Jelenlegi hely

Tehetséggondozás

"Az igazi tehetség tudja, mit akar" - beszélgetés dr Gyarmathy Éva pszichológussal

"Az igazi tehetség tudja, mit akar" - beszélgetés dr Gyarmathy Éva pszichológussal

Mit tehetünk, ha felismerjük, hogy a gyerekünk tehetséges? Milyen hatással van a gyerekekre az iskolán kívüli tevékenység? Dr. Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa ad választ kérdéseinkre.

A tenisszel az a baj, hogy egy életre szóló sport

A tenisszel az a baj, hogy egy életre szóló sport

A tenisz a sportok között az egyik legnépszerűbb és legegészségesebb. Egy mozogni vágyó gyermeknek az egyik legjobb választás lehet.
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.

Képességfejlesztés, iskolaérettség - szülői rémisztgetés vagy komoly gond?

Képességfejlesztés, iskolaérettség - szülői rémisztgetés vagy komoly gond?

A két fogalom gyakran együtt jár, de mégsem jelenti ugyanazt. A családi és óvodai háttér, a születéskori körülmények és öröklött adottságok egyaránt befolyásolják a gyermekeink fejlődését. Mi az, ami ingyen, államilag jár, mit tehetünk mi szülők otthon? Cikkünk első része ezeket a kérdéseket boncolgatja.

Minden gyerek tehetséges valamiben - Miből lesz a cserebogár?

Minden gyerek tehetséges valamiben?

Egy egészen kis városban nőttem fel. Gyerekkoromban nem volt még uszoda, évekkel később épült egy. Csakis nyáron, a strandon lehetett megtanulni úszni, számomra ez több év alatt sikerült, vagyis azt elég gyorsan lehetett tudni, hogy nem leszek úszóbajnok. De szerencsére sok más lehetőségem volt ezen kívül, és koromtól, motivációmtól, a körülményektől függően sok mindent ki is próbálhattam. Például egészen jól kötöttem, varrtam. 

OSZV

Országos Szépíró Verseny a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány rendezésében

A Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány

fennállása óta számos projektet bonyolított, melyek közül kiemelt fontosságúak az Országos Szépíró Versenyek, 

melyeket a sajátos nevelési igényű (SNI), illetve beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) zavarral küzdő 6-18 éves gyermekek részére szerveznek évente. Ezeken eddig több mint 35.000 diák vett részt az ország minden pontjáról és határon túli magyarlakta településekről. A versenyt tulajdonképpen azért hozták létre és tartják meg minden évben, hogy lehetőséget nyújtsanak ezeknek a "nem átlagos" kisgyerekek számára a sikerélmény átélésére.

Tehetséggondozás 4-8 éves korban: hallottál már a Kíváncsi Ládáról?

Tehetséggondozás 4-8 éves korban: hallottál már a Kíváncsi Ládáról?

„A tehetség nagyon sokféle és nagyon érzékeny. Rengeteg kiemelkedő adottság nem tud kifejlődni a környezet igénytelensége, merevsége, tudatlansága miatt. Bizonyosnak mondható, hogy a nem megfelelő nevelési-oktatási környezet nagy veszteséget okoz a kiemelkedő képességű gyerekek esetében. Ezért szeretnénk tehetségbarát környezetet kialakítani, és segíteni másokat, hogy másutt is így legyen. A legfontosabb „környezeti tényezők” a tehetségekkel foglalkozó pedagógusok, ők bírnak a legtöbb befolyással a tehetség alakítására (akár szakértők, akár nem). Szemléletük, gondolkodásmódjuk, bánásmódjuk meghatározó a tehetségek sorsára. Mi ezt szeretnénk formálni.” (Papp Judit)

Tehetséggondozó szervezetek - hasznos linkek

Tehetséggondozó szervezetek - hasznos linkek

Magyarországon sok szervezet foglalkozik tehetséggondozással. Összegyűjtöttük azokat, ahol érdemes tájékozódni.

Végzős középiskolások, figyelem! Még jelentkezhettek az MCC Egyetemi Programjára!

Végzős középiskolások, figyelem! Még jelentkezhettek az MCC Egyetemi Programjára!

Egyedülálló lehetőség a tehetséges magyar hallgatóknak az MCC Egyetemi Programja. Tehetséggondozás és képzés személyre szabottan, nemzetközi ösztöndíjakkal.

Vigyázat, Dráma!

Vigyázat, Dráma!

A drámafoglalkozás igen kártékony műfaj! A most következő sorokban, pontokba szedve fejtem ki, miért is kell “óvni" gyermekeinket a drámafoglalkozások veszedelmes élményeitől. Mottó: „Az értelem a társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli.”

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére