Jelenlegi hely

Fővárosi 3. számú Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ (Fráter Gy. u.)

Cím: 1149 Budapest, Fráter György utca 5.
Tel.: +36-1-220-4842, +36-1-468-3661
E-mail: szakertoi.bizottsag@upcmail.hu
Web: www.szakertoibizottsag3.hu

Fráter György utcai telephely
(VIII., IX., X., XIV., XVII., XVIII., XIX.,kerületi állandó lakóhelyű gyerekeknek)

Mit kell tudniuk a szülőknek szakértői vizsgálatról?

Tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottságunk vizsgálata indokolt esetben kérhető, leggyakrabban a nevelési tanácsadó javaslatára.

Bizottságunk gyógypedagógusai, pszichológusai, gyermekpszichiáterei vagy gyermekorvosai komplex vizsgálatot végeznek, eredménye alapján kizárják vagy megállapítják a gyermek fogyatékosságát, autizmusát, vagy magatartás és tanulási zavarát, rendellenességét. Ez alapján lesz a gyermek sajátos nevelési igényű.
Vizsgálataink annak eldöntésére irányulnak, hogy a hozzánk küldött gyermek mozgása, beszéde, részképességei és  viselkedése esetében milyen súlyosságúak a problémák. Igényel-e a gyermek különleges gondozást?
A különleges gondozás, ellátás gyógypedagógiai többletszolgáltatást jelent, ami a képességfejlesztést, a tanórai megsegítést is magába foglalja. Mindez csak olyan intézményben valósulhat meg, amelyik mindezt felvállalja. Ezáltal a szakemberei és azok módszerei alkalmasak a gyermek fejlődésének elősegítésére. Bizottságunk a vizsgálatot követően segíti az intézményválasztást (korai fejlesztésre, óvodai elhelyezésre és beiskolázásra).

A vizsgálat általában 2-3 órát vesz igénybe és a szülővel történő részletes konzultációval zárul.
Barátságos környezetben fogadjuk a gyermekeket, tanulókat.

A szakértői vizsgálat időpontját bizottságunk határozza meg, és erről, valamint a szakértői vizsgálat helyéről a szülőt - legalább nyolc nappal előbb – levélben vagy telefonon értesítjük.

A gondviselőknek a vizsgálatra mindig személyesen el kell kísérniük a gyermeküket. A jelen nem lévő gondviselő meghatalmazásával járhat el a nevében a másik fél.
Hoznia/hozniuk kell a korábbi vizsgálati leleteket, iratokat, zárójelentéseket, szakvéleményeket.

A gyermek, tanuló érdekében a közoktatási törvény 30. §-ának (4) és (6) bekezdése alapján államigazgatási eljárás megindítását kell kezdeményeznie a szakértői bizottságunknak, ha a szülő gyermekével a szakértői vizsgálaton ismételt felhívásunk ellenére sem jelenik meg, vagy a szakértői vizsgálatunkban nem működik közre.

Törvény által szabályozott fontos tudnivalók a szakértői vizsgálatokról:

A szülőt a vizsgálati napon átlagkeresete illeti meg, kérésre erről igazolást adunk.

Kötelezően kérjük az öt éves korukat 2004. szeptember 1. után betöltött gyermekek/ tanulók esetében a házi orvosuk által kitöltött orvosi adatlapot. ( 4/2000. (II. 25.)
EüM rendelet 4. § (3) bekezdés e) pontjában foglaltak alapján, a 7. számú melléklet szerint kiállított orvosi adatlap)

A nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozó gyermek, tanuló vizsgálata anyanyelvi, szociokulturális sajátosságának figyelembe vételével történik – de csak, ha ezt a szülő önkéntesen kéri.

Az előzetes vizsgálati véleményben foglaltak megismerését követően annak elfogadásáról vagy elutasításáról, és az intézményes nevelésre vonatkozó javaslat elfogadásáról vagy elutasításáról a szülőnek nyilatkoznia kell. Nyilatkozatát aláírásával igazolja és élhet a felülvizsgálat kezdeményezésére nyitva álló, (a szakértői véleménykézhez vételétől számított) 10 munkanapos határidővel.

Amennyiben a szülő a szakértői véleményben foglaltakkal nem ért egyet, a szakértői bizottság erről a tényről a gyermek lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes jegyzőt tájékoztatja.

Nevelési-oktatási intézkedéseink a gyermekek/ tanulók különleges gondozására, ellátására

A szakértői bizottságunk a vizsgálat után segíti az intézményválasztást.
Javaslatot tesz:
- a gyermek, tanuló különleges gondozás keretében történő ellátására,
- az ellátása módjára, formájára és helyére, annak időtartamára,
- esetleg az ellátáshoz kapcsolódó szakszolgálatokra is.

A sajátos nevelési igényű gyermekek számára tanórai foglalkozásokon túl kötelező rehabilitációs- habilitációs vagy rehabilitációs tanórai foglalkozásokat kell az intézménynek szerveznie.
Ennek heti időkerete törvény által meghatározott az egyes évfolyamokra.

A fejlesztések mellett szükség lehet ugyanakkor arra, hogy a diák értékelésekor figyelembe vegyék fennálló problémáit. Erre a közoktatási törvény 30. §-ának (9) bekezdése alapján is mód van. Az egyes tantárgyakból, tantárgyrészekből a tanuló teljesítményének értékelése, minősítése alóli mentesítés céljából szintén szakértői vizsgálat indítható. A kérelemhez csatolni kell az érintett iskola igazgatójának vagy a vizsgálat szükségességével kapcsolatos nyilatkozatát. Az iskola igazgatójának döntéséhez be kell szereznie a tanuló osztályfőnöke és az adott tantárgyat tanító pedagógus véleményét.

Felülvizsgálatok

Szakértői bizottságunk a vizsgálatot követő első nevelési év/tanév eltelte után a gyermeket/tanulót hivatalból, vagyis az intézmény kezdeményezésére ismételten megvizsgálja. Ezentúl és egyéb esetekben a felülvizsgálatok már csak két vagy három évente történnek.

Forrás: http://www.szakertoibizottsag3.hu/

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére