Intézményünk pedagógusai szeretettel várják a 2015/2016. tanévre iskolánkba jelentkező leendő elsősöket és szüleiket!
Az alsó tagozaton iskolaotthonos formában tanítunk.
• az egyik tanító a magyar nyelv és irodalmat, készségtantárgyakat,
• a másik tanító a matematikát, környezetismeretet és készségtantárgyakat tanít.
Az iskolaotthonban tanító pedagógus nemcsak a tanítási órákat vezeti, hanem gondoskodik a szabadidő tartalmas eltöltéséről, valamint a tanulók másnapi felkészüléséről is, ami az önálló tanulás keretében történik. A tanító segítségével sajátítják el a gyerekek a különböző tanulási technikákat ( időbeosztás, feladatok sorrendje, szóbeli tanulás módszere ). A gyerekek a felszerelést általában hétvégén viszik haza.
Ez a szervezeti forma a gyermek személyiségének sokoldalú megismeréséhez és fejlesztéséhez a legnagyszerűbb!
Az első osztályok indítását optimális létszámmal tervezzük A kötelező tantárgyak óraszáma az első évfolyamon heti 25 óra.
A gyönyörű, tágas, jól felszerelt tornatermünk lehetőséget biztosít a mozgásra, az egészséges életmód kialakítására, a különböző sportágak kipróbálására.
A nagy udvar, a levegőzéshez, a mozgásos játékokhoz, az izgalmas fogócskához, bújócskához nyújt teret. Azokon a napokon, amikor nincs óratervi testnevelés óra, játékos, egészséget megőrző testmozgást biztosítunk tanítványainknak.
Tanítóink többféle olvasástanítási módszert ismernek, ezek közül a szótagolásra építő
/ hangoztató-elemző-összetevő / módszert részesítik előnyben, mely a tanulók életkori sajátosságainak megfelelő ütemű haladást tesz lehetővé.
A törvényi előírásoknak megfelelően értékeljük a gyerekeket. Első évfolyamon félévkor és a tanév végén, a második évfolyamon félévkor szöveges értékelést adunk írásban, illetve szóban folyamatosan tájékoztatjuk a szülőket gyermekük iskolai életéről, tanulmányi előmeneteléről. A második évfolyam év végétől osztályzattal minősítjük tanítványainkat.
Fogadóórák, családlátogatások keretében teremtünk lehetőséget a személyes konzultációra.
A lemaradó tanulók felzárkóztatásában fejlesztő pedagógus segít. Feladatuk a tanulásban lemaradók fejlesztése, elsősorban anyanyelv és a matematika tantárgyakból, illetve azoknak a részképességeknek a fejlesztése, amelyek szükségesek a továbbhaladáshoz.
A beszédjavítást logopédus végzi. A különleges bánásmódot igénylő gyerekekkel gyógypedagógus, valamint iskolapszichológus foglalkozik.
Lehetőségeink szerint különböző szakköröket indítunk, ahol mód van a tehetséges tanulókkal történő munkálkodásra és a tanulók egyéni érdeklődésének megfelelő foglalkozások megszervezésére.
Tanulmányi versenyeken induló tanítványainkat a tanórai differenciálás mellett, tehetséggondozó foglalkozások keretében készítjük fel az eredményes szereplésre. Minden kerületi versenyen képviseljük iskolánkat.
A hatékony munkavégzés feltétele az egészséges életmód kialakítására való törekvés. Első osztálytól kezdve lehetőséget nyújtunk tanulóinknak sporttevékenységre a legkülönbözőbb sportágakban.
Sportolási lehetőségek:
• Kosárlabda
• Labdarúgás
• Sportkör
• Önvédelem
Több versenyszámban, rendszeresen szerepelünk a kerületi Diákolimpián.
A második évfolyam kötelező úszásoktatáson vesz részt. Önköltséges alapon osztályaink péntekenként korcsolyázni mennek a Pólus Centerbe.
A gyógytornára javasolt gyerekek gyógytornász szakember irányításával az iskolában vehetnek részt a számukra megfelelő foglalkozásokon.
Iskolánk helyet biztosít a zeneoktatásnak. A művészeti iskolából kihelyezett zenetanárok tanítanak hegedülni, csellózni, zongorázni, fúvós hangszereken játszani.
Már a harmadikosok is két jól felszerelt számítástechnika teremben tanulhatják az informatikát, ami a felső tagozaton csoportbontásban, emelt óraszámban történik.
Nagy jelentőséget tulajdonít iskolánk az idegen nyelv oktatásának.
Könyvtárunkban rengeteg mesekönyv, regény és lexikon található, amire nagyon büszkék vagyunk. Rendszeresen tartunk könyvtári foglalkozásokat.
A szabadidőben, a pedagógusok Budapest számos nevezetes helyére, múzeumokba, kiállításokra viszik a tanítványokat. Az osztályok rendszeresen járnak színházba, Bábszínházba, a Fővárosi Növény- és Állatkertbe .
A tanórán kívüli tevékenységek közül kiemelten fontosnak tekintjük a környezetvédelemre nevelést. Tisztasági versenyeket szervezünk.
Iskolánkra jellemző a nyitottság, a családias légkör, a szeretetteljes, biztonságos, igényes, szép környezetben történő nevelő-oktató munka. Fő feladatunknak tekintjük az általános műveltséget megalapozó nevelést, oktatást. Nagy hangsúlyt helyezünk az alapkészségek ( értő olvasás, írás, számolás ) elsajátítására, a kompetencia alapú oktatásra.
Fontosnak tartjuk, hogy az idejáró gyerekek jól érezzék magukat, szívesen jöjjenek az iskolába! A szülők pedig biztonságban tudhassák gyermeküket!
Célunk az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztésének elősegítése.
Nagyon fontosnak tartjuk a szülőkkel való jó együttműködést, hiszen a gyermekek nevelése közös feladatunk. Számukra nyílt órákat, napokat szervezünk, szülői értekezleteket, fogadóórákat, szülői fórumokat tartunk, s valamennyi rendezvényre meghívjuk őket.
A Szülői munkaközösség támogató munkájára mindig számíthatunk. Az iskolai diákfórumon, iskolagyűlésen a tanulók is elmondhatják az észrevételeiket, ötleteiket és a véleményüket.
Iskolánk életét számos hagyományos rendezvény gazdagítja.
Minden tavasszal megrendezzük a Károly Róbert Hetet, amelynek keretében a tanulók nagy kedvvel és lelkesedéssel idézik fel névadónk korát. Gazdag kulturális, szabadidős és sport programokat kínálunk kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
A hagyományok között fontos megemlíteni az ünnepélyeket, megemlékezéseket, valamint az egyéb programokat (pl. Mikulás, Luca napi és Húsvéti vásár, a Karácsonyi gyertyagyújtás, farsangi karnevál, a Környezetvédelmi hét, sportnapok, Meseszínház, Gyemeknap, az Anyák napja, Károly Róbert Hét, Apródképző, valamint a számos nyári tábor, kirándulások, tanulmányi, kulturális, szabadidős és sport vetélkedők.) A rendezvényeinkről a képgaléria menüpontban felvételeket láthatnak.
Forrás: http://www.karoberto.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges