Jelenlegi hely

Ének-zenei és Testnevelési Általános Iskola

Cím: 1134 Budapest, Dózsa György út 136.
Tel.:+36 (1) 340 - 9345
E-mail: titkarsag@enektesiiskola13.hu
Web: http://www.enektesiiskola13.hu/

Az Ének-zenei és Testnevelési Általános Iskola Angyalföld egyik legforgalmasabb helyén, a Dózsa György út és Lehel út sarkán áll 1911 óta. Köztudott, hogy a 6-7 éves gyermek életében óriási fordulatot jelent, hogy iskolába kerül. Nem csoda, hiszen gyökeresen megváltozik, átalakul az élete. Megszokott bioritmusa, napirendje felbomlik. Kötelességei, feladatai lesznek, lerövidül a játékra szánt idő, s ráadásul teljesen új közeg, idegen felnőttek, gyermekek veszik körül. Megváltoznak a családban is a feléje irányuló elvárások. 

Éppen ezért olyan iskolai légkör kialakítására törekszünk, ahol az elsős gyermekek fokozatosan szokhatnak hozzá az iskolás élethez, munkához, ahol jól érzik magukat. Ennek megvalósulásához a legfontosabb a szorongásmentes, bizalomteli, biztonságot nyújtó légkör, amelyben az ismeretszerzés nem kényszer, hanem örömforrás. A termek kialakításánál, berendezésénél is figyelembe vesszük az életkori sajátosságokat: helyet kapnak a gyerekek által kedvelt játékok, és a kiscsoportos foglalkozásra alkalmas berendezés.

Az ovi-suli átmenet nehézségeinek csökkentésére a következőket alkalmazzuk iskolánkban 

  • a képességek év eleji feltérképezése
  • egyénre szabott, differenciált oktatás
  • elfogadó, segítő, együttműködő szemlélet
  • állandó motiváció, játékosság az órákon
  • személyes kapcsolattartás az óvoda-iskola között
  • szülőkkel való napi kapcsolattartás
  • sikerélményhez juttatás, pozitív értékelés
  • szöveges értékelés (negyedéves, féléves)

Oktató-nevelő munkánk célja, hogy a gyermekek szívesen járjanak iskolába, a tudásnak értéke legyen, s nyitott, érdeklődő, testileg - lelkileg egészséges fiatalok kerüljenek ki. Segítjük a tanulók egyéni képességeinek kibontakoztatását. Gyermekeinket kreativitásra, önállóságra, reális önértékelésre neveljük!

Sok-sok játékkal, képesség- és készségfejlesztéssel alapozzuk meg elsőben az olvasás, írás tanulását. Az olvasástanulás nem különül el a beszédfejlesztéstől, így segíti a gyerekeket a betűk és a hangok összekapcsolásában. A könnyen eltéveszthető betűket a Meixner-módszer alapján nagy időkülönbséggel tanítjuk.

A matematika tanulásánál is tevékenységekkel: kirakással, mozgással, megformázással, leszámolással, kopogássalés mindenféleérzékszervi tapasztalással megerősítve alapozzuk meg a számfogalmat, a műveleteket.  

Iskolánk 8 évfolyamos általános iskola, ahol a 2015/2016. tanévben három elsős osztály indítását tervezzük.

Ha gyermeke szeret mozogni, ügyes a sportjátékokban, szívesen tanulna idegen nyelvet, akkor válasszák a leendő testnevelési és nyelvi osztályokat!

A mindennapos testnevelés órákba részben beépített heti háromszori úszásoktatás mellett arra törekszünk, hogy diákjaink ismerkedjenek meg minél több sportággal, kihasználva a szomszédságunkban lévő Honvéd SE által nyújtott lehetőségeket, valamint kínáljuk a testnevelőink által szervezett sportköröket.

Az idegen nyelv oktatását 1-2. osztályban 1+1 óraszámban szervezzük meg a gyerekek számára. 

Az informatika oktatását 4. osztálytól biztosítjuk.

Ha gyermeke szeret táncolni, énekelni, szerepelni, iskolánk ének-zenei osztályában a helye. Ebben az osztályban emelt óraszámban vesznek részt ének órákon, néptánc és drámajáték órák egészítik ki a gyerekek művészeti nevelését.

A gyerekek, anélkül, hogy kilépnének az iskolából, délután fakultatív jelleggel  a zeneiskola kihelyezett csoportjaiban többféle hangszeren tanulhatnak a kerületi zeneiskola pedagógusainak irányításával.

A kóruséneklés fontos területe a zenei nevelésnek. A tanulók 3. osztálytól kezdődően élvezhetik az együtt éneklés örömét.  Iskolánkban két énekkar működik, a Kicsinyek kórusa az alsó tagozaton Mohayné Róna Katalin vezetésével. A kórust az elmúlt években mindig Arany diplomával jutalmazták az Éneklő Ifjúság versenyen.

Az ének-zenei általános iskolai oktatásról Kodály Zoltán így vall:

"Ez az első iskola, amely szervesen beépíti a zenét az általános emberi műveltségbe. Itt tanítják arra a tanulókat, hogy aki zenével indul az életbe, az evvel bearanyozza minden későbbi tevékenységét. Ezekben az iskolákban minden tárgyból jobban haladnak. Jobban beszélnek, jobban írnak, jobban olvasnak."

A zenei nevelés mellett fontos feladata iskolánknak a közismereti tárgyak, az angol nyelv magas szintű tanítása (1. osztálytól), az informatikai ismeretek elsajátíttatása.  Az idegen nyelvet és az informatikát csoportbontásban tanulják a gyerekek, a későbbi továbbtanulás miatt rendkívül fontos matematika tantárgy oktatása pedig nívócsoportokban történik.

A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal fejlesztő pedagógus és logopédus is foglalkozik, a sajátos nevelési igényű diákok felzárkóztatását pedig utazó gyógypedagógus és logopédus segíti.

A tehetséges, valamint a hátrányos helyzetű, tanulási nehézséggel küzdő tanulókkal külön foglalkoznak az iskola pedagógusai szakkörök, felzárkóztató, tehetséggondozó foglalkozások keretében.

Sokszínű szabadidős tevékenységek (ZOO szakkör, kézműves szakkörök, kerámia, csillagászkör, színjátszó csoport, furulya szakkör, néptánc és sportkörök) várják a gyerekeket.

Büszkék vagyunk a diákjaink által elért tanulmányi és sportsikerekre, legyen szó akár kerületi, fővárosi vagy országos megmérettetésről. (Iskolánk honlapján részletesen is megismerhetik eddigi eredményeinket.)

Forrás: http://www.enektesiiskola13.hu/fomenu/beiskolazas-2015-2016/bemutatkozun...


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére