Jelenlegi hely

Wesley János Óvoda Általános Iskola, Szakiskola és Gimnázium

Cím: 1101 Budapest, MÁV-telep 38.
Tel.: (06-1) 431-0368, (06-1) 265-1214
E-mail: mavtelep@wesley.hu
Web: http://www.wesley.hu/altalanos-iskola

Iskolánkban a 2007/2008-as tanévben kezdtük a multikulturális, inkluzív oktatást, melynek keretében idén az orosz, illetve minden évben a cigány kultúra megismerésével foglalkozunk.
Tanulmányi munkájuk segítésére a kooperativ óraszervezést vezettük be.
Évek óta folytatjuk a toleranciára nevelést a művészetek adta lehetőségek kihasználásával is. Tanítványaink a Ludwig Múzeum múzeumpedagógiai óráira járnak. Rendszeres a színházlátogatás.
A tanórán kívüli programok sok játékos tevékenykedést, közös éneklést, táncot, dramatikus játékot tartalmaznak.
A hátrányos helyzetű családok, gyerekek problémájának megoldása társadalmi szinten komplex cselekvési programot igényel. Az iskola feladata segíteni a gyerekeket abban, hogy a sikertelenség érzésének kiküszöbölésével segítse tanulói előremenetelét.
Az oktatási feladatokon túl fontos szerepet játszik a neveltségi szint és szociális kompetenciák fejlesztése is, így iskolánk egy pályázat keretében elindította kompetencia alapú oktatási projektjét is a 2009/2010-es tanévtől kezdve. Jelenleg az esélyegyenlőség fenntartása terén pályáztunk sikeresen.

Fejlesztési programunk

Iskolánkban lehetőséget kapnak sajátos nevelési igényű (sni-s) diákok is, így fejlesztésüket szolgáló programunk kiemelt helyet foglal el pedagógiai programunkban.

Legfőbb érték a gyerek

Iskolánk 2006-ban ünnepelte épülete fennállásának 110. évfordulóját. A X. kerületi, csendes és nyugodt, falusias környezetben működő intézmény családi és szociális körülményeik miatt halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek oktatásával foglalkozik. Fenntartónk a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség. Az iskola 2005 szeptemberétől önkormányzati feladatot lát el.

A 2007/2008-as tanévtől multikulturális oktatást folytatunk kooperatív tanulásszervezéssel, inkluzív (minőségi-befogadó) jelleggel. Az esélyegyenlőség minél szélesebb körű megvalósítása érdekében intézményünk  részt vesz az Oktatási és Kulturális Minisztérium által meghirdetett képesség kibontakoztató, integrációs pedagógiai programban.

Feladatainknak érezzük: - a pozitív értékek erősítése minden tanulóban;- a közösség és annak tagjai iránti felelősség kialakítása;- az európai értékek megismertetése;- tudatosság, önálló gondoskodás, az önmegvalósítás igényének kialakítása;- a személyiség értékeinek feltárása, képességek megkeresése, formálása, elismerése;- tolerancia-program – a másság elfogadtatása.

Tanári karunk hite és szaktudása szerint, valamint szociális érzékenységéből fakadóan támogatja az elesett, nehéz körülmények között élő gyermekeket, családokat. Szeretnénk tanulóink számára, közvetlen körülményeiktől függetlenül, a „Béke szigetévé” tenni az iskolát, amit a Gondoskodó és Biztonságos Iskola Mozgalom keretében bázisintézményként valósítottunk meg. Valljuk, hogy mindenki egyenlő, de nem mindenki egyforma. Bánásmódunk legfontosabb elve a méltányosság és igényesség. A nevelés legtermészetesebb és egyben legközvetlenebb színtere maga a tanítási óra, valamint az arra szervesen épülő tanórán kívüli oktatás, foglalkozás. Így a tantervekben foglalt tematika nemcsak ismeretanyagot nyújt tanítványainknak, hanem a különböző nevelési célok megvalósítását is szolgálja.

Esti általános iskola

A 16. életévüket betöltött fiataloknak újabb lehetőséget biztosítunk, akik a hagyományos iskolarendszer keretei között nem tudták eredményesen teljesíteni a követelményeket, ezért számukra az újrakezdés reményében esti tagozaton lehetőséget nyújtink az általános iskolai tanulmányok befejezésére.

Beiratkozás az eddig megszerzett bizonyítvánnyal lehetséges.

Céljaink:- az alapkészségek fejlesztése;- a szocialista hátrányok, tanulási nehézségek enyhítése;- felkészítés az önálló ismeretszerzésre, továbbtanulásra;- korszerű műveltség megalapozása;- az önművelődés igényének kialakítása;- a kreativitás és a kommunikációs készség fejlesztése;- tehetségek felkarolása;- az egészséges életmódra nevelés;- a viselkedéskultúra elsajátítása;- sokoldalú személyiségfejlesztés.

Forrás: www.wesley.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére