Jelenlegi hely

KórházSuli: tanulás kicsit másképp

A kórházban fekvő, illetve otthon sokáig gyógyuló gyerekeknek a törődés mellett arra is szükségük van, hogy ne maradjanak le a tanulásban, hanem tartsák a lépést diáktársaikkal. De hogy működik ez a gyakorlatban?

A Heim Pál Gyermekkórházban fekvő gyereket a Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskola alkalmazásában hét pedagógus keresi fel naponta, Sok kisgyermekhez a szülők nem tudnak mindennap bejárni a munkájuk, vagy a nagy távolság miatt, ezért az oktatók a kis betegek szabadidős tevékenységeikben is aktívan részt vesznek, hogy a kicsik ne legyen magányosak.

Kórházsuli kicsit másként 

A tavalyi évben a Heim Pál Gyermekkórház kórházpedagógusa, Tóthné Almássy Monika és két másik tanár, Bercelédi Réka és Prievara Tibor összefogásában létrejött egy átalakított tanulási módszer, a KórházSuli program. Ez a kezdeményezés az Iskolaszanatórium mellett működik, és segít a gyermekeknek a tanulásban. Prievara Tibor tanár úr elmondta, hogy jelenleg 23 kórházpedagógus jut tizenhárom gyerekosztályra. Ha osztályonként csak tizenöt iskoláskorú gyermek van, és ők 6-tól 18 éves korig szóródnák, könnyű belátni, hogy a napi 4-5 tanórát megtartani igen nehéz feladat egy tanárnak. „Szerintem még nem született meg az a tanár, aki képes egy elsősnek megtanítani a betűírást ugyanúgy, mint a 18 évesnek az emeltszintű kémiát és emellett számos különböző nyelvet is egyben. Mi a kórházpedagógusok munkáját próbáljuk segíteni a KórházSuli programmal. Ez a két dolog nem tud egymás nélkül létezni. Mindenképpen kell, hogy legyen ott valaki, de hasznos, ha ezt minél több eszközzel támogatni tudjuk."

A KórházSuli egy személyre szabott játékos, digitális tananyagfejlesztéssel illetve szakmai mentorálással foglalkozó kezdeményezés. Van bent egy kórházpedagógus, aki segít a gyermekek tanulásában, és ezt könnyíti meg egy csapat azzal, hogy a különböző korú gyermekek számára kifejleszti a tananyagot. Ha a csapat "kap" például egy tízéves kisfiút, akinek környezetismeretre van szükségel, elkezdenek neki kifejleszteni egy digitális, játékos tananyagot, ami egy negyedikes környezetismereti tananyagot tanít meg. A fejlesztésben diákok és tanárok egyaránt részt vesznek.

Több csoport is dolgozik: vannak gimnazista csapatok, akiket egy szaktanár felügyel. Melléjük kerül egy egyetemista mentor, aki segíti a fejlesztési folyamatot. Ezek az egyetemisták vannak bent leginkább a kórházban a gyerekekkel, de ők is csak akkor, ha a szülő, a kórházpedagógus és a tanár is úgy látja, hogy ez jó. 

Hogyan zajlik egy ilyen foglalkozás?

Prievara Tibor nem tanít bent a kórházban, viszont szívesen mentorálja a gyerekeket. „Mindent letesztelünk a programmal kapcsolatban, több kórházban jártam, mentorálok skype-on keresztül, de az én feladatom első sorban nem a tananyagfejlesztés és a konkrét segítés, hanem ennek a megtapasztalása és továbbadása, valamint a rendszer kiépítése."

A kórházpedagógus felveszi a kapcsolatot az anyaiskolával, akik elmondják, hogy milyen könyvekből tanulnak, hol tartanak az adott gyerek osztályában és mik az elvárások. A tantárgyak kiválasztása után a tankönyv címét és az aktuális oldalszámot ezek az iskolák megküldik a segítőknek, akik egy, az e-studygroup keretrendszerben kidolgozott applikáció segítségével személyre szabott tartalommal és játékos feladatokkal tananyagot fejlesztenek ki. Egy tanár ezt szakmailag ellenőrzi, és már érkezik is a tanulnivaló a kórházban fekvő kisdiákhoz.

Forrás: csaladhalo.hu

A teljes cikk tovább olvasásához kattints ide!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság nem csupán egy új szerep, az anyaság egy átalakulás. Testben, lélekben, és olyan mélységekben, amiről talán soha nem hittük, hogy bennünk léteznek.
Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!
Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Tudtátok, hogy van egy nap, ami csak a magyar feltalálóké? Minden év június 13-án ünnepeljük a Magyar Feltalálók Napját, amikor a világot formáló magyar elmék előtt tisztelgünk. Ez egy remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzük, milyen találmányok születtek hazánkban, és hogy mennyi mindent köszönhetünk ezeknek a zseniális ötleteknek.
Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Magyarország tele van szebbnél szebb forrásokkal, ahol a természet csendje és a tiszta víz varázsa együtt ad élményt. Hoztam pár igazán hangulatos helyet.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére