Jelenlegi hely

Kossuth Lajos Általános Iskola

Cím: 1151 Budapest, Kossuth u. 53.
Tel.: (1) 307-6546
E-mail: kossuth@vipmail.hu
Web: www.knok.hu

Úgy gondoljuk, hogy minden szülő, amikor iskolát választ, nagy tudású, gyermekszerető pedagógust képzel el, akire nyugodtan rábízhatja gyermekét. Szeretnénk Önöknek segítséget nyújtani abban, hogy intézményünket megismerve könnyebben tudjanak óvodát-iskolát választani gyermekük számára.
Intézményünk 1986. szeptember 1-jén nyílt meg, 2010-ben ünnepeltük fennállásunk 25 éves évfordulóját.

Iskolánk nagymértékben épít az óvodai felkészítés eredményeire. Az óvoda és az iskola közötti átmenet megkönnyítése érdekében a nagycsoportosok rendszeresen látogatják iskolánkat. Megismerik a tanítóink munkáját, az iskolát, így ha az iskolánkat választják: ismerős környezetbe érkeznek az első osztály kezdetekor. Az iskolakezdés első hónapjaiban nagyon rugalmasan, gyermekközpontúan, fokozatos ütemben szoktatjuk be kis elsőseinket.

A bevezető és a kezdő szakaszban (1-4. évfolyamon) az alapkészségek fejlesztését tartjuk a legfontosabbnak, azzal együtt, hogy a tehetségeket minél korábban igyekszünk felismerni és gondozni. Az érdeklődő és szorgalmas tanulók az iskolában több foglalkozásból is válogathatnak. Informatika és angol nyelv tanulására az életkorhoz igazodva az első osztálytól van lehetőség. Több éve működik az iskolánkban német nemzetiségi osztály, amely heti 5 órás német nyelvi foglalkozást jelent.

A 2012/2013-as tanévben iskolánkban három első osztály indítását tervezzük. Két osztályban az angol-informatika képzésre helyeznénk a hangsúlyt emelt óraszámmal, bontott csoportban (10-14 fő). A harmadik osztály német nemzetiségi képzésben részesülne. Mindhárom osztályban egész napos nevelés-oktatás folyna.
Az alapozó és a fejlesztő szakaszban (5-8. évfolyamon) a tehetséges tanulók emelt óraszámú angol, német nyelv és informatikai képzést kapnak. A nyelvoktatás célja a nyolcadik évfolyam végén megszerezhető alapfokú nyelvvizsga. A 7-8. évfolyamon felvételi előkészítő foglalkozást szervezünk magyar nyelv és irodalomból, valamint matematikából. Tehetséges tanulóink számára szakköri foglalkozások keretében tesszük lehetővé az előrehaladást.
Tanáraink nyitottak az új módszerek elsajátítására, továbbképzéseken bővítik ismereteiket. Drámapedagógiai eszközökkel, új, a tanulást segítő módszerekkel segítik tanulóink pályaválasztását.
A felső tagozaton tovább folytatódik az alsó tagozaton már eredményes:

  • egyéni képességfejlesztés,
  • egyénre szabott bánásmód,
  • differenciált képességfejlesztés,
  • tehetséggondozás, versenyeztetés.

Tanulóink szabadidejét tartalmas, színes programokkal töltjük ki.
Szoros kapcsolatban állunk a kerület művészeti iskolájával, együttműködés keretében a zenét: szolfézs, zongora, hegedű, furulya órákon tanulhatják nálunk a gyermekek. Nagy sikert aratnak kézműves foglalkozásaink, melyekre sokszor a szülőket is meghívjuk. Igényeikhez igazodva szakköröket működtetünk, és rendszeresen tartunk könyvtári órákat a 10.000 kötetes iskolai könyvtárunkban.

Színház- és múzeumlátogatásokat, hétvégi hazai és külföldi kirándulásokat szervezünk igény szerint.
Sportolási lehetőséget is biztosítunk a gyermekeknek szakedzők vezetésével, ezek a labdarúgás, kosárlabda, a kézilabda, az atlétika, az úszás, a korcsolyázás, a judo és a modern táncok.

Biztosak vagyunk abban, hogy a sokoldalú képzési program és kínálat az egyik oka annak, hogy tanulóink mind az iskolai, mind a kerületi, fővárosi és országos versenyeken számtalan eredményt érnek el minden területen.

Iskolánk életében nagyon fontosak a hagyományok is, mert jól kifejezik, érzékelhetővé teszik a "Kossuth-os" szellemiséget. Közös programjaink a Mikulás, a karácsony, a farsang és a bográcsozással egybekötött családi sportnap. A „Mit tudunk mi?” című műsoros délutánon osztályaink különböző produkciókkal mutatkoznak be a szülőknek. Angol-német nyelvi délutánjaink is nagy sikert aratnak a szülők körében.

Reméljük felkeltettük érdeklődésüket, kérjük látogassanak el iskolánkba, győződjenek meg minderről.

Forrás: http://www.knok.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére