Iskolánkban a keresztény értékrendet fontosnak tartjuk. Álláspontunk szerint a katolikus iskolának egyszerre kell konzervatívnak - azaz a múlt értékeihez ragaszkodó, fontolva haladónak-, és innovatívnak lennie. Mindezek értelmében pedagógiánk célja olyan gyermekközpontú iskola megteremtése, amelyben minden gyermeknek színvonalas oktatásban és személyes igényeinek megfelelő képzésben van része.
Több időt biztosítunk az úgynevezett kulcskompetenciák, a tanuláshoz nélkülözhetetlen kommunikációs készségek és képességek fejlesztésére és ezzel szolgáljuk az alapkészségek nyugodt elsajátítását. Pedagógiai alapelveink szerint egy iskola sikerességét elsősorban az méri, hogy minden diákunk esélyt kap-e tehetsége kibontakoztatásához.
Alsó tagozat
A köznevelés első nyolc éves szakaszában fontosnak tartjuk a másik ember tiszteletének, szeretetének megtanulását, a kölcsönös segítés embernevelő hatását. A tanulási problémákkal küzdő gyerekek esetén megteszünk mindent, hogy hátrányaikat leküzdjék, leküzdhessék. Akiknél szükséges, biztosítjuk a fejlesztő gyógypedagógust, illetve az első négy alapozó év folyamán a korrepetálás lehetőségét. Célunk, hogy mindenkit felfejlesszünk a képességeinek megfelelő szintre.
Jövőbeni terveink között szerepel, hogy a negyedik osztályos tanulóinkat az osztálytanító viszi tovább az iskola következő tagozatára, a felső tagozatra. Ezzel szeretnénk, azt az eddig tapasztalt nehézségeket enyhíteni, amit a tagozatváltás okozott. Így az osztály vezetése a megszokott pedagógus kezében maradhatna, az órák egy részét ő tarthatná, míg a gyerekek fokozatosan szokhatnák meg a megváltozott követelmény és szervezeti rendszert.
Tehetséges gyermekeink számára szakköröket, tehetségfejlesztő órákat szervezünk, melyek a különböző kompetencia területeket érintik, így a különböző tehetségű, eltérő érdeklődésű gyermekek megtalálhatják a nekik megfelelő szakköröket. A szakkörök tantárgyakhoz, művészeti ágakhoz, sporthoz kapcsolódnak. Harmadik- negyedik osztályos diákjaink számára bevezettük az úszást is, amely terveink szerint két évig a testnevelés órák keretében történik.
Felső tagozat
Felső tagozatos diákjaink korosztályi sajátossága, hogy motiváltságuk csökken. Itt a tehetséggondozás, felzárkóztatás a tanóra keretein belül történik, illetve a napközis foglalkozáson tudjuk segíteni a diákokat a mindennapi tanulásban, felkészülésben.
Ötödik és hatodik évben a törvényileg meghatározott órakereten felül plusz órákat iktattunk be történelem, magyar nyelv és irodalom, illetve matematika tantárgyakból. A matematika órákat a felső tagozaton úgy szervezzük, hogy heti egy alkalommal a matematika iránt elkötelezett gyermekek egy tehetséggondozó órán vehessenek részt külön tanárral, míg a többi tanulóval az osztályt tanító szaktanár foglalkozik. A testnevelés tantárgy keretében a hetedik osztályosok a téli időszakban az egyik testnevelés óra alatt korcsolyázni járnak, ezzel is szélesítve ezen műveltségterületen szerzett tudásukat.
Iskolánk házirendje lehetőséget ad arra, hogy a gyengén tanuló diákok kötelező jelleggel vegyenek részt a napközis foglalkozásokon, ahol tanári felügyelettel tanulhatnak rendszeresen.
Névadónkról
Adolf Kolping a németországi Kerpenben látta meg a napvilágot 1813-ban. 13 éves korában cipészinasnak adták. 17 éves korától hét éven át, mint segéd vándorolt. 23 éves korában végre elkezdhette a gimnáziumot. 1844-ben lett a kölni papnevelő intézet hallgatója, s egy év múlva, 1845. április 13-án pappá szentelték.
Felismerte, hogy az emberi problémák orvoslására a stabil család, a biztos szülői háttér a legjobb nevelőiskola. Kolping azon munkálkodott, hogy felkarolja a veszélyeztetett, nehéz viszonyok között élő családokat.
Kolping lelkes támogatója lett a legényegyletek ügyének, meglátta, hogy itt a nagy lehetőség: elterjeszteni a legényegyleteket szerte az országban, - ez lehet az ifjúság erkölcsi romlásának megállítója. 1849-ben Kölnbe ment, s alig egy hónap múlva már a legényegyletek ottani létrehozásán fáradozott. Kidolgozta a Katolikus Legényegyletek működésének máig érvényben lévő szabályait, alapelveit. Az 1850-es években egymás után alakultak Németországban a katolikus legényegyletek. A mozgalom túllépett az országhatáron, szerte Európában kedvező fogadtatásra talált. Kolping 1865. december 4-én, Kölnben halt meg. II. János Pál pápa 1991. október 27-én avatta boldoggá.
Forrás: http://www.kolping-huba.sulinet.hu/
A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges