Jelenlegi hely

Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola

Cím: 1078 Budapest, Hernád u. 42-46.
Tel.: 06 1 344-6635
E-mail: hernad42iskola@freemail.hu
Web: www.barossuli.hu

Az iskola évszázados múltra tekinthet vissza, Erzsébetváros szélén, a Hernád utca 42-46. szám alatt található. Földrajzi elhelyezkedése kedvező, könnyen megközelíthető, a szomszédságában lévő Városliget iskolai programok szervezésére sok lehetőséget nyújt.

Névadónk, Baross Gábor a „vasminiszterként” híressé vált XIX. századi politikus, akinek legendás munkabírása az iskolánkban dolgozó pedagógusok munkájában tükröződik vissza.

Intézményünk 8 évfolyamos szervezeti formában működik, átlagosan 400 tanulóval. Minden évfolyamon 3 párhuzamos osztály működik. Az iskola teljesen felújított, így a gyermekek számára két belső udvar (játszó- és sportudvar), széles folyosók, tágas tantermek, két tornaterem, korszerű oktatási eszközökkel felszerelt szaktantermek, kibővített könyvtár és minden igényt kielégítő ebédlő állnak rendelkezésre.

Iskolánk arculatában meghatározó szerepet játszik emelt szintű testnevelés oktatásunk. Sportosztályaink elért eredményeire nagyon büszkék vagyunk, többek között a többszörösen elnyert „Erzsébetváros legjobban sportoló iskolája” címekre. Tanulóink labdarúgás, aerobic, kézilabda, sakk, asztalitenisz és dzsúdó sportágakba kaphatnak mélyebb betekintést. A kerületi és budapesti versenyekről hozott fényes érmek ügyességük, edzettségük minőségét bizonyítja.

E mellett kiemelném művészeti nevelésünk fontosságát is: minden alsó tagozatos osztályunk néptánc oktatásban részesül az órarendbe beépítve, ezen felül szakköri szinten együttműködünk a Bihari Táncegyüttessel. Az énekkar, a kézműves foglalkozások és a drámajáték évek óta eredményesen működnek, méltán népszerűek tanulóink körében. Lehetőség nyílik hangszeres zene tanulására is. Fuvola, furulya, zongora és hegedű oktatása is folyik zeneiskolai keretek között az intézményben.

A meglévő feltételek, a barátságos légkör, a számos iskolai program és rendezvény, a pedagógusok felkészültsége és az önkormányzat hathatós támogatása mind hozzájárulnak ahhoz, hogy tanulóink szeretnek az iskolánkba járni.

A hagyományos értékek megtartása mellett nagy gondot fordítunk az újszerű, eredményes oktatási módszerek alkalmazására is. Kiváló kapcsolatot ápolunk a velünk egy épületben működő Facultas Humán Gimnáziummal, ahol az arra érdemes tanulók a 8. osztály elvégzése után folytathatják tanulmányaikat.

Annak érdekében, hogy ezt személyesen is megtapasztalhassák, szeretettel várunk minden kedves leendő tanulónkat, szüleiket és az egyéb érdeklődőket is.

Spiesz Ádám
igazgató


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére