztési és tanulási célok megvalósulásához vezető eszközöket.

További infó

- Budapestimami -

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Őszi bakancslista - pogramajánló

Bakancslista őszre: keressük a kalandokat!

Nehéz az őszre hangolódni egy ilyen ajándékba kapott csodálatos strandidővel szeptember elején. Őszi bakancslistánkra összegyűjtöttünk sok-sok kalandlehetőséget és ötletet. Kiránduljatok sokat, gyűjtsétek be az utolsó meleg napsugarakat!
Csak pozitívan - az osztályban! Ajándék letölthető plakátok iskolásoknak!

Csak pozitívan - az osztályban! Ajándék letölthető plakátok iskolásoknak!

Rosszabb pillanatokban sokat tud segíteni egy jó szó, kedves gondolat. Erősebbé tesz, ha tudjuk, hogy a felhők felett mindig kék az ég. Készítettünk Nektek egy kis ajándékot az iskolába, hogy ne felejtsétek el az ég színét a szürke napokon se!
Háromlépéses terv egy problémamentes tanévre, avagy hogyan készüljünk az előttünk álló évre?

Háromlépéses terv egy problémamentes tanévre, avagy hogyan készüljünk az előttünk álló évre?

Igaz, hogy az új év január 1-én kezdődik, és sokan akkor tesznek újévi fogadalmakat, de azoknak, akiknek iskolás gyerekük van, a szeptember elseje legalább olyan vízválasztó dátum, ha nem fontosabb. - Dezsőfi Beatrix írása.
Rajtam kívül mindenki nyaral – Társas összehasonlítás a közösségi médiában

Rajtam kívül mindenki nyaral – Társas összehasonlítás a közösségi médiában

„Mindenki boldog, mindenki nyaral… rajtam kívül.” – mondta egyik barátom. Szerinte „minden” ismerőse egzotikus helyeken vakációzik, amiket #hawaii, #dizsi, #napfény posztokkal mutat be, miközben ők „csak a Balatonra” mennek néhány napra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére