Jelenlegi hely

Terézvárosi Magyar-Angol, Magyar-Német Két Tannyelvű Általános Iskola

Cím: 1065 Budapest, Pethő S. u. 4.
Tel.: 321-7349
E-mail: info@terket.sulinet.hu
Web: http://www.terezvarosi-kettannyelvu.hu/

Iskolánkban elsődlegesen arra törekszünk, hogy megőrizzük és átadjuk tanítványainknak mindazokat az értékeket, amelyek a mindennapi életben való eligazodást segítik, a biztonság érzését erősítik. Fontosnak tartjuk a kultúraközvetítést, a más kultúrák megismerését, az azok elfogadására történő nevelést. Ezért a viselkedéskultúra, az érzelmek, a szociális érzékenység fejlesztése mellett igyekszünk alkalmazható ismeretekhez juttatni diákjainkat. Ügyelünk reál, a humán, az idegen nyelvi és az informatikai ismeretek egyensúlyára, mivel fontosnak tartjuk tanítványaink sokoldalú fejlesztését. 

A fenti törekvések jellemzik az általános tantervű oktatásunkat.
Speciális képzésünk a korai két tannyelvű idegen nyelvi program (angol, német). A nyelvi alapozás heti 5 órában történik, valamint 3 tantárgyat célnyelven tanítunk.: készségtantárgyakat, történelmet, civilizációt, kultúrtörténetet, országismeretet. Az idegen nyelvek tanítását jól képzett nyelvtanárok, valamint anyanyelvi tanárok végzik. Alsó tagozaton a gyerekek német néptáncoktatáson vesznek részt. Nyelvi képességükről a hagyományosan évente megrendezett Sváb-bálon és Hallowe’en esten adnak számot egymásnak és szüleiknek. Diákjaink rendszeresen utaznak iskolai szervezésben külföldre, nyelvtudásuk csiszolása érdekében.
A két tanítási nyelvű oktatás célkitűzése, hogy a tanulók számára jelentsen örömet az idegen nyelvű kommunikáció, információszerzés, olvasás.

Iskolánk 2006 óta, idén kezdte harmadik COMENIUS - iskolák közötti együttműködési projektjét. A külföldi utazások lehetővé teszik, hogy nemzetközi együttműködés keretében együtt dolgozzunk tanulóközpontú közös témán, mely érinti az egész diákságot és tanári kart.

A kerület más oktatási intézményeivel együtt megnyertük a TÁMOP 3.1.4. „Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” c. pályázatot. Ez azt jelenti, hogy a 2009/2010-es tanévben bevezetjük a kompetenciaalapú oktatást felmenő rendszerben.
A nem szakrendszerű oktatást már második éve folytatjuk. A felsorolt lehetőségek intenzív gyakorlása teszi lehetővé, hogy az országos mérési eredményeink átlagon felüliek.

Az alsó tagozaton iskolaotthonos rendszerben tanítunk. A tanítási órák, a szabadidős foglalkozások, a házi feladatok elkészítése 8 – 16 óra között arányosan elosztva történik.
Felső tagozaton is csoportbontásban tanítjuk az idegen nyelveket és az informatikát. Délután napközi és tanulószoba áll a diákok rendelkezésére, házi feladatuk elvégzésre. Szabadidős foglalkozásban szakköröket, a végzősök részére felkészítőt tudunk biztosítani. A 8. osztály elvégzése után eddig minden tanuló valamelyik középiskolába felvételt nyert.
A szülőkkel olyan szemléletben tudunk együttműködni, hogy iskola és szülő egyaránt érzik: közösek a céljaink és érdekeink.

Iskolánk alapítási éve 1867. A 2002-2003-as tanévtől kezdve a 21. század minden igényét kielégítő épületben folyik a tanítás. A  diák számára a saját osztálytermek mellett tornacsarnok, informatikaterem, könyvtár, nyelvi labor, tankonyha, kémia-fizika előadóterem, illetve nyelvi termek állnak rendelkezésre

Ha szeretné közelebbről megismerni iskolánkat, akkor szeretettel várjuk egy személyes beszélgetésre  ill. látogasson el honlapunkra.


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.

Partnereink

NOE
Családháló
Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány
Képmás Magazin
Ugrás az oldal tetejére