Jelenlegi hely

Molnár Viktor Óvoda

Cím: 1158 Budapest, Molnár Viktor u. 94-96.
Tel.: (1) 417-4644
E-mail: molnarviktor.ovoda@freemail.hu
Web: www.molnarviktor-ovoda.hu

A Molnár Viktor Óvoda Budapest XV. kerületében Lőcsevár - Molnár Viktor - Drégelyvár - Adria utca által határolt területen fekszik. A nagyobb forgalmú Drégelyvár út zajától egy 10 emeletes épület zárja el, így viszonylag csendes, zöldterületen, lakótelepi környezetben helyezkedik el. Udvara tágas, természetes – balesetmentes játékot biztosító – faanyagokból készült játékokkal, medencével felszerelt. Az udvar esztétikája, tisztasága, védelme elsődleges feladata felnőttnek és gyermeknek egyaránt. Ezt szolgálja a játszószerek felújítása, a fák, bokrok, virágok telepítése és gondozása is.

Óvodánk 200 férőhellyel, 8 gyermekcsoporttal működő intézmény. Személyi feltételeink biztosításánál a magas szintű szakmai felkészültséget vesszük alapul. Az óvónői párok kialakításánál az azonos nevelő szemlélet érvényesítésére törekszünk. Az óvodapedagógusok kreatív szemlélete tudatos, tervszerű alkotótevékenysége a minőségi munka elengedhetetlen feltétele. A tárgyi feltételek javítására nagy hangsúlyt fektetünk az idejáró kisgyermekek fejlődése és biztonsága érdekében. Kiemelt feladatnak tekintjük az óvoda épületének, valamint udvarának esztétikus fejlesztését. Az óvodai foglalkoztatókban a természetes anyagok használata dominál. Ez megmutatkozik a berendezési tárgyak, a játékeszközök és díszítőelemek esetében is. A 2003-ban megépült tornaszoba korlátlan mennyiségben biztosítja a gyermekek számára a mozgás lehetőségét, a testnevelés foglalkozásokon és a szabadidős tevékenységek alatt. Az óvoda udvara tágas, természetes – balesetmentes játékot biztosító – fából készült játékokkal, medencével felszerelt. Az udvari játékok alatt rugalmas aljzat óvja a gyermekek testi épségét. Mivel óvodánk lakótelepi környezetben helyezkedik el, így távlati feladataink között meghatározó az udvar felszereltségének fejlesztése.

Óvodánk programja a „Komplex esztétikai nevelés az óvodában”, mely a „családias vidám gyermekkor” jegyében készült el.
Magában foglalja a környezet, épület, az udvar, valamint a gyermekek esztétikai nevelését az óvodai élet minden területén.
Célunk: a gyermekek szeretetteljes, derűs fejlesztő óvodai légkörben nevelkedjenek, s munkánk a családi nevelés fontos kiegészítője legyen.
Programunk sikeres megvalósításához fontos az óvodapedagógusok sajátos nevelői attitűdje. A 2002/2003-as tanévtől óvodai nevelésünk a sajátos nevelést igénylő gyermekek nevelésével egészült ki. Két csoportban folyik integrált nevelés, megfelelő személyi- és tárgyi feltételek biztosításával (fejlesztőpedagógus, logopédus).
Az óvoda-család kapcsolatának pozitív alakításában nagy szerepet vállalunk azzal, hogy intézményünk „nyitott óvodaként” működik. Óvodánkban az újonnan érkező gyermekek számára biztosítjuk a „szülős beszoktatás” lehetőségét. Az óvoda nyitottságából adódóan a szülők folyamatosan tájékozódhatnak a gyermekükkel történt eseményekről, fejlődésükről.

Forrás: http://www.molnarviktor-ovoda.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére