Jelenlegi hely

Napraforgó Tagóvoda

Cím: Budapest, 1135 Petneházy utca 69-71.
Tel.: (1) 340-2578
E-mail: napraforgo@ovoda.bp13.hu
Web:
http://ovoda.bp13.hu/index.php?lang=hun&page=cms&spage=showpage&id=843&m...

„Engem ne emeljen a magasba senki,
Ha nem tud addig tartani,
Míg tényleg megnövök.
Guggoljon ide mellém,
Ha nem csak hallani,
De érteni akar,
Hogy közel legyen
A szívdobbanásunk."
Birtalan Ferenc

Óvodánk, a Budapest Főváros XIII. kerület Egyesített Óvoda Napraforgó Tagóvodája, Angyalföldön a  Petneházy utca 69-71. szám alatt található. Jól megközelíthető a kerület minden részéről, mégis a forgalom zajától távolabb, biztonságos, szép környezetben várjuk a gyermekeket.

Intézményünk 1976-ban épült, hat csoporttal működünk. Óvodánkban vegyes életkorú csoportokban folyik a nevelőmunka, a játékos tanulás. A csoportokat a gyermekek által választott kedves meseszereplők neveivel különböztetjük meg (Kockás fülű nyúl, Pillangó, Katica, Vízipók,Süni, Maci),

Csoportszobáink világosak, tágasak, esztétikusan, célszerűen a gyermekek igényeihez igazodva lettek berendezve. Játszóudvarunk az utcától teljesen védett, biztonságos és sokoldalú mozgáslehetőséget biztosít a gyermekek számára. Fából készült vár, különböző mászókák, mozgásfejlesztő eszközök, csúszdák, hinták, babaházak, nagy homokozók elégítik ki a gyermekek mozgásigényét, fejlesztik állóképességüket és edzettségüket.

Szakmai munkánk biztosítéka, hogy a gyermekek életkorához alkalmazkodó jó tárgyi feltételekkel és gyermekszerető, jól képzett nyitott munkatársakkal rendelkezünk.

Az óvónők munkáját szakképzett, kedves, odafigyelő dajkák segítik.

Lényeges számunkra a szeretetteljes, otthonos óvodai légkör biztosítása, a harmonikus és egészséges környezet megteremtése, ahol minden gyermek biztonságban érezheti magát.

Nevelőmunkánk során célunk, hogy tartalmas és örömteli óvodáséletet biztosítsunk gyermekeinknek, és a családokkal együttműködve, a családi nevelés kiegészítőjeként, a 3-7 éves gyermekekből, a világra rácsodálkozni tudó, harmonikus személyiséget neveljünk.

A szülőkkel nevelőpartneri kapcsolatra törekszünk.  Tekintettel vagyunk a családban kialakult kulturális, világnézeti, etnikai hagyományokra.

Helyi Nevelési Programunkat Porkolábné dr. Balogh Katalin egyetemi docens nevével jelzett Komplex Prevenciós Óvodai Programra építve dolgoztuk ki. Saját programunkban fő feladatunknak tekintjük a gyermeki személyiség fejlesztését, az érzelmi biztonságot nyújtó nyugodt, derűs légkör biztosítását, a gyermekek egyéni képességeinek figyelemmel kísérését, a lemaradásokból fakadó felzárkóztatást, különféle élményszerű tevékenységek szervezését és a tehetség kibontakoztatását.

A mozgásra és a játékra alapozva végezzük a pedagógiai feladatainkat. Játékos tanulással, egyéni képességfejlesztéssel  szeretnénk elérni azt, hogy óvodásaink kudarc nélkül kezdhessék el az iskolát. Napirendünk folyamatos, melyben a legtöbb időt az örömteli játékra, játékos tevékenységekre fordítjuk, biztosítjuk, hogy tevékenységekben ismerjék meg a világ sokoldalúságát, fedezzék fel sokszínűségét.

Kiemelt nevelési területeink az egészséges életmód alakítása, a mozgás, érzelmi nevelés és szocializáció, értelmi nevelés, anyanyelvi nevelés megvalósítása.

Óvodai életünk szerves részei az óvodán kívüli élménynyújtások a tanulmányi séták, kirándulások, múzeum,- és színházlátogatások

A harmonikus, összerendezett mozgás fejlődését segítik, a mozgásos játéklehetőségek a jól felszerelt tornaterem, a nagy udvar és a rendszeres sportfoglalkozások.

Ingyenes szolgáltatásunk az önkormányzat által biztosított úszás-vízhez szoktatás, labdás torna, testtartásjavító torna és birkózás előkészítés az óvodai napirendben délelőtt kapnak helyet, kiegészítve a kötetlen, de szervezett foglalkozásokat.

Nevelőmunkánkat fejlesztőpedagógus, logopédus, pszichológus segíti.

Óvodánk az elmúlt években szépült, fejlődött és minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az ide járó gyermekek nyugodt, szeretetteljes éveket tölthessenek el itt.

Ahhoz, hogy ez így legyen és a gyerekek az iskolában, majd felnőttként is örömmel gondoljanak vissza ezekre az évekre maximális szeretetet, figyelmet, a gyermekek sokrétű kíváncsiságának kielégítését és sok színes játékot biztosítunk.  Megtanítjuk nekik játszva megismerni a világot, és megtanítjuk őket boldognak lenni, örülni és közben tanulni, fejlődni, okosodni.


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére