Iskolánkról
Két tagozaton, 8 évfolyamon oktatjuk, neveljük, fejlesztjük a ránk bízott gyermekeket. Ép értelmű és halmozottan sérült (elsősorban tanulásban akadályozott) látássérült tanulókat is fogadunk. Iskolánkba a gyermekeket a Látássérültek Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ szakértői javaslata alapján vehetjük fel.
Szakembergárdánk sokoldalúan képzett: néhány kivétellel mindannyian gyógypedagógusok, akik között sokan több oklevelet, diplomát szereztek. Végzettségük szerteágazó: szaktanári, fejlesztő pedagógiai, vezetőtanári, szakértői, pszichológusi, terapeuta. A gyermekek ellátásában a pedagógusokon kívül más szakemberek is részt vesznek: szemészorvos, gyermekorvos, ápolónők, védőnő, pszichológus, szociálpedagógus, konduktor.
Iskolánkban a nevelés-oktatás Helyi Pedagógiai Programunk és a benne foglalt Helyi Tanterv szerint folyik. Helyi tantervünk igazodik a Nemzeti Alaptantervhez és a kerettantervekhez, így biztosítja az átjárhatóságot a többségi iskolák és intézményünk között.
Épületünk, tantermeink kialakítása a látássérült tanulók igényeit figyelembe véve történt. Az épület tájolása, a lift, a burkolatok, a megvilágítás, a bútorok, a tantermek felszereltsége és az oktatást segítő speciális eszközök mind az adaptált, akadálymentes környezet részei.
Iskolánk a gyógypedagógus-képzés gyakorlóterepe és színhelye az integrációt megsegítő módszertani központ gyakorlatközpontú továbbképzéseinek is. Tantestületünk innovatív közössége igyekszik átadni tudását a gyógypedagógus hallgatóknak és az integráló iskolák pedagógusainak egyaránt.
Nevelő-oktató munkánk sajátosságai
Célunk a hozzánk járó tanulók komplex személyiségfejlesztése, számukra alapműveltség nyújtása és felkészítésük a továbbtanulásra. Mindezt sérülés-specifikus módszerekkel adaptált tanulási környezetben valósítjuk meg, hiszen a tananyag feldolgozását lényegesen befolyásolja a látássérülés. A tanulók ismeretszerzését gazdag tan- és szemléltető eszközpark segíti, munkavégzésükhöz optikai segédeszközöket is biztosítunk. [Optikai segédeszközök]
Iskolánkban az osztályok a többségi iskolához képest alacsonyabb létszámmal működnek a tanulók differenciált fejlesztése érdekében. A kis létszámú osztályokat bizonyos tanórákon még további csoportokra bontjuk, idegen nyelv, informatika, technika, rajz, testnevelés órákon.
Alsó tagozatos osztályainkban állandóan, felső tagozatunkon szükség szerint pedagógiai asszisztens segíti az egyéni képességekhez igazodó tanulásszervezést.
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Intézményegységünk célja a gyengénlátó, aliglátó gyermekek és tanulók integrált nevelésének, oktatásának támogatása. Megközelítőleg 730 integrált óvodással, általános- és középiskolással, esetenként felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóval, családjukkal és befogadó intézményeikkel tartunk kapcsolatot.
Tevékenységünk sokrétű. A gyermekek, tanulók látássérülésből fakadó hátrányainak csökkentését képességeik fejlesztésével, kibontakoztatásával és speciális segédeszközök ajánlásával segítjük. Szakszerű fejlesztésük érdekében konzultáció és szakmai programok keretében támogatjuk szüleiket és befogadó pedagógusaikat. Társadalmi integrációjuk megvalósulását a pályaorientáció segítésével mozdítjuk elő.
A módszertani intézmény a Látásvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ szakvéleménye, és a szülők kérése alapján gondoskodik a gyengénlátás, vagy aliglátás következtében sajátos nevelési igényű gyermekekről, fiatalokról. Törekvésünk az ország távoli vidékein élő integrált tanulók megsegítésének "regionális központi" hálózat kiépítésével való biztosítása. Jelenleg 5 partnerintézmény segíti munkánkat az ország 4 megyéjében.
Forrás: http://www.gyengenlatok.hu/
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!