Jelenlegi hely

XXII. kerület Egyesített Óvoda - Huncutka Tagóvoda

 
Cím: 1223 Budapest, Rákóczi u. 2
Telefon: 362-1588
 
Tagóvodavezető: Bartha Éva
 
Bemutatkozás
 
Jár a lábam, jár a kezem,
és én ezt észre sem veszem.
Óvó néni olkor rám szól:
- Elég már a mocorgásból!
Aludni kell, vagy épp' enni,
de oly nehéz jónak lenni.
És a lábam, és a kezem
mindig külön jár az nekem.
Aludni kell. Tudom én is,
de a lábam rugdal mégis.
A kezem se szófogadó,
szamárfület mutogató.
Minden gyerek rajtam nevet,
csak az óvó néni szeret.
Megsúgtam a titkot neki:
- Jó vagyok én óvó néni,
csak a lábam és a kezem,
nem fogad szót soha nekem!
 
Intézményünk a kerület egyik legszebb részén, a Rózsakerti lakótelep közvetlen szomszédságában található.
Az óvoda épülete műemlék jellegű. Josipovich horvát bán kúriája volt. A klasszicista stílusban épült, volt községháza nyitott teraszán keresztül juthatnak gyermekeink, a csendes, jó levegőjű szép, parkos kertünkbe. A fedett terasz alkalmat ad rossz idő esetén is a szabadban való tartózkodásra. A változatos terepviszonyokkal rendelkező udvarunk nagy részét bokrokkal tarkított pázsit borítja. A sík terület egy része betonozott, itt biciklizhetnek, rollerozhatnak a gyerekek. Az udvar nagyobb rész, focizásra, különböző mozgásos és versenyjátékokra, a dombos terület jó idő esetén csúszásra, mászásra, gurulásra, futkározásra, télen szánkózásra alkalmas. A gyerekeknek biztosítjuk az átjárhatóságot a csoportok között.
 
Programunk egyik kiemelt területe az egészséges életmódra nevelés, ami magába foglalja az egészség védelméhez szükséges környezet, és eszköz rendszer biztosítását, a gyermeki egészség védelmét, a prevenciós munkát. A szükségletek kielégítésével biztosítjuk a gyermekek egészséges fejlődését. Fontosnak tartjuk a gyermekek testi komfortérzetének, egészséges életmódjának, egészségvédő szokásainak kialakítását.Testnevelés tevékenységen, valamint a nagyobbak úszáson ismerkedhetnek egészségük védelmének lehetőségeivel. Lehetőség van angolnyelv-oktatásra és néptáncra is, a szülők igénye szerint.
 
Nagy hangsúlyt fektetünk az anyanyelvi nevelésre, amely az egész óvodai élet folyamán valamennyi tevékenységben megjelenik. Fontosnak tartjuk, az anyanyelvi készségek fejlesztését és gazdagítását tevékenységek által, amelyben a gyermekek megtanulják, gyakorolják, megismerik, és használni tudják anyanyelvüket.
 
Programunk legfőbb célkitűzése, hogy egyszerre, egy időben kevesebbet, de minőségben mégis több ismeretet kapjanak a gyerekek. Ennek elsődleges terepe a játék és a teljes óvodai élet.
Az óvodánk négy csoporttal működik, osztott és részben osztott csoportszervezésben. A napirend, hetirend kialakítása a helyi adottságok, igények, lehetőségek, hagyományok figyelembevételével, a helyzethez rugalmasan alkalmazkodva történik. A hetirend nem napokhoz kötött tevékenységet jelent, hanem egy-egy környezeti téma köré csoportosított ismeretek, tapasztalatok, élmények feldolgozását segítő tevékenységek rendszerét. A napirend a korcsoport életkori sajátosságait figyelembe véve, a maga rugalmas változásaival lehetőséget ad az óvodai élet egészében az elmélyült tevékenykedésre, elegendő időt biztosítva arra, hogy a gyermekek minden tevékenységüket befejezhessék, pontosan elvégezhessék. Az elmélyült érdeklődéssel, belső motivációval folytatott tevékenységhez, valódi aktivitáshoz nyugalom, kiegyensúlyozott légkör, értelmes figyelem szükséges.
 
Az óvodai tevékenységek megszervezésénél maximálisan biztosítjuk a gyermeki jogokat - vallási, nemzeti, etnikai-, figyelembe vesszük a gyermek aktuális állapotát, szükségleteit, érdeklődését, terhelhetőségét. Mindezek kielégítésére indirekt, a gyermeki aktivitást biztosító módszereket alkalmazunk. A program működtetése során az óvodáskorú gyermek fő tevékenységét, a játékot vesszük kiindulópontnak. A játékban megvalósíthatók a különböző fejlesztési feladatok, melyekhez az óvodapedagógusnak megfelelő időt, helyet és eszközt kell biztosítania, valamint olyan légkört, ahol a gyermek felszabadultan tevékenykedhet, és választhat a lehetőségek közül. Az óvodás gyermek számára a kötetlenség a legalkalmasabb tevékenységi keret, foglalkozási forma, mely biztosítja számára a szabad játékot, a tevékenység szabad megválasztását. Kötetlenségként éli meg a gyermek, azonban az óvodapedagógus tudatosan és tervszerűen biztosítja a fejlődéshez szükséges, differenciált tevékenykedés feltételrendszerét. A tevékenységek közül a mogzásfejlesztést célzó tevékenységekre kiemelt figyelmet fordítunk.
 
Óvodai életünket színes programokkal gazdagítjuk, pl. őszköszöntő, tavaszköszöntő, munkadélutánok, sportrendezvények, farsang, kirándulások, gyermeknap, bábműsorok, ötletbörzék, melyben a szülők is aktívan részt vesznek.
 
Pedagógiai hitvallásunk: Óvodapedagógusként hiszünk abban, hogy az óvodának - a családi élet mellett - kiemelkedő szerepe van a nevelésben, a személyiség fejlődésének elősegítésében. Fontosnak tartjuk a gyermek- és tevékenységközpontúságot. Valljuk, hogy a differenciált bánásmóddal, a szabad légkör megteremtésével a gyermeki lélek szabadon tud kibontakozni. Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, a sajátos életkoronkénti és egyénenként változó testi-lelki szükségleteiknek megfelelően. Fontosnak tartjuk a toleranciát, a másság elfogadását, az életkorhoz igazodó rendszerességet, a folyamatos és tudatos tervezést, a pozitívumok megerősítését. Ezen elvek megtartásával az óvodapedagógus olyan gyermeket engedhet 'útnak', aki képessé válik majd az iskolában befogadni a „felnőttek” világát.
 
„A kis dolgok a legértékesebbek - egy halk szó, egy pillantás, egy mosoly.”
Margaret Lindsey
 
Forrás:http://www.ovoda22.hu/huncutka/bemutatkozas
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Maxoljuk ki a kávézást!

Maxoljuk ki a kávézást!

Gratulálunk mindenkinek, aki sikeresen teljesítette a nagy húsvéti kihívást: takarítás, sütés-főzés, dekorálás, ajándékvásárlás, bájolgás a rokonokkal. És arra gondoltunk, a tipikus háziasszonynak most pont úgy hiányzik valami jó kis háztartási hack, mint egy nekifutásból hátbavágás. Így a héten arra adunk tippeket, hogyan találhatunk több élvezetet a hétköznapok legegyszerűbb élvezetében: a kávézásban. Mert kávézni jó, pláne, ha valaki szereti.
A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

A digitalizáció változásával az agyunk is jelentősen változott

Nálatok sem csúszik le a kötelező olvasmány, mint kerék az olajos lejtőn? Nem véletlen! Megváltozott a gyerekeink agya a miénkhez képest: nem is egy területen és nem is keveset. Csak az elvárások nem változtak. 
Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Április 1-je a tréfák és nevetés napja., Mi lehet jobb módja annak, hogy a gyerekeket is bevonjuk, mint egy kis családi móka?
Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Az Űrhajózás Világnapját minden évben április 12-én ünneplik, mivel ezen a napon, 1961-ben Jurij Gagarin szovjet űrhajós elsőként repült a világűrbe a Vosztok-1 űrhajó fedélzetén. Ez a nap remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzétek a világűr csodáit!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére