Jelenlegi hely

Újpesti Szigeti József Utcai Általános Iskola

Cím: 1041 Budapest, Szigeti József u. 1-3.
Tel.: 3-696-706      
E-mail: iskolavezetes@szigeti84.hu
Web: http://www.szigeti84.hu/

Iskolánk az Újpesti   Uszoda mögött az Árpád út a Rózsa utca és a Görgey utca által határolt lakótelepen működik 1984. óta.

Tágas játszó és sportudvar, elegendő tanterem, felszerelt szaktantermek, csoportszobák, 540 m2-es izületkímélő tornaterem, valamint egy szép színpad adja a hátteret az oktató-nevelő munka optimális megvalósításához.

Az iskola  helyi pedagógiai programja a 8 évfolyamos általános iskolai oktatás-nevelésre épül. Célunk, alapvető  műveltségeket,  korszerű ismereteket, használható tudást, erkölcsi-etikai értékeket közvetíteni diákjainknak.

Elvünk a nevelve oktatás,  kiemelve az önállóságra, öntevékenységre, reális önismeretre, önértékelésre nevelést. A kitartó munkához való helyes viszony (szorgalom, igényesség, kitartás) és az együttműködési készség kialakítása.

Valljuk, hogy valamiben mindenki tehetséges.

E gondolat érdekében  törekszünk arra, hogy a tanulók  szilárd, biztos, alapkészségekkel rendelkezzenek. Minden tanuló képességeit szándékai szerint tudja kibontakoztatni.

A tanulóink tudjanak hatékonyan és önállóan tanulni. Sajátítsák el az információs társadalom technológiáit, tudjanak információt keresni, szelektálni, rendszerezni.

Céljaink eléréséhez pedagógusaink nyitottak az új oktatási módszerek megismerésére és alkalmazására: kooperatív oktatás, projekt módszer, interaktív oktatás.

Fontosnak tartjuk az iskolai élet első évében a nyugodt képességfejlesztést, a kiegyensúlyozott ismertszerzést, a korrekt alapozást, ami a további előmenetel biztosítéka. Ebben az időszakban különös gondot fordítunk az esetleges képességbeli hátrányok kompenzálására a fejlesztő pedagógus segítségével.

Független gyermekvédelmi felelősünk aki egyben mentálhigienés szakember  is, a gyermekek,  családok védelmében jár el, felkutatja és ajánlja a  megoldási lehetőségeket az arra rászorulók részére.

Nagy gondot fordítunk a művészeti oktatásra, a mindennapos testnevelésre az idegen nyelv tanulására és az informatikai ismeretek elsajátítására.

Az érdeklődő tanulók házon belül ismerhetik  meg a rajz, a színjátszás a közös éneklés örömét.

Intézményünkben  kihelyezett zeneoktatás  is folyik. Részt lehet venni gyógytestnevelés foglalkozáson, délutáni  különböző  sportfoglalkozásokon.

Számítógépekkel korszerűen felszerelt iskolai könyvtár várja gyerekeinket. Iskolánkban  napközi és tanulószoba működik, gazdag programokat kínálva.

Iskolánkban tanulóink megismerkedhetnek a népi hagyományainkkal, részt vehetnek Mihály napi vásáron, szüreti mulatságon, táncházon, kézműveskedhetnek, népi játékokat tanulhatnak. Diákönkormányzatunk ápolja iskolánk hagyományait : pl. Ki-mit-tud, Farsang, Sportnap-sportbál.

Forrás: http://www.szigeti84.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére