Jelenlegi hely

Csata Utcai Általános Iskola

Cím: Budapest, 1135 Csata utca 20.
Tel.: (1) 340-9525, (1) 340-9524, 30/534-8513
E-mail: iskola@csata.klik13.hu
Web: http://csataiskola13.hu

Intézményünk a kerület egyik legrégibb iskolája, mely 1911-ben nyitotta meg kapuit. A több mint 100 éves, műemléki jellegű épület 2000 óta védetté nyilvánított helyi érték.

Iskolánk fő profilja az idegen nyelvek oktatása.

2013 szeptemberétől magyar-angol kétnyelvű képzés gazdagítja gyakorlatunkat a Manó Világ Kft. közreműködésével. A kétnyelvű osztályokban a kisdiákok a Kerettanterv alapján tanulnak, míg az angol nyelvű képzés a délután folyamán a Boys and Girls Activity Center of (BGAC) Hungary keretein belül valósul meg.

A program alapját az amerikai testvérklub Boys and Girls Clubs of America által kidolgozott tevékenységközpontú szakkör jellegű foglalkozások képezik, melyeket angol anyanyelvű pedagógusok vezetnek a magyar tanítókkal együttműködve.

A tevékenységek elsősorban az idegen nyelvi kommunikációra és nem a nyelvoktatásra összpontosítanak, mely a gyermekkori nyelvelsajátítás természetes folyamata. Európában elsőként indítottuk el ezt a speciális programot. A tehetséggondozás hangsúlyos területei emellett az anyanyelv és a gondolkodásfejlesztés, ezért a magyar és matematika órák számát ezekben az osztályokban megnöveljük.

A magyar-angol kétnyelvű képzés mellett tanítványaink első osztálytól emelt óraszámban választhatják az angol, illetve a német nyelv tanulását. Diákjaink kisiskolás korban heti 4 órában, felső tagozaton naponta találkoznak az idegen nyelvvel. A „Kis felfedezők” osztályunkban a természettudományos gondolkodás és gyakorlat, az informatikai tudás fejlesztése a hangsúlyos terület.

Nevelő- és oktatómunkánk elismerése a Pro Scholis Urbis díj, a Minőségi nevelési-oktatási cím és pedagógusaink számára adományozott magas állami kitüntetések. A fenntartható fejlődés érdekében végzett pedagógiai tevékenységünk eredménye az Ökoiskola és Madárbarát iskola cím. 2013-ban a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Regisztrált Tehetségpontja lettünk.

Iskolánk rangját határozott követelményei, minőségorientált szellemisége és a kor kihívásaira nyitott pedagógiai gyakorlat adják. Kiemelt érték számunkra a ránk bízott gyermekek személyiségének tisztelete és képességeinek kibontakoztatása, a családokkal együttműködve szilárd értékrend alakítása. Olyan fiatalokat szeretnénk nevelni, akik évtizedek múlva is büszkék lesznek arra, hogy csatás diákok voltak.

Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink többsége érdeklődésének és tehetségének megfelelően az iskolán belül gyarapítsa tudását.

A XXI. század igényeinek ma is megfelelő korszerű iskolaépületben interaktív táblákkal is felszerelt tantermek, három számítástechnika szaktanterem, több ezer kötetes könyvtár segíti a tanulókat és a pedagógusokat az eredményes tanulásban-tanításban.

Tanítványaink az alsó tagozaton az egész napos nevelés keretében ismerkedhetnek meg különböző művészeti ágakkal, a színjátszással, a zenével, a képzőművészettel. A felső tagozaton a tanórák után szakkörök szervezésével, gazdag kulturális kínálattal biztosítjuk a képességfejlesztést. A következő tanítási napra szervezett napközis csoportokban, illetve tanulószobai foglalkozásokon készülhetnek fel diákjaink. A hangszeres zenetanulást a XIII. kerületi Zeneiskola tanárai biztosítják. A hit- és erkölcstanoktatás a történelmi egyházak hitoktatóinak irányításával történik a szülők választása alapján.

Iskolánk életében meghatározó szerepet tölt be a sport, az egészséges élet szerves részét képező mozgás. Feltételrendszerünk kitűnő; sportcsarnok, két tornatermem, tükrös táncterem, sport- és játszóudvar teszi lehetővé a rendszeres testmozgás iránti igény kielégítését. Tanulóink körében legnépszerűbb sportágak a labdarúgás, a modern tánc, a kézi- és kosárlabda, az atlétika. Az iskolai sportfoglalkozások mellett egyre többen sportolnak különböző sportegyesületekben. Diákönkormányzatunk segíti a pezsgő közösségi élet szervezését, meglévő értékeink megőrzését és továbbvitelét.

Nevelőtestületünk vallja, hogy a nevelés a családi házzal együtt vállalt közös felelősség, melyben az iskola az a kulturális és szellemi színtér, amelynek a gyermek teljes emberré formálását kell szolgálnia.

Szenteiné Bukovinszky Katalin
intézményvezető


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

A Budapestimami 2015/16. évi „A mi iskolánk” pályázatában szülők adtak választ arra a kérdésre, hogy „Miért szeretitek gyermeked iskoláját?” A válaszok itt olvashatók.

Nekünk nagyon jó a véleményünk erről az iskoláról, amit főként az angol miatt választottunk. A lányunk most harmadikos és nagyon szereti a sulit.  A tanító nénik nagyon aranyosak, jól tanítanak és a gyerekek szeretik őket. A délutáni angol program pedig egyenesen fantasztikus. Anyanyelvi tanár tartja, aki nem is tud magyarul, így nagyon gyors haladást érnek el a gyerekek. Az osztály legutóbb előadott egy komplett színdarabot angolul, amit az angolos tanárok közösen írtak, de egyébként is lazán beszélgetnek az amerikai tanárral. A programnak van egy kötetlen klub jellege, sok a játék és a kreatív foglalkozás szóval nem is csoda a lányunk szívesen jár oda.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére