Jelenlegi hely

Gyengénlátók Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma

Cím: 1147 Budapest, Miskolci utca 77.
Tel.: +36-1-252-9015
E-mail: igazgatosag@gyengenlatok.hu
Web: http://www.gyengenlatok.hu/

Iskolánkról

Két tagozaton, 8 évfolyamon oktatjuk, neveljük, fejlesztjük a ránk bízott gyermekeket. Ép értelmű és halmozottan sérült (elsősorban tanulásban akadályozott) látássérült tanulókat is fogadunk. Iskolánkba a gyermekeket a Látássérültek Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ szakértői javaslata alapján vehetjük fel.

Szakembergárdánk sokoldalúan képzett: néhány kivétellel mindannyian gyógypedagógusok, akik között sokan több oklevelet, diplomát szereztek. Végzettségük szerteágazó: szaktanári, fejlesztő pedagógiai, vezetőtanári, szakértői, pszichológusi, terapeuta. A gyermekek ellátásában a pedagógusokon kívül más szakemberek is részt vesznek: szemészorvos, gyermekorvos, ápolónők, védőnő, pszichológus, szociálpedagógus, konduktor.

Iskolánkban a nevelés-oktatás Helyi Pedagógiai Programunk és a benne foglalt Helyi Tanterv szerint folyik. Helyi tantervünk igazodik a Nemzeti Alaptantervhez és a kerettantervekhez, így biztosítja az átjárhatóságot a többségi iskolák és intézményünk között.

Épületünk, tantermeink kialakítása a látássérült tanulók igényeit figyelembe véve történt. Az épület tájolása, a lift, a burkolatok, a megvilágítás, a bútorok, a tantermek felszereltsége és az oktatást segítő speciális eszközök mind az adaptált, akadálymentes környezet részei.

Iskolánk a gyógypedagógus-képzés gyakorlóterepe és színhelye az integrációt megsegítő módszertani központ gyakorlatközpontú továbbképzéseinek is. Tantestületünk innovatív közössége igyekszik átadni tudását a gyógypedagógus hallgatóknak és az integráló iskolák pedagógusainak egyaránt.

Nevelő-oktató munkánk sajátosságai

Célunk a hozzánk járó tanulók komplex személyiségfejlesztése, számukra alapműveltség nyújtása és felkészítésük a továbbtanulásra. Mindezt sérülés-specifikus módszerekkel adaptált tanulási környezetben valósítjuk meg, hiszen a tananyag feldolgozását lényegesen befolyásolja a látássérülés. A tanulók ismeretszerzését gazdag tan- és szemléltető eszközpark segíti, munkavégzésükhöz optikai segédeszközöket is biztosítunk. [Optikai segédeszközök]

Iskolánkban az osztályok a többségi iskolához képest alacsonyabb létszámmal működnek a tanulók differenciált fejlesztése érdekében. A kis létszámú osztályokat bizonyos tanórákon még további csoportokra bontjuk, idegen nyelv, informatika, technika, rajz, testnevelés órákon.

Alsó tagozatos osztályainkban állandóan, felső tagozatunkon szükség szerint pedagógiai asszisztens segíti az egyéni képességekhez igazodó tanulásszervezést.

Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

Intézményegységünk célja a gyengénlátó, aliglátó gyermekek és tanulók integrált nevelésének, oktatásának támogatása. Megközelítőleg 730 integrált óvodással, általános- és középiskolással, esetenként felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóval, családjukkal és befogadó intézményeikkel tartunk kapcsolatot.

Tevékenységünk sokrétű. A gyermekek, tanulók látássérülésből fakadó hátrányainak csökkentését képességeik fejlesztésével, kibontakoztatásával és speciális segédeszközök ajánlásával segítjük. Szakszerű fejlesztésük érdekében konzultáció és szakmai programok keretében támogatjuk szüleiket és befogadó pedagógusaikat. Társadalmi integrációjuk megvalósulását a pályaorientáció segítésével mozdítjuk elő.

A módszertani intézmény a Látásvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ szakvéleménye, és a szülők kérése alapján gondoskodik a gyengénlátás, vagy aliglátás következtében sajátos nevelési igényű gyermekekről, fiatalokról. Törekvésünk az ország távoli vidékein élő integrált tanulók megsegítésének "regionális központi" hálózat kiépítésével való biztosítása. Jelenleg 5 partnerintézmény segíti munkánkat az ország 4 megyéjében.

Forrás: http://www.gyengenlatok.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Jegesmedvék világnapja

Jegesmedvék világnapja

A természetvédők nemzetközi kalendáriumába 2011 óta piros betűs ünnep a Jegesmedvék Nemzetközi napja (International Polar Bear Day). De miért is kell aggódnunk a jegesmedvék miatt, igaz-e hogy 2100-ra eltűnhetnek?
Dalolva búcsúztassuk a telet – a legjobb farsangi dalok és mondókák összegyűjtve

Dalolva búcsúztassuk a telet – a legjobb farsangi dalok és mondókák összegyűjtve

A farsangi időszak mára főként a gyerekek mulatságáról szól. Ehhez a vidám ünnephez gyűjtöttük össze a legjobb farsangi dalokat és mondókákat, melyek garantáltan feldobják a hangulatot, és még emlékezetesebbé teszik a közös pillanatokat!
7+1 szokatlan farsangi szokás, amit tuti nem ismersz

7+1 szokatlan farsangi szokás, amit tuti nem ismersz

Tudtad, hogy a farsang nemcsak mulatságról, hanem ma már furcsa hagyományokról is szólt? A vízkereszttől húshagyókeddig tartó időszak tele van különös, ma már szinte elfeledett népszokásokkal. Egyes hagyományok vidámak, mások meghökkentőek – nézzük, hányat ismersz közülük!
Vízkeresztől a farsang farkáig - népszokások és babonák

Vízkereszttől a farsang farkáig - népszokások és babonák

Ez a régies kifejezés tulajdonképpen a farsang vasárnaptól húshagyó keddig tartó három utolsó farsangi napra, a farsangi időszak végére vonatkozik. Izgalmas, mulatságokkal, babonákkal, különleges népszokásokkal teli időszak.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére