Jelenlegi hely

Micimackó Óvoda

Cím: 1156 Budapest, Kontyfa u. 1.
Tel.: (1) 418-3497
E-mail: micimacko.ovoda@t-online-hu
Web: www.kontyfaovi.hu
 

Mottónk 

"A Földet nem nagyapáinktólktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön." (Navaho közmondás)

 Óvodánk szerkezete

Intézményünk 200 férőhelyes 8 csoportos óvoda, ahová a gyermekek leginkább a környező lakótelepen élő családokból érkeznek, de nem ritka, hogy Budapest-környéki településekről járnak be. Gyermekcsoportonként két okleveles óvodapedagógus látja el a nevelőmunkát. Többen közülük szakvizsgával illetve szakirányú képesítéssel rendelkeznek. Tevékenységüket csoportonként egy-egy szakképzett dajka segíti.                                

Az óvoda adminisztrációs munkáit 1 fő óvodatitkár látja el. A rendfenntartó és a gyerekeket kiszolgáló feladatokat a következő alkalmazottak végzik: 2 fő konyhai dolgozó, 1 fő takarító, 1 fő kertész, 1 fő textil felelős.

Pedagógiai munkánk

"A környező világ iránti érdeklődésünk velünk születik. Születésünk pillanatától egy bonyolult és elkápráztató világ felfedezői vagyunk.

Vannak emberek, akikben ez a szenvedély az idő múlásával vagy az élet megpróbáltatásai közepett kihűl, de vannak olyan szerencsések, akiket életük végéig hevít." (Gerald Durell)

"Kodály Zoltán állította a zenei nevelésről, hogy az a kisgyermek születése előtt kilenc hónappal indul.

Óvodánk hitvallása, hogy a környezeti nevelést is ebben az időszakban kell elkezdeni, de mi ezt a feladatot csak három éves kortól tudjuk felvállalni.

Nekünk még meg kell tanulnunk, el kell fogadnunk azt a tényt, hogy a természetben való viselkedés, a környezetünk élőlényeivel szemben tanusított magatartás is része a társadalmi beillesztés folyamatának. Éppen ezért e viselkedési magatartás bizonyos alapelemei korai gyermekkorban alakíthatók ki. Ha ebben az időszakban elmulasztjuk ezt, akkor társadalmi szempontból hiányos személyiségjegyekkel bíró generációk nőnek fel.

A természet-szeretet és művészet azonos tőről fakad. Érzékenység, érzelmi telítettség, lelki rezonancia szükséges az átéléshez. Az azonosulási képesség azok számára adatott meg, akik önmagukon felülemelkedve képesek beleélni magukat a másik helyzetébe legyen az akár kőszikla, bársonyos moha, vagy levélen csillogó harmatcsepp.

A növényekre és állatokra, mint élőlénytársainkra tekintünk, s a természetből adott minden létezőre csodálattal figyelünk, legyen az egy kavics a patakparton, vagy felhő az égen. (KEN-Program)

Gyermekképünk: " Óvodai nevelésünk az óvodai nevelés országos alapprogramjára épülve határozza meg gyermekeinkről alkotott képünket.

Óvodánkba kerülő gyermekek személyiségét meghatározzák genetikai adottságaik, az addig őket ért családi és környezeti hatások. Ennek következtében a gyermekeknek életkoronként és egyénenként eltérőek testi és lelki szükségleteik.

Személyiségük fejlesztésében programunk lehetőséget biztosít - az egyéni fejlődési ütem figyelembevételével - a környezeti és esztétikai nevelésen belül a gyermeki személyiség harmonikus kibontakoztatására.

Feladatunknak tartjuk olyan gyermekek nevelését, aki az őket körülvevő környezetet, természetet szeretik és ezek figyelembevételével élnek benne." (KEN-Program)

"Az óvodai nevelés az alapelvek megvalósítása érdekében gondoskodik:

Tárgyi feltételek

2008. nyarán elkészült új tornatermünk, mely a kor elvárásainak megfelel. Épült új nevelői-, kézműves-, logopédiai-, fejlesztő szoba is, valamint óvónői-, és dajka öltöző. A tavalyi tanév végén felkerültek az utólsó új lapradiátorok is. Iskolánk műszaki csapata kifestette a gyermekek öltözőit, valamint lecserélte a karnisokat. A korszerűsítési folyamat részeként az emeleti konyha és iroda alblakcseréje megtörtént. Reméljük soron következik majd az egész épület nyílászáróinak cseréje.

Három gyermeköltözőben a szekrények is megújultak az óvónénik és a szülők munkája nyomán. -Köszönjük! Az óvoda főbejárati kapujának cseréje is sor került, így biztonságosabbá téve a gyermekek számára az ittlétet.

 Óvoda - iskola átmenet

Óvodánk a szomszádos Kontyfa iskolával 35 éves múltra tekint vissza. Szorosabb kapcsolatot eredményezett azonban a két intézmény összevonása. Ennek következtében megindult egy folyamat, melyben a tanító nénik az óvónőkkel közösen igyekeznek megkönnyíteni a kisgyermekek számára az átmenetet. Gyakran rendezünk szakmai tapasztalatcserét, óra-, illetve foglalkozás látogatást. Így a gyermekeknek is könnyebbség szeptemberben, hogy egy olyan tanító néni fogadja őket az iskolában, akivel már többször találkozhatott.

Később az óvodapedagógusok visszajelzést kapnak azokról a gyermekekről, akik tőlünk kerültek át a Kontyfába. Ez pedagógiai munkánkban nagy segítség.

Szerencsésnek mondhatjuk azokat a családokat, akiknek  gyermekei óvodás kortól egy intézménybe járhatnak -lakóhelyükhöz közel- gyakorlatilag érettségiig.

Szolgáltatás

Logopédia - pedagógus: Kiss B. Ilona

Forrás: www.kontyfaovi.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére