Jelenlegi hely

Budapesti Kolping Katolikus Általános Iskola, Gimnázium és Sportgimnázium

Cím: 1134 Budapest, Huba u. 6.
Telefon / Fax: +36 - 1 - 359 - 22 - 49
E-mail: huba.kolping@gmail.com
Web: http://www.kolping-huba.sulinet.hu/

Iskolánkban a keresztény értékrendet fontosnak tartjuk. Álláspontunk szerint a katolikus iskolának egyszerre kell konzervatívnak - azaz a múlt értékeihez ragaszkodó, fontolva haladónak-, és innovatívnak lennie. Mindezek értelmében pedagógiánk célja olyan gyermekközpontú iskola megteremtése, amelyben minden gyermeknek színvonalas oktatásban és személyes igényeinek megfelelő képzésben van része.

Több időt biztosítunk az úgynevezett kulcskompetenciák, a tanuláshoz nélkülözhetetlen kommunikációs készségek és képességek fejlesztésére és ezzel szolgáljuk az alapkészségek nyugodt elsajátítását. Pedagógiai alapelveink szerint egy iskola sikerességét elsősorban az méri, hogy minden diákunk esélyt kap-e tehetsége kibontakoztatásához.

Alsó tagozat

A köznevelés első nyolc éves szakaszában fontosnak tartjuk a másik ember tiszteletének, szeretetének megtanulását, a kölcsönös segítés embernevelő hatását. A tanulási problémákkal küzdő gyerekek esetén megteszünk mindent, hogy hátrányaikat leküzdjék, leküzdhessék. Akiknél szükséges, biztosítjuk a fejlesztő gyógypedagógust, illetve az első négy alapozó év folyamán a korrepetálás lehetőségét. Célunk, hogy mindenkit felfejlesszünk a képességeinek megfelelő szintre.

Jövőbeni terveink között szerepel, hogy a negyedik osztályos tanulóinkat az osztálytanító viszi tovább az iskola következő tagozatára, a felső tagozatra. Ezzel szeretnénk, azt az eddig tapasztalt nehézségeket enyhíteni, amit a tagozatváltás okozott. Így az osztály vezetése a megszokott pedagógus kezében maradhatna, az órák egy részét ő tarthatná, míg a gyerekek fokozatosan szokhatnák meg a megváltozott követelmény és szervezeti rendszert.

Tehetséges gyermekeink számára szakköröket, tehetségfejlesztő órákat szervezünk, melyek a különböző kompetencia területeket érintik, így a különböző tehetségű, eltérő érdeklődésű gyermekek megtalálhatják a nekik megfelelő szakköröket. A szakkörök tantárgyakhoz, művészeti ágakhoz, sporthoz kapcsolódnak. Harmadik- negyedik osztályos diákjaink számára bevezettük az úszást is, amely terveink szerint két évig a testnevelés órák keretében történik.

Felső tagozat

Felső tagozatos diákjaink korosztályi sajátossága, hogy motiváltságuk csökken. Itt a tehetséggondozás, felzárkóztatás a tanóra keretein belül történik, illetve a napközis foglalkozáson tudjuk segíteni a diákokat a mindennapi tanulásban, felkészülésben.

Ötödik és hatodik évben a törvényileg meghatározott órakereten felül plusz órákat iktattunk be történelem, magyar nyelv és irodalom, illetve matematika tantárgyakból. A matematika órákat a felső tagozaton úgy szervezzük, hogy heti egy alkalommal a matematika iránt elkötelezett gyermekek egy tehetséggondozó órán vehessenek részt külön tanárral, míg a többi tanulóval az osztályt tanító szaktanár foglalkozik. A testnevelés tantárgy keretében a hetedik osztályosok a téli időszakban az egyik testnevelés óra alatt korcsolyázni járnak, ezzel is szélesítve ezen műveltségterületen szerzett tudásukat.

Iskolánk házirendje lehetőséget ad arra, hogy a gyengén tanuló diákok kötelező jelleggel vegyenek részt a napközis foglalkozásokon, ahol tanári felügyelettel tanulhatnak rendszeresen.

Névadónkról

Adolf Kolping a németországi Kerpenben látta meg a napvilágot 1813-ban. 13 éves korában cipészinasnak adták. 17 éves korától hét éven át, mint segéd vándorolt. 23 éves korában végre elkezdhette a gimnáziumot. 1844-ben lett a kölni papnevelő intézet hallgatója, s egy év múlva, 1845. április 13-án pappá szentelték.

Felismerte, hogy az emberi problémák orvoslására a stabil család, a biztos szülői háttér a legjobb nevelőiskola. Kolping azon munkálkodott, hogy felkarolja a veszélyeztetett, nehéz viszonyok között élő családokat.

Kolping lelkes támogatója lett a legényegyletek ügyének, meglátta, hogy itt a nagy lehetőség: elterjeszteni a legényegyleteket szerte az országban, - ez lehet az ifjúság erkölcsi romlásának megállítója. 1849-ben Kölnbe ment, s alig egy hónap múlva már a legényegyletek ottani létrehozásán fáradozott. Kidolgozta a Katolikus Legényegyletek működésének máig érvényben lévő szabályait, alapelveit. Az 1850-es években egymás után alakultak Németországban a katolikus legényegyletek. A mozgalom túllépett az országhatáron, szerte Európában kedvező fogadtatásra talált. Kolping 1865. december 4-én, Kölnben halt meg. II. János Pál pápa 1991. október 27-én avatta boldoggá.

Forrás: http://www.kolping-huba.sulinet.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Támogatás a gyermekvállalás útvesztőjében

Támogatás a gyermekvállalás útvesztőjében

Sok pár életében elérkezik az a pillanat, amikor úgy érzik: készen állnak arra, hogy bővüljön a család, és gyermek érkezzen az életükbe.
A háziasszonyok dicsérete

A háziasszonyok dicsérete

Valójában mit jelent háziasszonynak lenni? Ha be tudnánk lesni az emberek fejébe, hogy valóban az őszinte véleményüket kapjuk meg, akkor valami ilyesmit találnánk: sütni-főzni, mosni-vasalni, takarítani, rendben tartani. Hát vágyhat ennél többre egy modern, öntudatos nő 2025-ben?
11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.

Partnereink

NOE
Képmás Magazin
Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány
Családháló
Ugrás az oldal tetejére