Jelenlegi hely

Újpesti Bene Ferenc Általános Iskola

Cím: 1043 Budapest, Munkásotthon u. 3.
Tel.: 06-1-3692-729
E-mail: testtag@tesisk-bp4.sulinet.hu
Web: http://tesi-suli.hu

Intézményünk rövid bemutatásával szeretnénk segíteni Önöknek az iskolaválasztás feladatában, illetve kiegészíteni azokat az információkat, amelyeket Önök már bizonyára megszereztek az óvodában vagy ismerősöktől iskolánkról.

Iskolánk Újpest központjában lakótelepi iskolaként 1976-ban kezdte meg működését.

[Tesi suli] 2013. szeptemberében 8 alsós, 8 felsős tanulócsoporttal, 8 napközis és 1 tanulószobás csoporttal indítottuk a tanévet. A gyerekeket szépen berendezett, jól felszerelt  kellemes tantermek, nyelvi labor, informatikaterem, az elmúlt évben felújított gumiborítású sportudvar, futópálya és játszóudvar várja. Ettől a tanévtől iskolánk mentoráló intézémény lett, a testnevelés és sport tantárgyat bemutató továbbképzések helyszíne. A  nevelőtestület korábbi és jelenlegi eredményei, felkészültsége, gyermekszeretete garancia arra, hogy az intézményünkben tanuló diákok nyugodt, biztonságos légkörben érezzék magukat.

Balog Zoltán miniszter úr elismerő oklevéllel ismerte el magas szintű pedagógiai munkánkat.

A szülők és a pedagógusok között jó az összmunka, együtt dolgoztuk ki pedagógiai programunkat, házirendünket, valamint több programot szerveztünk, szervezünk közösen.

Pedagógiai programunkban prioritást élvez a kreativitás, humánum. E két érték és képesség kialakításával, erősítésével készítjük fel tanulóinkat arra, hogy folyamatos tanulásra kész és képes emberré váljanak.

Fő feladatként jelöltük meg:

  • a személyiségfejlesztést,
  • az alapkészségek fejlesztését (szövegértő képesség, szövegalkotás, gondolkodásra szoktatás),
  • az idegen nyelv oktatását,
  • környezettudatos magatartás kialakítását,
  • a sport, a mozgás fontosságát, sportolási lehetőségek biztosítását, az egészséges életmód preventív szemléletének elfogadtatását,
  • művészeti nevelést, érzelmi intelligencia fejlesztését,
  • a tanulás tanítását, tehetséggondozást, felzárkóztatást,
  • a digitális kompetencia fejlesztését.

Az alsó és felső tagozat a nevelő-oktató munkát folyamatosan koordinálja, ezzel a folytonosságot kívánjuk biztosítani. Az így megszerzett tudásanyag alapot jelent a logikai gondolkodás fejlesztésére, az ismeretek jó hasznosítására. Iskolai munkánk kiemelt feladata a tanulás tanítása, a tanulók tanuláshoz való viszonyának formálása, egyéni bánásmód alkalmazása. E törekvéseinket igazolják tanítványaink felvételi eredményei, és az, hogy diákjaink a középiskolában is kiválóan megállják helyüket.

Továbbá fő feladatunk a gyerekek motiválása, sikerélményhez juttatása. A gyerekek között egész évben nemes versengés folyik az év végén megszerezhető „Kiváló tanuló és kiváló sportoló”, “Az év labdarúgója”, valamint az „Aranykoszorús diák” cím elnyeréséért.

Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek olvasó emberré váljanak.  Megújított könyvtárunk jó lehetőséget biztosít az önművelés elsajátítására, az ismeretterjesztő és a szórakoztató irodalom értelmes használatára egyaránt.

A számítógép és az internet használatának ismerete ma már alapkövetelmény, ezért már alsó tagozaton ismerkednek iskolánkban a gyerekek a számítógéppel, tanulóink bontott csoportban dolgoznak. Internet-elérhetőség minden tanteremben megoldott.

Tornatermünkben reggeltől estig mozognak a gyerekek. Nemcsak a testnevelés tagozatosak, hanem a többiek is szívesen sportolnak, versenyeznek, ezért is sikerül évek óta a kerületi Diákolimpián kimagasló helyezést elnyernünk, és sikeresen szerepelnünk budapesti és országos versenyeken is. Bene Ferenc olimpikon nevének felvételével tagja lettünk az olimpiai iskoláknak, amely nagy öröm számukra, s egyben felelősség is.

Első osztálytól a fiúknak lehetőségük van délután az UTE előkészítő labdarúgó csoportjában focizni, akik a negyedik évfolyamtól egyesületben folytathatják sportpályafutásukat. Kapcsolatunk van az NSI-vel, a Megyeri Tigrisekkel, a Budapesti Elektromos SE-vel. Együttműködést kötöttünk a Rév és Társai Kereskedelmi Zrt-vel, közösen indítunk csapatot a kézilabdaversenyeken. Továbbá az iskolában működő futball-, röplabda-, kosárlabda-, szivacskézilabda-, atlétika-, cselgáncs-, táncfoglalkozások adnak lehetőséget a mindennapos edzésre.

Tanulóink többsége különböző szakosztályokban sportol, kiváló eredményt ér el országos és nemzetközi versenyeken, tornákon. Pedagógusaink a szülők igényei szerint úszni, síelni, korcsolyázni viszik az érdeklődő tanulókat. A gyógytestnevelésre szoruló diákok foglalkoztatását a kerület iskolájában oldjuk meg.

Az idegen nyelvek ismerete kiemelten fontos. Már első osztálytól kezdve szakkör formájában sajátíthatják el az angol vagy a német nyelv alapjait. Elsősorban arra törekszünk, hogy a gyerekek megszeressék a nyelvtanulást, és később akár önállóan is elkezdjenek újabb nyelveket tanulni, ahogy ezt már jó néhány diákunk tette. Hetedikes és nyolcadikos tanulóink az elmúlt években tanév végén sikeres Pitman vizsgát tettek, kiváló idegennyelv-tanáraiknak köszönhetően.

A délutáni tanulmányi és szabadidős foglalkozásoknak fontos szerepe van iskolánkban:  lehetőséget ad a játékra, tanulásra, közösségalakításra, személyiségfejlesztésre. A nagyobbak számára tanulószoba biztosítja a másnapra való nyugodt felkészülést. A tehetséges tanulókkal való foglalkozást különböző szakkörökön, a felzárkóztatást egyéni fejlesztő foglalkozásokon, korrepetálásokon végzik.

A közösség formálódását hagyományaink is erősítik: projekthét, olimpikonokkal való találkozás, kéz-és lábnyomatvétel, művészeti gála, adventi ünnepkör, tavaszi ünnepkör, farsang, „Miénk a suli!”, olimpia (négyévente), a Föld napja, a költészet napja, a magyar kultúra napja, Ben(n)ne vagyunk! – iskolanap, gyümölcsnapok, nemzeti ünnepeinkhez kapcsolódó ünnepségek.

Amiért a gyerekek jól érzik itt magukat, az valószínűleg a tanórán kívüli programok sokszínűsége: sportolás, korrepetálás, szakkör, múzeum- és színházlátogatások, állatkerti foglalkozások, kirándulások, vetélkedők, erdei iskolák, nyári táborok stb.

A tanórai és tanórán kívüli foglalkozásoknak együtt van szerepük abban, hogy diákjaink a kerületi, budapesti, sőt országos tanulmányi és sportversenyeken kiválóan szerepelnek. Iskolánk honlapján megtalálhatók az eredmények.

A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztését az EGYMI fejlesztőpedagógusa végzi. Ezen kívül logopédus segíti nevelő-oktató munkánkat.

A 2015–2016-os tanévben két első osztály indítását tervezzük.

A tanítás mindkét osztályban azonos módon történik, kiemelt figyelmet fordítva az anyanyelvi és matematikai alapozó tevékenységre. Az “a” osztályban matematika, a “b” osztályban művészeti kétórás fakultáción vehetnek részt. Az olvasást és írást a hangoztató-elemző-összetevő módszerrel tanítjuk. Jelenleg kísérleti tankönyveket és taneszközöket használunk.

Minden elsősünknek heti 5 testnevelésórát biztosítunk. Az “a” osztályban szaktanár segítségével, magas követelményrendszert állítva. Nekik tavasszal minden évfolyamon erdeiiskola-programot szervezünk, melynek szerves része a mindennapos testnevelés.
Az ebbe az osztályba jelentkezőknek alkalmassági vizsgát tartunk 2015. március 24-én (kedden) 16 órakor és március 31-én (kedden) 16 órakor.
Emellett minden diákunknak lehetősége van az általuk választott szakosztályokban, sportegyesületekben edzeni.

Az idegen nyelvet szakkör formájában elsőtől kezdve délután tanulhatják a gyerekek. A választott nyelv angol vagy német lehet, melyet heti két foglalkozásban tartunk.

Iskolanyitogató foglalkozást tartunk, melyre szeretettel várjuk a kicsiket február 12-én délután 16 órától.
A leendő elsős szülőknek 2015. március 17-én 17 órakor tájékoztató szülői értekezletet tartunk.
Nyílt napon várjuk Önöket, hogy személyesen ismerjék meg iskolánkat
– 2015. március 20-én 7 óra 55-től,
– ugyanaznap délután 16-17 óráig iskolanyitogató foglalkozást tartunk az érdeklődő óvodásoknak.
Az elsősök beiratkozása áprilisban várható.
Beiratkozás utáni szülői értekezlet: 2015. május 14. 17 óra

A szervezés miatt kérjük előzetes jelentkezésüket a 369-2729-es telefonszámon.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Forrás: http://tesi-suli.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére