Jelenlegi hely

Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat VIII. kerületi Tagintézménye

Cím: 1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 4.
Tel.: 303-9598; 
E-mail: nevtan8@chello.hu
Web: http://www.jik.hu

FELADATAINK:

  • nevelési tanácsadás,
  • tankerületi szakértői bizottsági tevékenység,
  • logopédiai ellátás,
  • gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás,
  • konduktív pedagógiai ellátás,
  • gyógytestnevelés,
  • kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása,
  • iskolapszichológia, óvodapszichológiai ellátás koordinálása,
  • fejlesztő nevelés.

A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat VIII. kerületi Tagintézménye olyan pszichológiai, pedagógiai, logopédiai célokat szolgáltató közoktatási háttérintézmény, mely ingyenesen áll kerületünkben lakó, illetve a kerület nevelési-oktatási intézményeibe járó gyermekek, tanulók (3-18 éves korig) rendelkezésére. Főképp a tanulási, magatartási, beilleszkedési vagy kapcsolatteremtési problémákkal foglalkozunk.  Segítséget tudunk nyújtani a szülőknek, ha észreveszik, hogy gyermekük nyugtalan, visszahúzódó, vagy éppen folyton a középpontban akar lenni, figyelme nehezen leköthető, feladatvégzés közben fáradékony, nehezen tanul, iskolai eredményei gyengébbek értelmi színvonalánál, írása, olvasása, matematikai készsége gyenge, megkésett a beszédfejlődése, beszédhibás.

Azoknak a családoknak is próbálunk segíteni, ahol a gyermek nehezen barátkozik, magába fordul, nyugtalan, verekedős, agresszív, indokolatlan dühkitörései vannak, túlérzékeny, iskolát kerül, csavarog, hazudik, lop.

Hozzánk tartoznak azok a gyermekek is, akiknél lelki problémák testi tünetekben jelentkeznek – a gyermekorvosi leletek szervi eltérést nem mutattak ki, negatívak – például alvászavar, beszédzavar, ágybavizelés, hasfájás, fejfájás, evési problémák, körömrágás, ideges izomrángás, fura arcrángás vagy hadarás.

Serdülőkori problémák – megváltozott viselkedés, hangulatzavar, öngyilkossági gondolatok – esetén is megpróbálunk segítséget nyújtani.

Az iskolaérettségi vizsgálatnál, (melyet egyaránt kérheti az óvoda vagy szülő) azt mérlegeljük, hogy a gyermek érettségi foka lehetővé teszi-e számára a kudarc nélküli, sikeres iskolakezdést, milyen típusú foglalkozás fejlesztené legjobban a gyermek képességeit, és személyiségét.

A Pedagógiai Szakszolgálat feltételrendszeréről:
Intézményünk munkatársai: pszichológusok, gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok, logopédusok, szociális gondozó. Logopédusaink a gyermekeket, tanulókat a kerületi óvodákban illetve iskolákban látják el. Igény szerint mediációs szolgáltatást is nyújtunk.

Intézményünkbe személyesen vagy telefonon lehet bejelentkezni.
Jelentkezhetnek szülők, esetleg a serdülők önként is, de a legtöbb gondozott gyermek esetében az óvoda, iskola, a gyermekorvos, esetleg a gyámhatóság tesz javaslatot a gondozásra. A jelentkezéskor munkatársunk felveszi a gyermek adatait és a panaszt, amelyben segítséget kérnek. A probléma jellege alapján, rövid határidőn belül a megfelelő szakember fogadja a gyermeket. Az első beszélgetésre általában a szülőkkel együtt kerül sor, de a kamaszok szülői kíséret nélkül is felkereshetnek bennünket.

Egyéb tevékenységeink:
Konzultációs lehetőséget biztosítunk a kerület óvodáiban, iskoláiban dolgozó pedagógusoknak, kérésre ismeretterjesztő előadásokat tartunk, felkérésre szülői értekezleten veszünk részt, társintézményekkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, főiskolai, egyetemi hallgatók számára gyakorlatot biztosítunk.

Nyitva tartás ideje:
Hétfőtől – csütörtökig 8-18 óráig,
pénteken 8-16 óráig.

Forrás: http://www.jik.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére