Jelenlegi hely

Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány

Cím: 1146 Budapest, Thököly út 58-60.
Telefon: +36 30 375 3904, +36-20-496-6881
E-mail: tehetsegmuhely.alapitvany@gmail.com

A Tehetségműhely Közhasznú Alapítványt 2012-ben azzal a céllal hívtuk életre, hogy a kiemelt figyelmet, különleges bánásmódot igénylő gyermekek és szüleik támogatására sokrétű, szakmailag magas színvonalú megoldásokat kínáljunk. Az alapítvány akkreditált, kiváló tehetségpont minősítéssel rendelkezik. Hitvallásunk szerint minden gyermek egyedi, különleges érték, ezért fejlettségük, egyedi sajátosságaik miatt más-más gondoskodást, fejlesztést igényelnek.

Tevékenységünk az alábbi területekre összpontosul:

–        Átütően tehetséges, óvodás és kisiskolás korú gyermekek részére „Alkotónap” címen tartunk komplex, kiscsoportos tehetséggondozó foglalkozást.

–        Tanulási nehézséggel (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) küzdő gyermekek részére állapotfelmérő vizsgálatokat, illetve fejlesztő foglalkozásokat tartunk.

–        Logopédiai problémák esetén szakképzett logopédus végez vizsgálatot, illetve tart fejlesztő foglalkozásokat.

–        A szülők támogatására havi rendszerességgel akkreditált szülőklubot működtetünk, melynek célja, hogy ismeretekkel és gyakorlati tanácsokkal támogassuk a szülőket gyermekük problémáival, fejlesztésével, tehetségazonosításával és gondozásával kapcsolatosan. Emellett továbbtanulási, iskolaválasztási tanácsadást is tartunk. A program célja  a szülők  segítése abban, hogy gyermeküket megértsék, elfogadják, a támogató légkör kialakítását biztosítani tudják. Egyedi problémák személyre szabott megoldását kínálja szülő coaching programunk.

–        Napjainkban egyre több gyermeknél diagnosztizálnak valamilyen különlegességet, ami befolyásolja iskolai teljesítményüket. A velük foglalkozó pedagógusok szemléletének formálása érdekében szervezünk havonta ingyenes műhelyfoglalkozásokat, ahol tehetséggondozás témában van lehetőség szakmai tapasztalatcserére, a jó gyakorlatok, bevált praktikák átadására. Évente 2-3 alkalommal szervezett konferenciáink szintén a továbbképzést szolgálják. Ezeken az eseményeken eddig 50 előadó tartott előadást közel 1300 pedagógusnak.

–        Karitatív szolgálat keretében ötödik éve szervezünk országos szépíró versenyt sajátos nevelési igényű (SNI), illetve beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) zavarral küzdő 6-18 éves gyermekek részére, melyen eddig több, mint 26.000 diák vett részt az ország minden pontjáról és határon túli magyarlakta településekről.

–        Szintén karitatív szolgálat keretében, adminisztratív és végrehajtó szervként működtetjük a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanácsot (SNI-TST).

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére