Jelenlegi hely

Micimackó Óvoda

Cím: 1156 Budapest, Kontyfa u. 1.
Tel.: (1) 418-3497
E-mail: micimacko.ovoda@t-online-hu
Web: www.kontyfaovi.hu
 

Mottónk 

"A Földet nem nagyapáinktólktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön." (Navaho közmondás)

 Óvodánk szerkezete

Intézményünk 200 férőhelyes 8 csoportos óvoda, ahová a gyermekek leginkább a környező lakótelepen élő családokból érkeznek, de nem ritka, hogy Budapest-környéki településekről járnak be. Gyermekcsoportonként két okleveles óvodapedagógus látja el a nevelőmunkát. Többen közülük szakvizsgával illetve szakirányú képesítéssel rendelkeznek. Tevékenységüket csoportonként egy-egy szakképzett dajka segíti.                                

Az óvoda adminisztrációs munkáit 1 fő óvodatitkár látja el. A rendfenntartó és a gyerekeket kiszolgáló feladatokat a következő alkalmazottak végzik: 2 fő konyhai dolgozó, 1 fő takarító, 1 fő kertész, 1 fő textil felelős.

Pedagógiai munkánk

"A környező világ iránti érdeklődésünk velünk születik. Születésünk pillanatától egy bonyolult és elkápráztató világ felfedezői vagyunk.

Vannak emberek, akikben ez a szenvedély az idő múlásával vagy az élet megpróbáltatásai közepett kihűl, de vannak olyan szerencsések, akiket életük végéig hevít." (Gerald Durell)

"Kodály Zoltán állította a zenei nevelésről, hogy az a kisgyermek születése előtt kilenc hónappal indul.

Óvodánk hitvallása, hogy a környezeti nevelést is ebben az időszakban kell elkezdeni, de mi ezt a feladatot csak három éves kortól tudjuk felvállalni.

Nekünk még meg kell tanulnunk, el kell fogadnunk azt a tényt, hogy a természetben való viselkedés, a környezetünk élőlényeivel szemben tanusított magatartás is része a társadalmi beillesztés folyamatának. Éppen ezért e viselkedési magatartás bizonyos alapelemei korai gyermekkorban alakíthatók ki. Ha ebben az időszakban elmulasztjuk ezt, akkor társadalmi szempontból hiányos személyiségjegyekkel bíró generációk nőnek fel.

A természet-szeretet és művészet azonos tőről fakad. Érzékenység, érzelmi telítettség, lelki rezonancia szükséges az átéléshez. Az azonosulási képesség azok számára adatott meg, akik önmagukon felülemelkedve képesek beleélni magukat a másik helyzetébe legyen az akár kőszikla, bársonyos moha, vagy levélen csillogó harmatcsepp.

A növényekre és állatokra, mint élőlénytársainkra tekintünk, s a természetből adott minden létezőre csodálattal figyelünk, legyen az egy kavics a patakparton, vagy felhő az égen. (KEN-Program)

Gyermekképünk: " Óvodai nevelésünk az óvodai nevelés országos alapprogramjára épülve határozza meg gyermekeinkről alkotott képünket.

Óvodánkba kerülő gyermekek személyiségét meghatározzák genetikai adottságaik, az addig őket ért családi és környezeti hatások. Ennek következtében a gyermekeknek életkoronként és egyénenként eltérőek testi és lelki szükségleteik.

Személyiségük fejlesztésében programunk lehetőséget biztosít - az egyéni fejlődési ütem figyelembevételével - a környezeti és esztétikai nevelésen belül a gyermeki személyiség harmonikus kibontakoztatására.

Feladatunknak tartjuk olyan gyermekek nevelését, aki az őket körülvevő környezetet, természetet szeretik és ezek figyelembevételével élnek benne." (KEN-Program)

"Az óvodai nevelés az alapelvek megvalósítása érdekében gondoskodik:

Tárgyi feltételek

2008. nyarán elkészült új tornatermünk, mely a kor elvárásainak megfelel. Épült új nevelői-, kézműves-, logopédiai-, fejlesztő szoba is, valamint óvónői-, és dajka öltöző. A tavalyi tanév végén felkerültek az utólsó új lapradiátorok is. Iskolánk műszaki csapata kifestette a gyermekek öltözőit, valamint lecserélte a karnisokat. A korszerűsítési folyamat részeként az emeleti konyha és iroda alblakcseréje megtörtént. Reméljük soron következik majd az egész épület nyílászáróinak cseréje.

Három gyermeköltözőben a szekrények is megújultak az óvónénik és a szülők munkája nyomán. -Köszönjük! Az óvoda főbejárati kapujának cseréje is sor került, így biztonságosabbá téve a gyermekek számára az ittlétet.

 Óvoda - iskola átmenet

Óvodánk a szomszádos Kontyfa iskolával 35 éves múltra tekint vissza. Szorosabb kapcsolatot eredményezett azonban a két intézmény összevonása. Ennek következtében megindult egy folyamat, melyben a tanító nénik az óvónőkkel közösen igyekeznek megkönnyíteni a kisgyermekek számára az átmenetet. Gyakran rendezünk szakmai tapasztalatcserét, óra-, illetve foglalkozás látogatást. Így a gyermekeknek is könnyebbség szeptemberben, hogy egy olyan tanító néni fogadja őket az iskolában, akivel már többször találkozhatott.

Később az óvodapedagógusok visszajelzést kapnak azokról a gyermekekről, akik tőlünk kerültek át a Kontyfába. Ez pedagógiai munkánkban nagy segítség.

Szerencsésnek mondhatjuk azokat a családokat, akiknek  gyermekei óvodás kortól egy intézménybe járhatnak -lakóhelyükhöz közel- gyakorlatilag érettségiig.

Szolgáltatás

Logopédia - pedagógus: Kiss B. Ilona

Forrás: www.kontyfaovi.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére