Óvodavezető: Dr. Wéber Attiláné
BEMUTATKOZÁS
Tíz lépcső
Szórd szét kincseid - a gazdagság legyél te magad.
Nyűd szét díszeid - a szépség legyél te magad.
Feledd el mulatságaid - a vígság legyél te magad.
Égesd el könyveid - a bölcsesség legyél te magad.
Pazarold el izmaid - az erő legyél te magad.
Oltsd ki lángjaid - a tűz legyél te magad.
Űzd el szánalmaid - a jóság legyél te magad.
Dúld fel hiedelmeid - a hit legyél te magad.
Törd át gátjaid - a világ legyél te magad.
Vedd egybe életed, halálod - a teljesség legyél te magad.
Szórd szét kincseid - a gazdagság legyél te magad.
Nyűd szét díszeid - a szépség legyél te magad.
Feledd el mulatságaid - a vígság legyél te magad.
Égesd el könyveid - a bölcsesség legyél te magad.
Pazarold el izmaid - az erő legyél te magad.
Oltsd ki lángjaid - a tűz legyél te magad.
Űzd el szánalmaid - a jóság legyél te magad.
Dúld fel hiedelmeid - a hit legyél te magad.
Törd át gátjaid - a világ legyél te magad.
Vedd egybe életed, halálod - a teljesség legyél te magad.
(Weöres Sándor)
2010. augusztus 1-i hatállyal a Vackor Óvoda a Mókus tagóvodával bővült. Az óvoda két épületben működik Vackor Óvoda (székhely) - 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 60. Férőhely: 150 fő, Mókus Óvoda (tagóvoda) - 1036 Budapest, Mókus utca 1. Férőhely: 230 fő.
A Vackor óvoda a III. kerületben, az Amphiteátrum és a Duna közelében helyezkedik el, emeletes házak között, fákkal körülvett kis "szigetként". Az óvodában 6 csoport működik.
Helyi nevelési programunk a JMK (játék, mozgás, kommunikáció) 1993 óta működik a III. kerületben. Célunk, hogy a gyermekek érzelmi biztonságban, szeretetteljes, kiegyensúlyozott, légkörben, esztétikus környezetben éljenek, játszanak, és szerezzék meg azokat a készségeket, képességeket, melyek az iskolai élet megkezdéséhez elengedhetetlenül szükségesek. Kiemelten építünk a szülőkkel való együttműködésre, mert csak közösen lehet a gyermekek érzelmi biztonságát megteremteni, és fejlődésüket hatékonyan segíteni.
PEDAGÓGIAI MUNKA
Óvodásaink nevelése, fejlődése igen sokszín tevékenységrendszeren, és a JMK program speciális gyakorlatán keresztül valósul meg.
Játék: A gyermek legfőbb igénye, tevékenysége, melyben minden képességet, készséget megszerezhet. Képességfejlesztő-, társasjátékok, szabályjátékok, szerepjátékok eszközei, konstrukciós-, valamint a mozgásfejlesztő-, és a pedagógusok által szervezett szabályjátékok segítik az önfeledt játszás élményét.
Mozgás: a gyermekek lételeme. Jól felszerelt tornatermünk, fa-, és egyéb játékokkal felszerelt udvarunk, a mindennapi frissítő torna, a testnevelés foglalkozás, ezen belül a mezítlábas torna, az udvari játékok, az "átjárhatóság" (ld. később) keretei, valamint a havi kiemelt mozgásfejlesztő programunk biztosítják a sokféle mozgáslehetőséget. Mindezt kiegészítheti a délutáni órákban a szülők igénye alapján szervezhető, vízhez szoktatás, úszás, foci (vagyis labdajátékok, labdakezelés), és a művészi torna.
Kommunikáció: az eredményes, sikeres élethez már kisgyermekkorban el kell sajátítani a jó és hatékony kommunikáció alapjait! A gyermekek spontán kommunikációján túl, tervezett, játékos formában, játék közben is lehetőséget, és feltételeket biztosítunk a kommunikáció elemeinek gyakorlására.
E három fő JMK sajátosságot kiegészíti a környezettel való aktív ismerkedés: a gyermek közvetlen és tágabb környezete, a környezet mennyiségi és formai viszonyai, a környezetvédelem alapjai, és a környezetalakítás, valamint a komplex esztétika elemei, az ének-zene, vizuális- és az irodalmi nevelés.
A JMK óvodai program sajátos jellemzője a játszószobák működtetése, az úgynevezett átjárhatóság rendszere, mely hetente három napon a nap egy meghatározott szakaszában (10.15-11.00) a játszószobákba való átjárást jelenti, csoportonként 3-4 gyermek, összesen 12 fő. Közben a csoportszobában maradt gyermekekkel (alacsonyabb létszám) az óvónő egyénileg differenciáltan foglalkozhat, szervezhet játékokat, vagy egyszerűen megfigyelheti csoportját.
A szobák célja: a gyermekek sokirányú személyiségfejlesztése speciális helyszínek megteremtésével, a tevékenységi körök bővítésével, a lehetőségek tágításával, valamint kreativitásuk, fantáziájuk motiválása és aktivizálása.
A tornatermünkben a gyermekeknek lehetőségük van az összes tornaszert, ügyességi eszközt próbálgatni szabadon, éppen úgy, mint egy játszótéren. A zeneszobában komplex zenei, irodalmi, kommunikációs játékokban vehetnek részt. A kézműves szobában olyan tevékenységeket folytatnak, melyeket a csoportszobai körülmények között nem lehet biztosítani: falra, üvegre, textilre, kövekre festés, bábkészítés, gyertyaöntés, gipszöntés, homokozó-asztali homokozás, vizes játékok-úsztatás, hajókázás, zsilipezés, gyöngyözés, bábkészítés...
Forrás: http://www.obudaivackor.hu/main.html
A Budapestimami 2012 őszi és 2015/16. évi "A mi óvodánk" című pályázata keretében több száz szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. A 2012. évi beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD, 2015/16-ban erről az óvodáról az alábbiakat írták:
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
A Budapestimami 2015/16. évi „A mi óvodánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked óvodáját?” A válaszok itt olvashatók.
A két óvónénink - Szilvi és Edit néni - nagyon lelkiismeretesek, odaadók. Rengeteg programot, játékot szerveznek a kicsiknek, akik minden reggel nagy örömmel indulnak el az óvódába. Köszönet a munkájukért, hozzáállásukért!