Jelenlegi hely

Terézvárosi Magyar-Angol, Magyar-Német Két Tannyelvű Általános Iskola

Cím: 1065 Budapest, Pethő S. u. 4.
Tel.: 321-7349
E-mail: info@terket.sulinet.hu
Web: http://www.terezvarosi-kettannyelvu.hu/

Iskolánkban elsődlegesen arra törekszünk, hogy megőrizzük és átadjuk tanítványainknak mindazokat az értékeket, amelyek a mindennapi életben való eligazodást segítik, a biztonság érzését erősítik. Fontosnak tartjuk a kultúraközvetítést, a más kultúrák megismerését, az azok elfogadására történő nevelést. Ezért a viselkedéskultúra, az érzelmek, a szociális érzékenység fejlesztése mellett igyekszünk alkalmazható ismeretekhez juttatni diákjainkat. Ügyelünk reál, a humán, az idegen nyelvi és az informatikai ismeretek egyensúlyára, mivel fontosnak tartjuk tanítványaink sokoldalú fejlesztését. 

A fenti törekvések jellemzik az általános tantervű oktatásunkat.
Speciális képzésünk a korai két tannyelvű idegen nyelvi program (angol, német). A nyelvi alapozás heti 5 órában történik, valamint 3 tantárgyat célnyelven tanítunk.: készségtantárgyakat, történelmet, civilizációt, kultúrtörténetet, országismeretet. Az idegen nyelvek tanítását jól képzett nyelvtanárok, valamint anyanyelvi tanárok végzik. Alsó tagozaton a gyerekek német néptáncoktatáson vesznek részt. Nyelvi képességükről a hagyományosan évente megrendezett Sváb-bálon és Hallowe’en esten adnak számot egymásnak és szüleiknek. Diákjaink rendszeresen utaznak iskolai szervezésben külföldre, nyelvtudásuk csiszolása érdekében.
A két tanítási nyelvű oktatás célkitűzése, hogy a tanulók számára jelentsen örömet az idegen nyelvű kommunikáció, információszerzés, olvasás.

Iskolánk 2006 óta, idén kezdte harmadik COMENIUS - iskolák közötti együttműködési projektjét. A külföldi utazások lehetővé teszik, hogy nemzetközi együttműködés keretében együtt dolgozzunk tanulóközpontú közös témán, mely érinti az egész diákságot és tanári kart.

A kerület más oktatási intézményeivel együtt megnyertük a TÁMOP 3.1.4. „Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” c. pályázatot. Ez azt jelenti, hogy a 2009/2010-es tanévben bevezetjük a kompetenciaalapú oktatást felmenő rendszerben.
A nem szakrendszerű oktatást már második éve folytatjuk. A felsorolt lehetőségek intenzív gyakorlása teszi lehetővé, hogy az országos mérési eredményeink átlagon felüliek.

Az alsó tagozaton iskolaotthonos rendszerben tanítunk. A tanítási órák, a szabadidős foglalkozások, a házi feladatok elkészítése 8 – 16 óra között arányosan elosztva történik.
Felső tagozaton is csoportbontásban tanítjuk az idegen nyelveket és az informatikát. Délután napközi és tanulószoba áll a diákok rendelkezésére, házi feladatuk elvégzésre. Szabadidős foglalkozásban szakköröket, a végzősök részére felkészítőt tudunk biztosítani. A 8. osztály elvégzése után eddig minden tanuló valamelyik középiskolába felvételt nyert.
A szülőkkel olyan szemléletben tudunk együttműködni, hogy iskola és szülő egyaránt érzik: közösek a céljaink és érdekeink.

Iskolánk alapítási éve 1867. A 2002-2003-as tanévtől kezdve a 21. század minden igényét kielégítő épületben folyik a tanítás. A  diák számára a saját osztálytermek mellett tornacsarnok, informatikaterem, könyvtár, nyelvi labor, tankonyha, kémia-fizika előadóterem, illetve nyelvi termek állnak rendelkezésre

Ha szeretné közelebbről megismerni iskolánkat, akkor szeretettel várjuk egy személyes beszélgetésre  ill. látogasson el honlapunkra.


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére