Jelenlegi hely

Tehetséggondozás

"Az igazi tehetség tudja, mit akar" - beszélgetés dr Gyarmathy Éva pszichológussal

"Az igazi tehetség tudja, mit akar" - beszélgetés dr Gyarmathy Éva pszichológussal

Mit tehetünk, ha felismerjük, hogy a gyerekünk tehetséges? Milyen hatással van a gyerekekre az iskolán kívüli tevékenység? Dr. Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa ad választ kérdéseinkre.

Minden gyerek tehetséges valamiben - Miből lesz a cserebogár?

Minden gyerek tehetséges valamiben?

Egy egészen kis városban nőttem fel. Gyerekkoromban nem volt még uszoda, évekkel később épült egy. Csakis nyáron, a strandon lehetett megtanulni úszni, számomra ez több év alatt sikerült, vagyis azt elég gyorsan lehetett tudni, hogy nem leszek úszóbajnok. De szerencsére sok más lehetőségem volt ezen kívül, és koromtól, motivációmtól, a körülményektől függően sok mindent ki is próbálhattam. Például egészen jól kötöttem, varrtam. 

OSZV

Országos Szépíró Verseny a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány rendezésében

A Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány

fennállása óta számos projektet bonyolított, melyek közül kiemelt fontosságúak az Országos Szépíró Versenyek, 

melyeket a sajátos nevelési igényű (SNI), illetve beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) zavarral küzdő 6-18 éves gyermekek részére szerveznek évente. Ezeken eddig több mint 35.000 diák vett részt az ország minden pontjáról és határon túli magyarlakta településekről. A versenyt tulajdonképpen azért hozták létre és tartják meg minden évben, hogy lehetőséget nyújtsanak ezeknek a "nem átlagos" kisgyerekek számára a sikerélmény átélésére.

Tehetséggondozás 4-8 éves korban: hallottál már a Kíváncsi Ládáról?

Tehetséggondozás 4-8 éves korban: hallottál már a Kíváncsi Ládáról?

„A tehetség nagyon sokféle és nagyon érzékeny. Rengeteg kiemelkedő adottság nem tud kifejlődni a környezet igénytelensége, merevsége, tudatlansága miatt. Bizonyosnak mondható, hogy a nem megfelelő nevelési-oktatási környezet nagy veszteséget okoz a kiemelkedő képességű gyerekek esetében. Ezért szeretnénk tehetségbarát környezetet kialakítani, és segíteni másokat, hogy másutt is így legyen. A legfontosabb „környezeti tényezők” a tehetségekkel foglalkozó pedagógusok, ők bírnak a legtöbb befolyással a tehetség alakítására (akár szakértők, akár nem). Szemléletük, gondolkodásmódjuk, bánásmódjuk meghatározó a tehetségek sorsára. Mi ezt szeretnénk formálni.” (Papp Judit)

Tehetséggondozó szervezetek - hasznos linkek

Tehetséggondozó szervezetek - hasznos linkek

Magyarországon sok szervezet foglalkozik tehetséggondozással. Összegyűjtöttük azokat, ahol érdemes tájékozódni.

Partnereink