Jelenlegi hely

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium

Cím: 1173 Budapest, Akácvirág u. 49.
Tel.: 257-0020
E-mail: kcss@kcss.hu
Web: http://www.kcss.hu/

Az iskola

1982 óta működő iskolánk a XVII. kerület központjában található. A hagyományos 8 osztályos általános iskolai oktatás mellett 1992 óta 4 évfolyamos gimnáziumi képzés is folyik intézményünkben. Tanulóinkat 3 épületben oktatjuk. Központi épületünkben a felső tagozatosok, gimnazisták tantermei, szaktantermek, nyelvi termek és a tornaterem helyezkedik el. A főépülethez közvetlenül kapcsolódó, ill. közel álló kisebb épületekben az alsó tagozatosok osztálytermei, nyelvi termek és egy kisebb tornaterem található. Tárgyi feltételeink megfelelőek. Diákjainkat többéves gyakorlattal rendelkező, szakképzett pedagógusok oktatják.
Alapvető célkitűzésünk, hogy a tanulók a koruknak, képességeiknek megfelelő, legmagasabb szintű képzésben részesüljenek. E cél érdekében 1992-ben megpróbáltuk kisebb-nagyobb átszervezéssel, odafigyeléssel, sokkal hasznosabbá, hatékonyabbá és kellemesebbé tenni a gyerekek számára az iskolában töltött időt. Azóta van olyan osztályunk, ahol a kötelező óratervi órákon kívül már első osztálytól megkezdhetik a gyerekek egy idegen nyelv tanulását, megtanulhatnak úszni. Minden évfolyamon egyik osztályunk hagyományosan emelt szintű ének-zene (tagozatos) oktatásban részesül. Ide jó hangú, jó ritmusérzékű, szépen és szívesen éneklő gyerekeket várunk. Alsó, ill. felső tagozatos énekkarunk kimagasló eredményeket ér el hosszú évek óta. Gimnáziumunk 1992-ben indult. Egyre több tanulónk tesz nyelvvizsgát, tanul tovább egyetemeken, főiskolákon. Az 1999/2000. tanévtől angol és német nyelvet emelt szinten oktató, 2005/2006-tól pedig nyelvi-informatikai előkészítő évfolyammal induló gimnáziumi osztályokat is indítunk.
Szabadidős tevékenységrendszer

Iskolánkban a magas szintű délelőtti képzés mellett fontos szerepet kap a szabadidős tevékenységek, a változatos sportfoglalkozások megszervezése. Rengeteg szakkört, foglalkozást kínálunk a tanulók számára, amelyeken kedvük és tehetségük szerint vehetnek részt. Rajz, fiú- és leánytorna, foci, labdajáték, tenisz, ugrókötél, kézműves, matematika, informatika, dráma stb. foglalkozások közül választhatnak délutánonként. A 3. és 4. osztályosok erdei iskolába is eljutnak. A felső tagozatosok számára a délutáni foglalkozások köre elméleti tárgyakkal bővül. Különböző jellegű táborokat (sítábor, nyelvi tábor…) is szervezünk számukra.

A tizenkét évfolyamos képzésünk minden szintjén a kötelező elfoglaltságokon felül szervezett tevékenységek megvalósításában, a táborok finanszírozásában, a versenyek támogatásában, az iskola taneszközeinek fejlesztésében a HU-MAN I. Alapítvány van segítségünkre. A hozzánk járó tanulók szülei (a körzeti beiskolázású osztályok kivételével) a tanév hónapjaira alapítványi hozzájárulást fizetnek. Alapítványunk saját ifjúsági táborral rendelkezik Sarudon, a Tisza-tó partján.

Nyolcadik osztályos tanulóink közül számosan tettek sikeres állami nyelvvizsgát. Tanulóink továbbtanulási eredményei is kiemelkedők. Nagyon sokan kéttannyelvű gimnáziumokban, országos hírű gimnáziumokban, és egyre többen saját intézményünkben folytatják tanulmányaikat.

Forrás: http://www.kcss.hu/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére