Jelenlegi hely

Deák Diák Általános Iskola

Cím: 1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 4.
Tel.: +3613335390
E-mail: diakdeak@t-online.hu
Web: http://deakdiak.hu/

Iskolánk egy 1912-ben épült, műemlék szépségű épületben működik.

Minden évfolyamon egy osztály az énekes iskolai program szerint dolgozik, és már felső tagozatba lépnek a néptáncos osztályok. Osztályainknak saját terme – otthona van, ezen kívül a legkorszerűbb informatikai eszközökkel felszerelt szaktermekben folyik az oktatás. Számítógépterem és klubszoba (számítógépekkel, szabad internethasználattal), könyvtár, tankonyha, rajzterem, 2 tornaterem, büfé és ebédlő áll a gyerekek rendelkezésére. Informatikai felszereltségünk kiemelkedő: 125 tanulói laptop, 4 rögzített és számos mozgatható interaktív tábla biztosítja, hogy bármely osztálytermet digitális tanulói térré alakíthassunk. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert a mai kor gyermekei számára ez a tanulási környezet jelenti majd az élethosszig tartó tanulás alapjait. A számítógépet elsős koruktól kezdve, különböző tantárgyak keretén belül eszközjelleggel használják a gyermekek.

A zeneterem nem csak az énekórák helye, itt tartjuk a kamarakoncerteket, a zeneszalont, és kiállításokat is rendezünk. A tornatermet rendszeresen Deák Színpaddá változtatjuk: koncerteket, színházi előadásokat tartunk itt.

Különös figyelmet fordítunk arra, hogy megalapozzuk az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges képességek kifejlődését. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk az olvasás-szövegértés, matematikai gondolkodás, problémamegoldás, együttműködési képességek, önálló tanulási képesség kialakítására és fejlesztésére, valamint az idegen nyelv tanulására. Ha szükséges, pszichológus, logopédus és fejlesztőpedagógus is segíti a gyermekek tanulását. Tanulásszervezési módjaink között fontos szerepet játszanak a projektek, a kooperatív tanulás és az egyéni tanulói szükségletek szerinti differenciálás. Részt veszünk nemzetközi oktatási együttműködésben, iskolánk több felsőoktatási intézmény gyakorlóhelye.

Tanórán kívüli és szabadidős tevékenység:

A változatosság szerves része oktatási-nevelési filozófiánknak: úgy gondoljuk, mindenkinek van tehetsége valamihez, és kötelességünk, hogy segítsünk a tehetség felismerésében. Sokféle tevékenység folyik az iskolában. A tehetséggondozás a tanórákon kívül a klubokban is zajlik.Néhány a működő klubjaink közül: dráma-színjátszás, képzőművészet, kézművesség, matematikus, kis kémikus, zenetörténet, logikai játék, népi-, társastánc stb.

Minden korosztálynak kínálunk sporttevékenységet: futball, kosárlabda, kifling, szivacslabda, aikido közül választhatnak a gyerekeink. Úszni és korcsolyázni járunk, s valamennyi alsó tagozatos osztályunk tanul népi táncot. Osztályaink évente egy hetet erdei iskolában töltenek, ahol a helyi természeti és társadalmi adottságokra épülő környezeti és művelődéstörténeti programban vesznek részt a gyerekek.

A zene életünk kiemelt része. Hangszeres zenetanulásra a Józsefvárosi Zeneiskola hozzánk kihelyezett tagozatai nyújtanak lehetőséget.

Legnagyobb büszkeségünk a Budapesti Énekes Iskola, amely nagy hagyományú európai elődeihez hasonló módszerekkel zenét szerető, kedvelő és értő gyerekeket képez, akik képessé válnak arra, hogy szólót énekeljenek, kamarazenei együttesekben és kórusokban is fellépjenek. Ebbe az osztályba zenei képességvizsgálat után kerülnek be a gyerekek. Az énekes osztályban – zenei tagozatként – saját tanterv, speciális tankönyv alapján, heti két órában tanulják az ének-zene tárgyat, másodiktól szolfézs, harmadiktól hangszeres és egyéni hangképzés-oktatásban részesülnek. A tanévben meghatározott számú egyházzenei énekes szolgálatot teljesítenek, valamint iskolai kamara-hangversenyeken vesznek részt.

Az Énekes Iskola koncertegyüttese a magyar zenei élet részeként lemezfelvételeket készít, hangversenyeket ad itthon és külföldön, valamint zenés darabokat állít színpadra.

Felmenő rendszerben épül ki a néptáncos osztályok rendszere. A gyerekek tanulmányi fejlődésében viselkedési kultúrájában is megmutatkozik a zene és a tánc fejlesztő hatása.

Forrás: http://deakdiak.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére