Jelenlegi hely

Wesley János Óvoda Általános Iskola, Szakiskola és Gimnázium

Cím: 1101 Budapest, MÁV-telep 38.
Tel.: (06-1) 431-0368, (06-1) 265-1214
E-mail: mavtelep@wesley.hu
Web: http://www.wesley.hu/altalanos-iskola

Iskolánkban a 2007/2008-as tanévben kezdtük a multikulturális, inkluzív oktatást, melynek keretében idén az orosz, illetve minden évben a cigány kultúra megismerésével foglalkozunk.
Tanulmányi munkájuk segítésére a kooperativ óraszervezést vezettük be.
Évek óta folytatjuk a toleranciára nevelést a művészetek adta lehetőségek kihasználásával is. Tanítványaink a Ludwig Múzeum múzeumpedagógiai óráira járnak. Rendszeres a színházlátogatás.
A tanórán kívüli programok sok játékos tevékenykedést, közös éneklést, táncot, dramatikus játékot tartalmaznak.
A hátrányos helyzetű családok, gyerekek problémájának megoldása társadalmi szinten komplex cselekvési programot igényel. Az iskola feladata segíteni a gyerekeket abban, hogy a sikertelenség érzésének kiküszöbölésével segítse tanulói előremenetelét.
Az oktatási feladatokon túl fontos szerepet játszik a neveltségi szint és szociális kompetenciák fejlesztése is, így iskolánk egy pályázat keretében elindította kompetencia alapú oktatási projektjét is a 2009/2010-es tanévtől kezdve. Jelenleg az esélyegyenlőség fenntartása terén pályáztunk sikeresen.

Fejlesztési programunk

Iskolánkban lehetőséget kapnak sajátos nevelési igényű (sni-s) diákok is, így fejlesztésüket szolgáló programunk kiemelt helyet foglal el pedagógiai programunkban.

Legfőbb érték a gyerek

Iskolánk 2006-ban ünnepelte épülete fennállásának 110. évfordulóját. A X. kerületi, csendes és nyugodt, falusias környezetben működő intézmény családi és szociális körülményeik miatt halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek oktatásával foglalkozik. Fenntartónk a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség. Az iskola 2005 szeptemberétől önkormányzati feladatot lát el.

A 2007/2008-as tanévtől multikulturális oktatást folytatunk kooperatív tanulásszervezéssel, inkluzív (minőségi-befogadó) jelleggel. Az esélyegyenlőség minél szélesebb körű megvalósítása érdekében intézményünk  részt vesz az Oktatási és Kulturális Minisztérium által meghirdetett képesség kibontakoztató, integrációs pedagógiai programban.

Feladatainknak érezzük: - a pozitív értékek erősítése minden tanulóban;- a közösség és annak tagjai iránti felelősség kialakítása;- az európai értékek megismertetése;- tudatosság, önálló gondoskodás, az önmegvalósítás igényének kialakítása;- a személyiség értékeinek feltárása, képességek megkeresése, formálása, elismerése;- tolerancia-program – a másság elfogadtatása.

Tanári karunk hite és szaktudása szerint, valamint szociális érzékenységéből fakadóan támogatja az elesett, nehéz körülmények között élő gyermekeket, családokat. Szeretnénk tanulóink számára, közvetlen körülményeiktől függetlenül, a „Béke szigetévé” tenni az iskolát, amit a Gondoskodó és Biztonságos Iskola Mozgalom keretében bázisintézményként valósítottunk meg. Valljuk, hogy mindenki egyenlő, de nem mindenki egyforma. Bánásmódunk legfontosabb elve a méltányosság és igényesség. A nevelés legtermészetesebb és egyben legközvetlenebb színtere maga a tanítási óra, valamint az arra szervesen épülő tanórán kívüli oktatás, foglalkozás. Így a tantervekben foglalt tematika nemcsak ismeretanyagot nyújt tanítványainknak, hanem a különböző nevelési célok megvalósítását is szolgálja.

Esti általános iskola

A 16. életévüket betöltött fiataloknak újabb lehetőséget biztosítunk, akik a hagyományos iskolarendszer keretei között nem tudták eredményesen teljesíteni a követelményeket, ezért számukra az újrakezdés reményében esti tagozaton lehetőséget nyújtink az általános iskolai tanulmányok befejezésére.

Beiratkozás az eddig megszerzett bizonyítvánnyal lehetséges.

Céljaink:- az alapkészségek fejlesztése;- a szocialista hátrányok, tanulási nehézségek enyhítése;- felkészítés az önálló ismeretszerzésre, továbbtanulásra;- korszerű műveltség megalapozása;- az önművelődés igényének kialakítása;- a kreativitás és a kommunikációs készség fejlesztése;- tehetségek felkarolása;- az egészséges életmódra nevelés;- a viselkedéskultúra elsajátítása;- sokoldalú személyiségfejlesztés.

Forrás: www.wesley.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Sajtburger leves - A folyékony buresz, amiben a gyerek észre sem veszi a zöldséget!

Sajtburger leves - A folyékony buresz, amiben a gyerek észre sem veszi a zöldséget!

Ugye ismerősek azok a világvége-hangulatú pillanatok, amikor a hűtő előtt állsz, és azon gondolkodsz, mi a csudát főzz? Közben a család olyan válaszokkal támogat, mint „mindegy”, „nem tudom”... 
Decemberi néphagyományok, mágikus és jeles napok

Decemberi néphagyományok, mágikus és jeles napok

Ferenc, János, Borbála, Mikulás... igazán gazdag jeles napokban és különleges alkalmakban december hónap. Mit is csináltak régen elődeink? Honnan tudták, milyen időjárásra számíthatunk vagy kinek hogy hívják majd a jövendőbelijét? 
Már látogatható a Vörsi Betlehem

Egy kicsi falu különleges látnivalója – Idén is látogatható a Vörsi Betlehem

Tudtad, hogy egy Balaton melletti kis faluban látható Közép-Európa legnagyobb betleheme? Idén 75. alkalommal építette fel Vörsön a falu apraja-nagyja Jézus születésének pillanatát megörökítő bibliai jelenetet, aminek csodájára járnak a világ minden részéről.
Egy tészta és sok szósz

Egy tészta és sok szósz

Van itthon egy kis hús, egy kis ez, egy kis az, de mi legyen belőle? Persze a fénysebességénél is gyorsabban, az sem baj, ha a maradékok is eltűnnek… Na erre ideálisak a szószos tésztaételek és egytálételek.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére