Jelenlegi hely

Karinthy Frigyes Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

Cím: 1048 Budapest, Hajló u. 2-8.
Tel.: 380 6188
E-mail: iskolatitkar@karinthyisk.hu
Web: http://www.karinthyisk.hu/

Az iskola, mint az Általános Művelődési Központ része 1985-ben kezdte meg működését Újpesten, Káposztásmegyeren. Ez a szervezeti forma 2012. augusztus 31-ével fenntartói döntés alapján megváltozott, az ÁMK nevelési, oktatási, közművelődési egységei egymástól független szervezeti keretek között folytatják munkájukat. Iskolánk, szakmai önállóságának megtartása mellett, a Babits Mihály Gimnáziummal összevonásra került, intézményegységként folytatja tevékenységét. Iskolánk, a Karinthy Frigyes Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola újpesti beiskolázású intézményként folytatta működését.

2013 szeptemberétől az összevont intézmény nevéből a Karinthy Frigyes nevet kivették, így egy tanéven át Budapest IV. kerület Babits Mihály Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium volt a hivatalos iskolai elnevezés. Kérvényeztük a Karinthy Frigyes név visszaállítását, hiszen több mint 20 éve ezt a nevet használjuk, hagyományaink, ismeretségünk ehhez kapcsolódik. Nem utolsó sorban, segít a két iskola megkülönböztetésében.

2014 júniusában megszületett a döntés, s "visszakaptuk" a Karinthy nevet. Új nevünk: Újpesti Babits Mihály Gimnázium Karinthy Frigyes Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolája.

Szakmai önállóságunkat, pedagógiai programunkat továbbra is önállóan készítjük.

Oktatási, nevelési jellemzőink:

Az intenzív nyelvtanulás, már az első évfolyamon elkezdődik, bizonyos szaktárgyakat is két nyelven tanulnak a diákok. Az első négy évfolyam egész napos (iskolaotthonos) formában tanul, nekik délután négy óráig tartanak a foglalkozások. Ebbe a tanórákon felül, az önálló tanulás, szabadidő, egyéni, differenciált foglalkozás is beletartozik. 

A felső tagozat évfolyamain 6-7 tanítási órájuk van a diákoknak. Ezek után lehetőség van fakultációkon, sporttevékenységeken részt venni, melyekre szeptember hónapban lehet jelentkezni. Mindenkinek biztosítunk lehetőséget az egésznapos iskola keretei között arra, hogy a tanítási órák után az intézményben készüljön fel a másnapi órákra, házi feladatát elkészítse.

A Köznevelési törvénynek megfelelően 2012 szeptemberétől bevezettük a mindennapos testnevelést. Az öt testnevelés órába beépítettük a szakedző által tartott sportági foglalkozásokat is.

Oktatási-nevelési programunk kiforrott, tantestületünk stabil. Pedagógiai hitvallásunkat leginkább a következő idézet tartalmazza:

"Az iskola arra való, hogy az ember
megtanuljon tanulni,
hogy felébredjen tudásvágya,
megismerje a jól végzett munka örömét,
megízlelje az alkotás izgalmát,
megtanulja szeretni, amit csinál,
és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog."
Dr. Szentgyörgyi Albert

Alapvető feladatunknak tekintjük, hogy a gyerekeket a nálunk eltöltött 8 év alatt felkészítsük a továbbtanulásra, megtanítsuk az ismeretszerzés fortélyaira, mintát adjunk a szabadidő hasznos, ugyanakkor kellemes eltöltésére. A tudás megszerzése mellett kiemelt figyelmet fordítunk a szociális kompetenciák kialakítására, azaz az együttműködési képesség, az érzelmi intelligencia fejlesztésére.

Iskolánk célja

  • korszerű, továbbépíthető ismeretanyag közvetítése
  • az általános műveltség alapjainak elsajátíttatása
  • olyan készségek, képességek kialakítása, melynek birtokában képes a tanult ismereteket alkalmazni, önállóan tanulni
  • a két tanítási nyelvű program segítségével a gyerekek idegen nyelvi kommunikációs készségének magas szintű fejlesztése
  •  egészséges életmód, mozgás igényének kialakítása

Könyvtárunk 12000 kötettel, internetes lehetőséggel várja a tanulókat, használata ingyenes. Főállású könyvtáros segíti a gyerekek kutató munkáját, önálló felkészülését egy-egy feladatra. Minden osztálynak saját tanterme van, de bizonyos szakórákra - kémia, fizika, ének, rajz, testnevelés, technika- korszerűen felszerelt szaktantermekbe mennek. Minden teremben van számítógép és projektor, mely lehetővé teszi korszerű előadások megtartását, digitális tananyagok használatát. Nagy, akár ketté is osztható, korszerúen felújított tornaterem, táncterem, sportudvar, műfüves futballpálya járul hozzá a testnevelésórák, sportfoglalkozások sikeres, hatékony megtartásához. A nyelvi labor a kommunikációs helyzetek gyakorlását, tanulását teszi sikeresebbé, hatékonyabbá. Vannak termek, ahol interaktív tábla  használatával tesszük könnyebbé az ismeretek elsajátítását.

Lehetővé kívánjuk tenni, hogy tanulóink érdeklődésüknek, tehetségüknek, képességeiknek megfelelően tanulhassanak. Megteszünk mindent azért, hogy mindezt esztétikus környezetben, korszerűen felszerelt tantermekben, hatékony oktatási eszközökkel tudjuk biztosítani.

Nem csak tanítunk, hanem "együtt élünk" tanítványainkkal. A napi tanórákon felül fakultáció, sportfoglalkozás, számos rendezvény, szabadidős program színesíti mindennapjainkat.

Legnagyobb szabású rendezvényeink, programjaink:

  • nyílt napok
  •  bemutatkozik a felső tagozat,
  •  leendő elsősöknek bemutatók,
  •  osztálybemutatók
  • karácsonyváró,
  • karácsony,
  • magyar kultúra napja
  • farsang,
  • jótékonysági bál,
  • diáknap,
  • projekt napok,
  • Karinthy Gála,
  • osztálykirándulások,
  • ballagás,
  • nyári táborok,
  • sítábor

Eredményeink sokféleképen mérhetőek, vizsgálhatóak:

Nyolcadikos tanítványaink 95%-át veszik fel az általuk első helyen megjelölt iskolákba, mindenki érettségit adó középfokú intézménybe megy.
Az országos kompetenciaméréseken tanulóink teljesítménye mind a budapesti, mind az országos átlag felett van.
A kerületi pedagógiai kabinet mérte a kerületi diákok tanulási képességeit, illetve a történelem tantárgyhoz kapcsolódó ismereteiket. Mindkét mérés eredménye alapján a legjobban teljesítők között voltunk. Legutóbb a természettudományos gondolkodás vizsgálatát végezték el, ahol tanítványaink a legjobb eredményt érték el a kerületben. Ez egyben igazolása annak, hogy az angol nyelven történő tantárgyi oktatás miatt nem sérül a gyerekek tudása
Végzett diákjaink közül, akik nyelvvizsgára jelentkeznek, 95%-nak B1, 85%-nak B2 szintű nemzetközileg is akkreditált nyelvvizsgája van. Az elmúlt két évben a legtehetségesebb tanulók elérték a C1, azaz a felsőfokú nyelvvizsga szintet.

Forrás: http://www.karinthyisk.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére