2015/2016.tanév
A zeneóvoda oktatási tevékenységének alapja a
-
hangszertanulás irányelvein alapuló több mint 20 éves egyedi pedagógiai módszerrel – Rosales – történő zenei fejlesztés.
-
a kottaolvasás alapjaira való rávezetés.
-
játékos szolfézs és hangszeroktatás életkor szerint
-
kis létszámú csoportokban zenei készségek, adottságok fejlesztése (6-12 fő)
A gyermeki agy bizonyos részei hét éves korra már teljesen kialakulnak, elsősorban azok, amelyek az IQ fejlesztéséért felelősek. A zenén keresztül az agy mindkét féltekét erősítjük! Míg a jobb félteke a látásért, a kreativitásért és a memorizálásért, addig a bal félteke a ritmusérzékért, a logika-, beszéd- és olvasási képességeiért és nyelvi készségekért felelős. E képességek kifejlődését elősegíthetjük a rendszeres énekléssel, hangszeres zenéléssel. Muzsikaszóval, furulyázással és játékok varázslatával egyidejűleg és észrevétlenül fejlesztjük a gyermekek logikai gondolkodását a mozgás koordinációját és finommotorikus készségét.
Moderato zeneovi
A 4-5 éves, középső csoportos gyermekek megtanulják a furulya és kottaolvasás alapjait, mely folyamatot saját módszertani kotta és játékfüzetekkel tesszük érdekessé és egyszerűvé. 1 db kotta és 3 db játékfüzetet használnak a gyermekek az oktatás során.
A foglalkozások egymásra épülnek és tematikusak, melyekben minden játéknak, mozgásnak, dalnak, versnek, mondókának fontos szerepet adtunk. A muzsikaszó varázslatával és segédletével eljutunk a logikai gondolkodás, a beszéd, a mozgás koordinálásáig. A tanoda által szerkesztett zenei feladatok utat mutatnak a kottaolvasásig, amely mellett a furulya használatával a gyermek finom motorikus képességét is fejlesztjük. Eszközeink: labdák, ütős hangszerek, ritmustáblák… mellett a füzetekben való matricaragasztással, rajzolással és óvodásoknak készített feladatokkal színesítjük az óra menetét.
Célunk a zene iránti érdeklődés felkeltése, a zenei készségek, adottságok fejlesztése, a hangszeres játék előkészítése. Olyan feladatok és játékok vesszük körbe őket, amelyek segítségével könnyebb az önállósodás, aminek elérésére szeretnénk törekedni.
Dúr-moll zeneovi
Komplex, azaz zenei és iskola előkészítő foglalkozás 5-6 éves nagycsoportos óvodásoknak. A 3 óra alatt sok zenei játékra jut idő, amelyhez a saját módszertanú feladatok és a furulya használata, ill. az ehhez tartozó kottafüzetek adják az alapot. Az év során 3db játék- és 3 db kottafüzetet használnak a gyermekek.
Minden órán készülnek kézműves kincsek, amiket az év során a szülők ajándék formájában kapnak meg a záró koncerteken. A készítésük idejében kapnak alkalmat az egyéni hangszeres fejlesztésre, a nehezen tanulható, de hangszeres fejlesztés miatt fontos dalok globális megtanítására.
Largo zeneovi
Nagymozgások, finommotorika, érzékszervek, tüdő, matematikai készség és beszéd fejlesztése énekkel, hangszerekkel, logikai, mozgásos és érzékszervi játékokkal. Év végére a gyerekek magasabb szintű zenei hallással és ritmusérzékkel a hangszertanulás alapjaihoz jutnak el.
Allegro zeneovi (haladó csoport)
Moderato foglalkozást az allegro elnevezésű haladó csoport követi, ahol az 5-6 éves gyermekek tovább tanulják, így elmélyítik a kottaolvasást és a furulyázást. Ebben az évben 2 kottafüzettel és 3 játékfüzettel ismerkednek meg a gyermekek.
Hasznos információk:
A foglalkozáshoz csatlakozni kívánók és érdeklődők szeptemberi nyilvános koncertünk keretében tudnak megismerkedni módszerünkkel, ahova a leendő kis tanítványokat is várjuk. A foglalkozásokat októberben kezdjük és a május végéig tartjuk. Novemberi hónapban még csatlakozhatnak a csoportjainkhoz.
Tanév közben a szülőknek háromszor adunk lehetőséget zenei koncert keretén belül megnézni gyermekeik fejlődését, tudását (téli, tavaszi és évzáró koncertek)
A foglalkozásokon a szülők nem tartózkodnak a teremben.
Az oktatáson 5-10-30 alkalmas bérlettel vagy napijeggyel vesznek részt a gyermekek, mely mértéke a foglalkozás időtartamától és az alkalmak számától függ.
A játék- és kottafüzetek díját nem tartalmazza a bérlet.
Információ: Nagy Teréz (+36-30/936-1713 )