Jelenlegi hely

Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Cím: 1155 Budapest, Tóth I. u. 100.
Tel.: (1) 415-0513, (1) 419-2409
E-mail: iskola@meixner.hu
Web: www.meixneriskola.hu/

Ha Ön iskolát keres…
Egyre gyarapszik azoknak a szülőknek a száma, akik az alapfokú oktatás során a kiegyensúlyozott középutat keresik. Gondos, jó színvonalú, de nem túlterhelő alapképzést szeretnének, olyan családias hangulatú iskolában, ahol gyerekük nemcsak fizikai, hanem kulturális értelemben is biztonságban van. Sokan vágynak olyan iskolára, ahová a fogyasztói társadalom káros hatásai nem, vagy csak minimális mértékben szűrődnek be. Így nincs kitéve a gyerekük a család kultúrájától jelentősen eltérő hatásoknak. Az állami iskolákban - az ellátási kötelezettség miatt - ezt a kulturális homogenitást nemigen lehet biztosítani.

Meixner Ildikó logopédus-pszichológus 1958-ban kezdett olvasástanítási módszerének kidolgozásához a dyslexiás gyerekek logopédiai kezelése során. Több tankönyv szerzője, társszerzője volt. (Olvasni tanulok, Olvasókönyv, Írni tanulok) 1993-ban jelent meg a Játékház című 5 kötetes olvasókönyvcsaládja, amelyet a normál 1. osztályokban, logopédiai első osztályokban, az enyhe fokban értelmi sérültek iskoláinak 1-2. osztályaiban és az ambulanter logopédiai ellátásban egyaránt sikerrel alkalmazott dyslexia-prevenciós módszere alapján írt. A pszichológiailag is megalapozott olvasástanítási módszerrel párhuzamosan alakult ki az a prevención, reedukáción alapuló pedagógiai szemléletmód, amely nem korlátozódik az olvasás-írás megtanítására, hanem az oktatási folyamat egészében alkalmazható paradigmának tekinthető. A Meixner-féle pedagógiai alapelvek és módszertan alkalmazásával az általános iskolai oktatást hatékonyabbá, és ugyanakkor könnyedebbé, stresszmentesebbé lehet tenni a gyerekek számára.

A tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek iskolai kudarcainak hátterét megismerve megállapítható, hogy ezek a problémák elsősorban oktatási rendszerünk általános hibáiból erednek, és csak másodsorban bizonyos speciális pedagógiai módszertanok hiányzó ismeretéből.

A közismert túlterhelésen kívül általános problémája az elemi iskolákban folyó oktatásnak, hogy - tisztelet a kivételnek, ami szerencsére mindig van - a tanítás során nem kellő mértékben veszik tekintetbe a gyerekek eltérő képességeit, ismereteit.

A cél az kellene legyen, hogy a gyerek természetes kíváncsiságát kiaknázva, az ő aktuális pszichés fejlettségéhez igazodva mindenki a maga optimális tempójában haladhasson előre. Ilyen iskolában nyugodtan tudna együtt tanulni a harmonikus képességekkel rendelkező gyermek és a tanulási nehézségekkel küzdő gyermek.

Meixner Ildikó és közvetlen tanítványi köre megálmodott, majd a tanítványi kör Mesterük halála után létre is hozott egy olyan iskolát, ahol a fenti problémákat kiküszöbölve, más szellemben folyik az iskolai élet, mint a mai iskolák döntő többségében szokásos. Az iskola alább ismertetett programját sok-sok évi pedagógiai-pszichológiai tapasztalattal rendelkező gyakorló szakemberek készítették: Meixner Ildikó és közvetlen tanítványi köre, akik gyógypedagógiai tanárok és  gyerekpszichológusok, illetve tanítók, tanárok és oktatásszociológus is részt vett a programalkotó munkában.
 

Forrás: http://www.meixneriskola.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére