Jelenlegi hely

Szent II. János Pál Iskolaközpont (korábban Szent Benedek Óvoda, Általános Iskola és Két Tanítási Nyelvű Gimnázium)

 
Cím: 1116 Budapest, Mezőkövesd u. 10.
Telefon: +361 201-4328 (iskola), +361 225-14-24 (óvoda)
E-mail: igazgato@szentbenedekikp.hu

Igazgató: dr. Tihanyi Katalin

Óvoda

Mottónk: “Egy gyermeket nem lehet jóvá szidni, csak jóvá szeretni.” Böjte Csaba

Óvodánk 2011 szeptemberében négy csoporttal nyitotta meg kapuit. Légköre családias, szeretetet, biztonságot, türelmet közvetítő, a szülői otthon nevelésének folytatását és annak megerősítését jelentő. Programunk nem tartalmaz kötöttségeket a gyermekek életkor szerinti csoportszervezését illetően, a csoportok kialakítását a jelentkező gyermekek életkora szabja meg. Jelenleg minden csoportunk vegyes összetételű.

Célunk

A gyermekek fejlődésének biztosítása az élményszerű fejlesztéseken, és a sokszínű tevékenységeken keresztül a játék elsődlegességét megőrizve. Biztosítjuk a komplex iskolára való felkészítést, a szükséges egyéni fejlesztéseket és az erkölcsi nevelést. Különös figyelmet szentelünk az egészséges önbizalom kialakításának és az önállóságra nevelésnek. Az önállóság és a döntési helyzetek a gyermekek életre való felkészítését szolgálják. Célunk a kiegyensúlyozott, harmonikus légkör kialakítása, a mások iránti tisztelet és megbecsülés érzésének fejlesztése. Tudjuk, hogy milyen fontos a nyitottság, az elfogadás, az empátia és a hitelesség.  A világ dolgaihoz való pozitív hozzáállásra tanítjuk őket, hogy mindenben meg tudják látni a jót. A teremtett világ szépségeiben Isten szeretetének tükröződésére hívjuk fel figyelmüket.

Szeretetteljes, gyermekközpontú légkörben az élménygazdag mindennapok megteremtésével olyan gyermekek nevelése a célunk, akiket együttérzés, segítőkészség, egymás elfogadása, a másik iránti tisztelet, felebaráti szeretet, megbocsátás, vagyis keresztény erények jellemeznek.

A hitélet gyakorlásának megalapozását az alábbiakkal segítjük elő: csendes percek, misék, imádságok, bibliai történetek, dramatikus játékok, szentek élete, egyházi ünnepek… Ezekben nagy segítségünkre vannak a Krisztus Légiója szerzetesei és a Regnum Christi megszentelt életű tagjai.

Gyermekbarát környezet

A belső környezet kialakításában az esztétikus, természetes anyagok dominálnak. Csoportszobáink világosak, barátságosak és híven tükrözik az itt dolgozó óvodapedagógusok szorgos kezét és ötletességét.  Bútorzatára az egyszerűség, biztonságosság és a könnyen variálhatóság a jellemző. Igényes, a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelő játékokkal felszereltek. Mindegyik csoportszobában galéria van, amely lehetőséget biztosít a különböző játéktevékenységekhez. Játékszereink könnyen tisztíthatóak, melyek szolgálják a manipuláció, a szerepjáték és az értelmi készség fejlesztésének széles lehetőségeit.

Az óvoda alapvető működéséhez szükséges csoportszobákon túl, a gyermekek mozgásigényének kielégítésére nagyméretű, jól felszeret tornaterem ad lehetőséget, mely sporteszközökkel megfelelően ellátott. Lehetőségünk van az iskola sportpályáit is igénybe venni.

Az udvar adottságai és felszerelését tekintve alkalmas sokszínű, változatos, szabadban töltött tevékenységek megszerettetésére (csúszdák, mászókák, játszóházikók, ügyességi játékok, stb).

Csoportjaink

Csoportjaink vegyes csoportok, ahol a nevelődő gyermekek sokkal fogékonyabbak a toleranciára. Fejlettebb az empátiás képességük, odafigyelésük társaikra, segítő-gondoskodó a magatartásuk. Óvodánkban a testvérek egy csoportba kerülhetnek, ha szüleik ezt külön kérik.

Színvonalas nevelőmunka

Pedagógusainkat a szakmai felkészültség és igényes munkavégzés jellemzi. Szeretetteljes, a gyermekek érdekeit, igényeit szem előtt tartó óvodai nevelést valósítunk meg. Nevelő fejlesztő munkánkkal segítjük, hogy a gyermekek aktívan tevékenykedő, kreatív személyiséggé válva, testi-lelki harmóniájukat megtartva képesé váljanak, elfogadva a világot, beilleszkedni a társadalomba. Minden szervezett tevékenység  játékba ágyazva, a gyermek kíváncsiságára építve, élményszerűen történik. Mintaként szolgálunk az általuk nevelt gyermekeknek. Tudatában vagyunk annak, hogy a gyermekek között nem csak „jelen kell lenniük”, hanem beszélgetésekkel, „odakucorodásokkal”, meghittséggel, vagy akár „csak” metakommunikációs jelzésekkel (elismerő tekintet, mosoly, kacsintás) érzelmi biztonságot nyújtunk, mert fontosnak tartjuk, hogy a „gyerekeik” érezzék, tudják: látlak, figyelek rád, észrevettem milyen ügyes és kedves vagy…

Nyitott óvoda

A családi nevelés elsőbbségét szem előtt tartva szeretetteljes, nyugodt, kiegyensúlyozott légkörben neveljük a ránk bízott gyermekeket. Mindezek miatt fontos számunkra az óvoda- család kapcsolat pozitív kialakítása, amiben a nevelőtestület meghatározó szerepet vállal azzal, hogy óvodánk „nyitott óvodaként” működik. Az újonnan érkező gyermekek számára biztosítjuk a fokozatos beszoktatás lehetőségét. Közös programokat ajánlunk a szülőknek, s az ünnepeket úgy szervezzük meg, hogy külsőségeikben és belső tartalmukban is kiemelkedjenek az óvoda mindennapjaiból. Az óvoda nyitottságából adódóan a szülők folyamatosan tájékozódhatnak a gyermekükkel történt eseményekről, fejlődésükről. Szülőkkel közös programjainkkal célunk a jó partnerkapcsolat kialakítása, az óvodánk életébe való betekintés biztosítása.

Forrás és további részletek: http://www.szentbenedekiskola.hu/ovoda/bemutatkozas

Általános iskola és gimnázium

Részletek: http://www.szentbenedekiskola.hu/iskola/iskola-fo
 


A Budapestimami 2012 őszi és 2015/16. évi "A mi iskolánk" című pályázata keretében több száz szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. A 2012. évi véleményeket ITT OLVASHATOD, 2015/16-ban erről az iskoláról az alábbiakat írták:

 

Hozzászólások

A Budapestimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.

3 kisunokám tanítói kiváló pedagógusok és nagyszerű emberek: Blanka, Zsóka, Hajnalka, Ili, Neszta néni (ahogy a gyerkek hívják őket). Sokat dícsernek é szeretettel feddnek, ha kell, becsületre, szorgalomra nevelik s kis lurkókat. És egy példa: matematika írasbeli felet,ahol az egyik kisunokám2 feladatot oldott meg,a további hármat nem, így 2-t kaott. Amikor kéreztem, hogy ilyen nehéz volt az első két feladat, hogy hozzá sem fogott a többihez, lehajtotta fejét és a követketőket mondta: tudod nagyi, jött egy markoló az udvarra és mire visszanéztem már beszedték a dolgozatot. Javasolta, hogy mondja el a tanító nénijénk is. Miután elmondta, kapott ket puszit és a jegyét ugyan - jogosan- nem javította ki, de azt mondta, hogy a középső padsorba ülteti, hogy legközelebb ne zavarja meg a markoló az udvaron és még azon az órán kapott egy 5-t a feleltére.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére