Jelenlegi hely

Madarász Viktor Tagóvoda

Cím: Budapest,1131 Madarász Viktor utca 3.
Tel.: (1) 340-8040
E-mail: madaraszviktor@ovoda.bp13.hu
Web:
http://ovoda.bp13.hu/index.php?lang=hun&page=cms&spage=struktura&id=3332...

Az óvoda múltja és jelene

Kétszintes óvodánk 1958-ban nyitotta kapuit négy csoporttal, 1977-ben két csoporttal bővítették. Zöldövezetben található, a Rákos patak közelében, csendes udvarunkat forgalmas útvonalak elkerülik.

Intézményünk 2002. január 1-től Madarász Viktor festőművész nevét vette fel.

Jelenleg nyolc csoporttal működünk, amely 202 gyermek befogadását teszi lehetővé. A Bíbor,  Mályva, Zöld, Kék, Sárga, Gyöngyfehér, Korall és Lila csoportokba homogén, vagy vegyes életkorú gyermekek járnak. A csoportszobák tágasak, világosak, valamennyi teremben elkülönített művészeti terek (mese-, alkotó-, zene-, környezet megszerettetése) teszik lehetővé az elmélyült játékot, a játékba integrált tanulást.

Óvodai nevelésünkben a fő hangsúlyt - a művészeti nevelés változatos eszközeinek alkalmazásával az erkölcsi - esztétikai - intellektuális érzelmek fejlesztésére fordítjuk.

Alapelvünk:

  • szeretetteljes, biztonságérzetet adó, érzelemgazdag óvoda megteremtése, ahol a gyermekközpontúság úgy jelenik meg, hogy
  • gyermeki tartást, önállóságot, s ebből az önállóságból fakadó
  • egészséges öntudatot, kibontakozási és önmegvalósítási lehetőséget ad a gyermeknek.

Kiindulási pontjaink:

  • Minden gyermek a saját képességrendszerének figyelembevételével nevelhető,fejleszthető. .
  • Nevelik, fejlesztik a társkapcsolatok, az óvoda összes dolgozója, ezért a felnőttek tetteikkel sugározzák a feltétel nélküli szeretetet, s azt, hogy:

 „Tisztellek Téged, fontos vagy nekem, csakis Rád figyelek, és segítek Neked, ha szükséged van a segítségemre."

Minden gyermek ismerje és tudja meg testi, lelki, szellemi értékeit, de azt is érzékelje, hogy mik a hiányosságai. Ezt fogja fel természetesen, minden lelki feszültség nélkül.

Gyermekképünk:

Feltételezzük, hogy minden gyermek vonzódik az élményekhez, a meséhez,  a zenéhez és az alkotó tevékenységekhez. Ha mindezt az óvodában megkapja, kialakul az óvodás tartása, önállóvá, nyugodttá és kiegyensúlyozottá válik. Tud nevetni, felfedezni, csodálkozni.

Alapvető célok   

Az óvodások nyugodt, élménygazdag, harmonikus fejlődésének elősegítése, a magasabb rendű érzelmek kibontakoztatásával, az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevételével.
Sokoldalú képességfejlesztés segítésével a személyiség fejlődésének biztosítása, elősegítése.
A gyermekek és a művészetek közötti erős érzelmi kötődés kialakítása

A nevelés keretei:

Egészséges életmód alakítása

Az egészséges életmódra nevelés célja a gyermekek egészséges életvitel-igényének alakítása, testi fejlődésük elősegítése.   

Érzelmi, szociális nevelés és társas kapcsolatok

Az érzelmi, szociális  és társas nevelés célja a gyermekek egyéni érdekeinek, tulajdonságainak, képességeinek kibontakoztatása a közösségen belül, a csoport normáinak tiszteletben tartásával.

A tevékenység kerete:

Hagyományőrzés, népszokások - beépítése a népművészet formanyelvén fogant verssel mesével, énekes játékkal.

Minden jeles napot egy hosszabb előkészület vezet be, amelyhez a gyerekek kíváncsiságát kielégítve folyamatosan változatos tevékenységet biztosítunk.

A hagyományok ápolása közben történő együttjátszás, tervezgetés, együttmunkálkodás örömtelivé, izgalmassá teszik a várakozás időszakát. Maga az ünnep nem erőltetett, betanított forma, hanem vidám hangulatú, felszabadult együttlét.

Tevékenységformák:

Játék, játékba integrált tanulás

A belülről indított és vezérelt játéktevékenység célja a gyermekek szabad képzettársításának elősegítése.

A játékba integrált tanulás azt jelenti, hogy az óvónő által kezdeményezett tevékenységek a játékidőben zajlanak úgy, hogy azt előtte az óvodapedagógus tudatosan tervezi.

Projektrendszerben működika vers, mese, dramatikus játék és a környezet megszerettetésetevékenységek.

A mese megszerettetését, az óvónők gonddal összeállított ceremóniája teszi varázslatossá.

A mese többszöri átéléséhez kéthetes feldolgozási ciklust alkalmazunk. Az első hét a mesélés, a befogadás, a második pedig a mese feldolgozásának a hete - amikor a gyermekek eljátszhatják a mesét a különböző mesealakok megjelenítésével.

A versek mondogatása tevékenység közben, egyénileg történik, a szép hangsúlyos versmondás érdekében. Csoportos versmondást ritmusos lüktetésű mondókáknál,  verseknél alkalmazunk.

A környezet megszerettetése tevékenység éves projektjeit évszakokra bontjuk és két - három hetet szánunk egy-egy projekt feldolgozására. A jeles napok, ünnepek, évszaki kiállítások és koncertek is helyet kapnak témaköreinkben.

Minden projektünk fő feladta:

A gyermekek erkölcsi, szociális érzelmeinek alakítása

      - Az igaz és a jó megmutatása a közösen átélt tapasztalások, élmények öröme.

A gyermekek esztétikai érzelmeinek kibontakoztatása

- A szép és a szépség bemutatása, felfedezése, megtapasztalása.

A gyermekek intellektuális érzelmeinek biztosítása

- A világ  megismerésének, felfedezésének fontossága.

- Kíváncsiságukat felkeltő tevékenységeken keresztül szereznek tapasztalatokat.

Az élményszerző tapasztalatokat kis vagy mikrocsoportosan szervezzük meg.

Az ének, énekes játékok, zenehallgatás tevékenység során, óvodai életünket úgy alakítjuk, hogy a gyermekek minél több zenei élményhez juthassanak. A zenei anyagot, amelyeket ünnepkörökhöz és évszakokhoz  kapcsolva állítunk össze, úgy válogatjuk ki, hogy azok igényesek, művészi értékűek legyenek.

A közös énekes játéktevékenységek hangulatát nem bontjuk meg zenei képességfejlesztő játékokkal - a fejlesztés mikrocsoportokban történik sok-sok egyéni feladatadással.

A zene hallgatásának nagy jelentősége van:

  - a nap bármely szakába, spontán, helyzetektől függően különböző tevékenységekhez

     kapcsolódva beépülhetnek,

  - óvodánkban évszakonként hangversenyeket szervezünk.

A rajzolás, mintázás, kézimunka, mint a művészetek egyik eszköze, sokszínű nevelési terület, magába foglalja a képalakítást, a plasztikai munkát, az építést, a környezetalakítást és a műalkotásokkal való találkozást. Ez a tevékenység  is  tudatosan irányított kötetlen  és mikrocsoportos.

Évszakonként megrendezett kiállításon, ovi -galériában gyönyörködhetnek gyermekeink.

A mozgás, mozgásos játékok, zenés mozgásos percek tevékenységek és a mindennapi   kocogás, futás megszervezésével, változatos szervezeti kereteket biztosítunk a gyermekek mozgásának gazdagításához, a gyermekek mozgásigényének kielégítéséhez.

 „Csak tiszta forrásból" merítünk, ami nem idegen az életkortól, hogy a gyermekek  a művészet sokszínű hatásával éljék vissza nem térő óvodás éveiket.


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére