Jelenlegi hely

Bükköny Óvoda

 
Cím: 1116 Budapest, Bükköny u. 9., Derzsi u. 54. (telephely)
Telefon: +361 208-1693 (Bükköny utca), +361 208-2299 (Derzsi utca)

Óvodánk Albertfalván található. A hétcsoportos Bükköny utcai, és a kétcsoportos Derzsi utcai épület a környező lakótelepi, illetve kertes házas környezetből fogadja a gyermekeket.

Óvodásainkat felújított, tiszta csoportszobákkal és tágas udvarral, kerttel várjuk.
 
Minden csoportszobánknak más-más arculata van. A berendezés és a játékeszközök zömmel természetes anyagból készültek. A Bükköny utcában a jól felszerelt tornatermünk lehetővé teszi, hogy a mozgásfejlesztésre igazán nagy hangsúlyt fektessünk, s ide délelőtt és délután is bejuthassanak a gyermekek. Az óvodaudvar mindkét épületünkben megfelelő méretű, javarészt füves terület, amely szintén alkalmas a gyermekek mozgásigényének kielégítésére. A betonozott területen kerékpározhatnak, rollerezhetnek óvodásaink.
 
A játék, mint személyiségfejlesztő örömforrás nevelési céljaink elérésének legfőbb, leghatékonyabb eszköze. Óvodai életünket úgy szervezzük, hogy gyermekeink sokat és szabadon játsszanak, minden nap hallgassanak mesét, verset, zenét, rendszeresen mozogjanak, lehetőségük nyíljon az alkotómunkára, tevékenyen ismerjék meg környezetüket. A mindennapi meséléssel, verseléssel, a ritmikus mozdulatokkal kísért mondókázással előkészítjük a hagyományos szótagoló olvasást, amely kizárólag a magyar nyelv sajátossága. Ezért szánunk kiemelt szerepet nevelési programunkban az anyanyelvi nevelésnek és a mozgásfejlesztésnek. Ezek nevelőmunkánkban szorosan összekapcsolódnak, mert „Aki jól mozog, tisztán beszél. És aki tisztán beszél, az erősen gondolkodik.” (Vekerdy Tamás) Az élő, emberi beszédet, éneket tartjuk a kisgyermekkor elsődleges nyelvének, feleslegesnek tartva óvodai életünkben a videó, TV használatát.
 
Feladatunknak tekintjük a kulturális értékek átadását, maradandó, igényes irodalmi és zenei anyagból válogatunk. Hiszünk abban, hogy a népmesén keresztül válik igazán értelmezhetővé a kisgyermek számára, hogy az embernek dolga, feladata van a világban, meg kell küzdenie a rosszal, törekednie kell a jóra.
 
Az egészséget alapvető értéknek tekintjük, gyermekeinket megismertetjük az egészséges életmód szokásaival. A gondozási teendők tapintatos, a gyermekek egyéni fejlődéséhez igazodó ellátásában nagy segítségünkre vannak szakképzett dajkáink. Közösségünk olyan pedagógusokból áll, akik kötelességüknek érzik szakmai tudásuk állandó fejlesztését, ismereteik bővítését.
 
Tapasztalataink megerősítenek bennünket abban, hogy helyi nevelési programunk segítségével gyermekeink az óvodáskor végére elérik az iskolai élet megkezdéséhez, a tanuláshoz szükséges fejlettségi szintet. A sokoldalú mozgásfejlesztés hatására harmonikusabban, összerendezettebben mozognak; az anyanyelvi játékokkal, mesével, verssel, dramatizálással, bábozással elérjük, hogy szókincsük gyarapodik, beszédkedvük, önbizalmuk nő.
 
Munkánk eredményességét az bizonyítja, hogy óvodásaink örömmel járnak óvodába, gyarapodnak tudásban, ügyességben; játékuk ötletes, fantáziadús; megtalálják helyüket a közösségben, s mindezt a szülők visszajelzése is megerősíti.
 
Forrás: http://bukkonyovi.ujbuda.hu/bemutatkozas
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére