Jelenlegi hely

Szűcs Sándor Általános Iskola

Cím: 1044 Budapest, Ugró Gyula sor 1-3.
Tel.: (1) 233-2978
E-mail: szucsisk@t-online.hu / titkarsag@altisk-szucs.sulinet.hu
Web: www.szucsiskola.hu

Iskolánk alapvető célkitűzése, hogy biztos alapismereteket adó, tanulói tevékenységre alapozott oktatást, tartalmas és sokszínű tanórán kívüli foglalkozást biztosítson a tanulóknak.
Tartalmi munkánknak három hangsúlyos területét tudjuk megnevezni.

1. Hatékony oktató-nevelő munka
2. Elfogadó pedagógai magatartás
3. Tartalmas és változatos szabadidős tevékenységek biztosítása.

Az elmúlt években, a szülői és tanulói igényekhez jobban igazodó, egyénre szabott bánásmódot, a nyugodt tanulási tempót, az ismeretek mélyebb elsajátítását biztosító hagyományos oktatási szerkezethez tértünk vissza. Délelőtt tanítási órák, délután napközis és tanulószobai foglalkozások vannak, kötelező tanulási idővel (14.30 -16.00 óra között).
Alsó tagozaton a napi munkát ún. "guruló" rendszerben szervezzük meg, aminek a lényege, hogy a két tanító felváltva ellátja a napközis tanító feladatait is. (Nincs külön napközis tanító.)
Felső tagozatos tanulóinknak napközis (csak 5. osztály) és tanulószobai (6-8. évf.) foglalkozásokat szervezünk, de a több tanulni való miatt nagyon fontos a rendszeres otthoni tanulás.

Pedagógiai hitvallásunk

Pedagógiai alapelvünk, hogy a gyermek azon ismereteknek lesz igazán birtokosa, amelyek megszerzésének tevékeny és aktív részese. Ezért pedagógusaink legfontosabb feladata a tanulók tanulási tevékenységének megszervezése és irányítása. Munkájuk szerves része a differenciált képességfejlesztés. E mellett differenciált követelmények támasztásával, következetes és folyamatos ellenőrzésekkel, számonkérésekkel kialakítjuk a gyerekek rendszeres, elmélyült tanulási szokásait.
A gondoskodó bánásmód érdekében különösen nagy figyelmet fordítunk a tanulást leginkább akadályozó logopédiai (dysgraphia, dyslexia) rendellenességek korai felderítésére és korrigálására. Rendszeres iskolai fejlesztő munkával segíteni tudunk azokon a kisgyerekeken, akiknek a még nem megfelelően kialakult képességeik az eredményes tanulásukat akadályozzák. A tanulási képességek fejlesztése érdekében szükség szerint különféle fejlesztő foglalkozásokat szervezünk.

Az oktató-nevelő munkánkban kiemelt hangsúlyt kap az anyanyelv, és a matematika oktatása.

Alsós osztályainkban az anyanyelvi ismereteket a kiváló eredményekkel is igazolt, nyelvi- irodalmi és kommunikációs nevelés (NYIK) programjával oktatjuk. Olvasástanításunk a hangoztató-elemző-összetevő módszeren alapul. A gyerekek meghatározott sorrendben tanulnak meg betűket, hangokat, majd azokból alkotnak szavakat, szövegeket, miközben elsajátítják a szótagolást is. (Fontosnak tartjuk kijelenteni, hogy iskolánkban nem a szóképes olvasástanítási módszert alkalmazzuk!)

Matematika-oktatásunkat, az egész általános iskolai időszakot átölelő, a tanulók matematikai ismereteinek következetes fejlesztését szolgáló, jól egymásra épülő, sokoldalú Hajdu-féle programra és taneszköz-készletre építettük. E program a közvélekedésben elfogadottnál mélyebb matematikai tudás megalapozására alkalmas. Előnye továbbá, hogy sok helyen a középiskolai matematikaoktatás is ráépül, a program sok gimnáziumban folytatódik.

A sport mellett évközben heti rendszerességgel működő szakkörökben tevékenykedhetnek gyerekeink. (részletesen a szabadidős tevékenységek menüpontnál)

A nyári szép hagyományú táboraink sok gyereknek adott felejthetetlen élményt. Szintén hagyomány, hogy iskolánk tanulói januárban egy hetes külföldi sítáboron vesznek részt.

Idegennyelv oktatása

Kiemelt szerepet szánunk az idegen nyelvek és a számítástechnika tanításának.
A hozzánk beiratkozó gyermekek nyolc éven keresztül tanulnak idegen nyelvet. A korábbi évek tapasztalatai, és az e témában végzett felmérésünk eredményét figyelembe véve, első osztálytól biztosítjuk a tanrendbe illesztett nyelvtanulás lehetőségét. Az idegen nyelvet nyelvszakos, diplomás tanárok tanítják, bontott, 12-13 fős kiscsoportokban. Az eredményes és hatékony nyelvtanítás támogatására olyan nyelvi szaktantermet alakítottunk ki, ahol multimédiás számítógépek internetes eléréssel segítik az egyéni tempójú és tevékenységközpontú nyelvtanulást. A számítógépek használata a felhasználói szintű számítógépes ismeretek megszerzését is támogatja, másrészt jó példa a PC-k tanulást segítő alkalmazására.
A 2008/2009. tanévtől lehetőség van a délutáni nyelvtanulásra is. Jelenleg az iskola tanulóinak harmada (6 csoport) részesül ebben az oktatási formában. E programban résztvevő gyerekek további két órában tanulják az idegen nyelvet, összesen heti 5 órában.
Nyelvtanításunk harmadik színtere a tartalom alapú nyelvoktatásban (TANY) jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy néhány tanulócsoportban - egyelőre fakultatív jeleggel - a közismereti tárgyak egyes anyagrészeinek feldolgozása során használják a gyerekek idegennyelv ismeretét.

Informatika oktatás

Az informatikai és számítástechnikai alapismereteket korszerűen felszerelt, internet hozzáférést is biztosító géptermünkben 4. évfolyamtól, a délelőtti idősávban, kiscsoportban sajátítják el a gyerekek. 7-8. osztályra felhasználói ismereteket szereznek szövegszerkesztésből, táblázatkezelésből és prezentációk készítéséből. Számítástechnikai oktatásunk legfőbb célkitűzése, hogy gyakorlati ismereteket adjon. Az ismeretek elsajátítását segítendő kiváló alkalmazási terület az iskolai "Zöldalma" újságunk PC-n való tördelése, szerkesztése.

Napjaink igényeinek megfelelően nagy hangsúlyt fektetünk a digitális készségek fejlesztésére. 2008. szeptemberétől már a közismereti tárgyak tanításához is használjuk a számítástechnikát. A számítógép jelen van az idegen nyelv, a matematika, a rajz és természettudományos tantárgyak szakóráin, de eredményesen használják az alsó tagozatos órákon is. Tantermeinkben internetes eléréssel rendelkező számítógépeket, és egyéb informatikai eszközöket helyeztünk el, lehetővé téve, hogy akár óra közben is gyorsan elérhetők legyenek az aktuális információk.

Sport és testnevelés

Tovább éltetjük az iskola történetének két és fél évtizedében kialakult testnevelési hagyományokat. Első évfolyamtól, valamennyi tanulónk legalább heti 3 órában, a délelőtti néptánc órákon és a délutáni tömegsport foglalkozásokon ismerkedhet meg a rendszeres mozgással.
Számukra kiemelten fontosnak tartjuk a különféle sportágak megismertetését, a játékos versenyzések során az egészséges küzdő szellem kialakítását. Hozzáértő testnevelőink célja, hogy a tehetségeket mihamarabb felismerjék, és szüleikkel egyetértésben a választott sportágra felkészítsék a tanulókat. Nagy létszámmal (gyerekek, szülők, tanárok egyformán) rendszeres résztvevői vagyunk a kerületi futófesztiváloknak. Néhány évvel ezelőtt megalapítottuk az iskolai diáksport egyesületet, a SZÁDSE-t (Szűcs Sándor Általános Iskola Diáksport Egyesülete).

A széleskörű sporttevékenységünkkel összefüggően számtalan lehetőséget biztosítunk a szabadidő tartalmas eltöltésére. A DSE szakosztályaiban görkorcsolyázni, dzsúdózni, vívni, futballozni, röplabdázni és fitt-kid programokban van lehetőség részt venni. Évente rendszeres úszásoktatást szervezünk a Darnyi Úszóiskolával.

Környezeti nevelés

Pedagógiai programunknak meghatározó eleme a környezetvédelmi és egészséges életmódra nevelés. 2005. júniusában először, majd 2008-ban és 2011-ben ismét elnyertük az OM és a KVM közös alapítású Ökoiskola címét. Örökös ökoiskola vagyunk. E projekt megvalósításával érdekes, tartalmas programokkal színesedett iskolánk élete. A félévente megrendezett témanapokon Újpest és a főváros természeti értékeit, történelmét az aktuális helyszínen lebonyolított, játékos vetélkedőkön ismerik meg tanítványaink. A tavaszi témahét előadásokban, kézműves foglalkozásokban gazdag. A program részeként alsósaink minden évben eljutnak az Állatkertbe is. Iskolakertünkben és az iskola környezetében gyakorlati lehetőséget biztosítunk tanítványainknak környezetük alakítására. Parkot gondoznak, növényeket ültetnek, szelektív hulladékgyűjtést végeznek, így jutva olyan gyakorlati ismeretekhez, amik a városi életmódhoz szokott fiataljaink életéből szinte teljesen kimaradnak. 2007. januárjától részt vevői vagyunk az Újpesti Önkormányzat és FKF Zrt. megállapodásán alapuló iskolai szelektív hulladékgyűjtési oktatóprogramnak.

Úgy gondoljuk iskolánk megítélése jó. Továbbtanulóink elsősorban gimnáziumba, másodsorban szakközépiskolába jelentkeznek. A 8. osztályt végzett tanítványaink 2/3-a érettségit adó középiskolában tanul tovább. Eredményeink mögött tanáraink és tanítványaink kitartó kemény munkája húzódik. Az elért színvonalat és a sokféle színes programot szeretnénk továbbra is megtartani.

Több mint másfél évtizedes múltra tekintő jó kapcsolatunk eredményeként, egy osztálynyi kisgyermek a Dalos Oviból érkezik.

Forrás: http://www.szucsiskola.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.
A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére