A budapesti 8 osztályos Hunyadi Mátyás Általános Iskola 1993-ban újította meg arculatát, és hazánkban az elsők között indította be speciális " háromarcú" iskola modelljét.
Oktatási - nevelési tevékenységét három képzési síkon és szinten valósítja meg. Az általános képzésben elsosorban a felzárkóztatást az esélyegyenlőségre való törekvést tartja fő feladatának. Emellett kiemelten magas óraszámú angol nyelvi képzésével és speciális művészeti programjával igyekszik az iskolával szemben támasztott igényeknek maximálisan megfelelni.Az emelt szintű angolt tanulók 6. osztály végén nyelvvizsgára előkészítő szintfelmérésen vesznek részt. (8. osztály végére pedig a Pitman vizsga letételére is lehetőséget biztosítunk.) A speciális és holisztikus szemléletű művészeti program szinte valamennyi művészeti területen fejleszti a tanulók személyiségét.
A képzés már első osztályban megkezdődik és nyolcadik osztály végéig tart. Speciális feladatát neves művésztanárok, külsős szakemberek bevonásával végzi. A St'art művészeti program egész napos képzési rendszerben valósul meg szoros kapcsolatban a közismereti tárgyak oktatásával. A képzés főbb területei: drámapedagógia, színjátszás, bábozás, képzőművészet, balett, kortárs tánc, néptánc, média / videó, fotó /, zenei előkészítő, hangszeres játék, emelt óraszámú angol oktatás.
A művészeti osztályos tanulók kül, - és belföldön kiemelkedő sikereket értek el. Felléptek Japán / Tokió, Nagano / színházaiban, Németországban, a József Attila Színházban és sok más kulturális intézményben. Alkotásaik, rajzaik és festményeik Ausztriában, Németországban és Japánban is megtekinthetőek. A művészeti osztályokba a jelentkezés háromszoros. Első osztályosaink a hagyományos szótagoló olvasással kezdik meg tanulmányaikat. Felső tagozaton nagy hangsúlyt kap a középfokú képzésre való felkészítés és pályairányítás. Számítástechnikát 5. Osztálytól tanítunk. Végzős tanulóink 80-90 % - a gimnáziumban és szakközépiskolában folytatja tanulmányait. Az iskola alapvető oktatási és nevelési célja a tanulók speciális személyiségfejlesztése, világlátásuk, eredeti alkotói gondolkodásuk fejlesztése a művészet és az iskola egész szellemiségének meghatározó, sajátos eszközeivel ill. lehetőségeivel.
Az országosan is ismert AULART Galéria az iskola saját, közművelődési feladatot is ellátó galériája, ahol neves képző, - és iparművészek mutatják be rendszeresen alkotásaikat.
Szathmáry József
festőművész, igazgató
Beiskolázási körzetek:
Irsz |
Közterület név |
Típus |
Páros -tól |
Páros -ig |
Páratlan -tól |
Páratlan -ig |
1135 |
AMBRUS |
UTCA |
|
|
|
|
1139 |
BÉKE |
TÉR |
|
|
|
|
1135 |
BÉKE |
UTCA |
2 |
32 |
1 |
29 |
1138 |
BODOR |
UTCA |
|
|
|
|
1139 |
CSONGOR |
UTCA |
|
|
|
|
1138 |
DAGÁLY |
UTCA |
|
|
|
|
1138 |
ESZTERGOMI |
ÚT |
56 |
végig |
|
|
1135 |
FÁY |
UTCA |
|
|
|
|
1139 |
FORGÁCH |
UTCA |
|
|
|
|
1135 |
FRANGEPÁN |
KÖZ |
|
|
|
|
1135 |
FRANGEPÁN |
UTCA |
2 |
32 |
1 |
25 |
1138 |
JAKAB JÓZSEF |
UTCA |
|
|
|
|
1135 |
JÁSZ |
UTCA |
18 |
64 |
29 |
83 |
1138 |
KARIKÁS FRIGYES |
UTCA |
|
|
|
|
1139 |
LOMB |
UTCA |
|
|
|
|
1138 |
NÉPFÜRDŐ |
UTCA |
22 |
végig |
23 |
végig |
1135 |
ORSZÁGBÍRÓ |
UTCA |
38 |
végig |
45 |
végig |
1139 |
PETNEHÁZY |
UTCA |
64 |
végig |
55 |
végig |
1131 |
REITTER FERENC |
UTCA |
32 |
82 |
33 |
81 |
1134 |
RÓBERT KÁROLY |
KÖRÚT |
2 |
48 |
1 |
47 |
1139 |
ROZSNYAY |
UTCA |
|
|
|
|
1139 |
RÖPPENTYŰ |
UTCA |
18 |
48 |
13 |
57 |
1135 |
SZEGEDI |
ÚT |
36 |
végig |
|
|
1131 |
SZENT LÁSZLÓ |
ÚT |
28 |
92 |
27 |
83 |
1131 |
TATAI |
ÚT |
2 |
64 |
|
|
1139 |
TEVE |
UTCA |
54 |
végig |
53 |
végig |
1138 |
TURBINA |
UTCA |
|
|
|
|
1132 |
VÁCI |
ÚT |
122 |
150 |
71 |
97 |
Forrás: http://www.hunyadialtisk.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
A Budapestimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.
Hatèkonynak talalom az angol oktatást.
Az iskola tavaly az angolos nyílt óra keretében lopta be magát a szívembe, akkor egy nagyon színvonalas, de játékos 1.-s angol órát láthattam. Akkor döntöttük el,hogy ide fogjuk iratni a lányunkat. Nagyon sok mindent tanultak az angol órák keretében az 1. félévben, és van egy anyanyelvi tanáruk is már. De a többi tantárgyat is magas színvonalon és játékosan tanulják, így a lányom mosolygósan jön haza a suliból. És nekünk ez fontos,hogy olyan suliba járjon, ahol jól is érzi magát.
Mi az iskolát körzetként szinte a legutolsó pillanatban kaptuk meg.Örültem neki mert egy jó iskola a Hunyadi suli.A sors is így hozta,hogy oda kerüljünk.Kislányom nagyon szereti.Jó az osztálya.Nekem ez a legfontosabb hogy ő jól érezze magát.:)
Szeretem, hogy a tanárok megtesznek minden tőlük telhetőt, hogy a gyerekeknek ne legyen szenvedés az iskola. Megfelelő az órák-szünetek aránya, szünetekben igyekeznek mindig szabad levegőre vinni a gyerekeket. Az angol órára lehetőség volt anyanyelvi tanárt választani, aki nem csak az angol oktatása miatt hasznos, hanem más szemléletet is hozott a gyerekek életébe.
Fontos szempont volt a Mi iskolaválasztásunknál, hogy mindenképp már első osztálytól a magyar nyelv mellett, emelt szinten tanulhasson a gyermekünk idegen nyelvet. A körzeti iskola tökéletesnek is bizonyult, melyet a tavalyi évben megrendezett iskolahívogató, nyílt órák is alátámasztottak. Szeptember óta Mi is tagjai lehetünk, egy nagyon jó kis csapatnak. Gyermekünk szeret ebbe az iskolába járni, nagyon szereti a tanítókat, jól érzi magát, sokat tanul. A 2. félévtől pedig újdonság, hogy anyanyelvi tanár is tanítja őket, - játékosan vezeti be őket, az angol nyelv rejtelmeibe.