Alapelveink
Az emberi élet a - maga reprodukálhatatlan egyediségében - önérték, amely minden erkölcsi rendszer és civilizáció alapja.
Az embernek az élethez, az egészséghez való joga alapvetõ. Az emberi szabadság, méltóság tiszteletben tartása feltétlen igény. Gyermeki jogok maradéktalan érvényre juttatása küldetés. Gondolkodni tanítás a valóság erkölcsi alapjairól kihívás. Az ember testi vagy fiziológiai jelenségei és lelki jelenségei elválaszthatatlanok. Ehhez biztosítani kell, hogy minden gyerek megkapja azokat a lehetõségeket, amelyek szükségesek, hogy tudásának, képességének megfelelõen fejlõdjön.
Embereszményünk:
Testben, lélekben és intellektusában fejlett ember, aki önmagával és környezetével harmóniában van. Ismeri önmagát, jogait, kötelességeit és érdekérvényesítésének lehetõségeit. Képes a társadalmi életbe való beilleszkedésre, a boldogságra.
Értékrendünk:
Egészség, tudás, a munka megbecsülése, humanizmus.
Életrendünk:
Tanulás, munka, kulturált szabadidõ eltöltés. Egymásra való odafigyelés. Emberi boldogulás.
Életfelfogásunk:
A mi iskolánkban fontos, hogy a gyermek, a tanuló, a diák:
- biztonságban éljen,
- örömmel tanuljon,
- értelmes kihívások elé álljon,
- érdekesnek lássa feladatait,
- keményen dolgozzon,
- tudatosan készüljön az életre.
A mi iskolánk egészségre orientált, humanista, szeretetteljes légkörû, a tanulók spontán értékképzõ és értékválasztó tevékenységének helyt adó intézmény.
Az iskolai nevelésünk alapvetõ célja: hatékonyan mûködjék közre örömre és szeretetre nyitott, harmonikus, érzelem gazdag, önálló, egészséges, aktív, s a környezet feltételeit változtatni képes, az emberiség ügyeivel közösséget vállaló ember nevelésében.
Az elsõ évfolyam tanulóinak teljesítményét, továbbra is a szokott módon csak szövegesen értékeljük.
a) Demográfiai trendek
Iskolánk olyan "paneles" lakótelepen épült, ahol az épülés idõpontjában sok kisgyerekes család költözött be, de azóta ez a nemzedék felnõtt, és a tanulóifjúságunk létszáma folyamatosan fogy. (Ez a jelenség azonban országosan is így van!) A mûködéshez szükséges létszám megõrzésért eddig is számos jó módszert dolgoztunk ki, de ezek bõvítése a következõ években is fontos feladat marad!
b) Munkaerõpiac
A felsõ tagozatos tanárok fontos feladata marad (eddig is az volt!) a társadalom igényeinek megfelelõ "sikerszakmák" megismerése és keresése, hogy a beiskolázás valóban a tanulók boldogulását és a szülõk elégedettségét szolgálják.
Valamennyi pedagógusunk stratégiai célja a tanulók képességeinek megfelelõ továbbtanulás biztosítása.
c) Állami elvárások
Az oktatáspolitikai változásokat úgy kell követnünk, hogy megfeleljünk az állami elvárásoknak. Ezért ha szükséges, a kellõ korrekciókat el tudjuk végezni.
d) Fenntartói elvárások
Az oktatás-nevelés hatékonyságával, a minõségfejlesztés biztosításával, az intézmény mûködésére fordított anyagi javak leggazdaságosabb felhasználásával feleljünk meg a fenntartói elvárásoknak.
e) Belsõ partneri elvárások
Folyamatosan szem elõtt kell tartani a szülõk és a tanulók igényeit, s ezeket lehetõségeinknek megfelelõen teljesítenünk is kell, de közben figyelemmel kell lenni az iskolában dolgozók, a pedagógusok igényeire is.
d) Egyéb környezeti elvárások
Saját alapértékeink erõsítése, és pedagógiai programunk megvalósítása mellett folyamatosan figyelnünk kell a versenytárs iskolákra, és az új, vonzó oktatási programokra, módszerekre. Fontos feladat lesz ez utóbbiak gyors elsajátítása ( pl. továbbképzéseken ) és beépítése az iskolai munkába.
Forrás: http://www.mezosuli.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges