Jelenlegi hely

Fischer Annie Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

Cím: Budapest, 1136 Hollán Ernő utca 21/b
Tel.: (1) 320-4861
E-mail: fischeranniezami@upcmail.hu
titkar.fischerazami@upcmail.hu, bp.13.ker.zeneiskola@chello.hu
Web: http://www.13kerzeneiskola.hu

A zeneiskola olyan alapfokú művészetoktatási intézmény, amelynek feladata és célja a zenei műveltség megalapozása mellett az öntevékeny amatőr zenélésre és a szakirányú továbbtanulásra való felkészítés.
Fontos pedagógiai célkitűzésünk, hogy a zeneoktatás eszközeivel, az egyéni foglalkozás adta egyedülálló lehetőség segítségével formáljuk a gyermekek személyiségét, fejlesszük kreativitásukat, képességeiket és önálló munkára neveljük őket.

Az esztétikai nevelés érdekében elsősorban gyermekkorban kell mindent elkövetnünk, hogy szabadidejüket hasznosan eltöltő, igényes generációk nőjenek fel.
A Zeneiskola alapvető kettőssége, hogy iskola, de nem kötelező. Kizárólag zenei tárgyakat tanítunk központi tantervek alapján. Az órák nagyrészt délután vannak az általános iskola órarendjéhez alkalmazkodva. A tanulóknak meghatározott adottságokkal kell rendelkezniük, hogy a felvételin megfeleljenek.

A Zeneiskola központi épületében (Hollán E. u. 21/b. alatt) 1943 óta folyik zeneoktatás. Kezdetben a Goldmark Zeneiskola, jelenleg a XIII. kerületi Önkormányzat Zeneiskolája működik az épületben.
A Zeneiskola épületében 12 zeneterem, irodák, tanári szoba, valamint egy kiváló akusztikájú, több mint 200 fő befogadóképesség hangversenyterem található. A koncertterem kitűnő adottságai miatt fővárosi és országos továbbképzések, versenyek, fesztiválok, kerületi rendezvények és iskolai ünnepélyek színhelye is.
A Zeneiskola épületét a XIII. kerületi Önkormányzat 1998-tól teljesen felújíttatta. Megszépültek a tantermek és a hangversenyterem, bővült az iskola alapterülete. A felújításnak köszönhetően a zeneiskolánkba járó gyerekek és tanárok esztétikus körülmények között tanulhatnak, taníthatnak.
A tanulók közel fele a központi iskolában tanul, a többiek a kerület 11 általános iskolájában „kihelyezett tagozatokon” kapnak zeneórát.

A Zeneiskola a közepes nagyságú iskolák közé tartozik (72 pedagógus tanítja a több mint 880 tanulót).
A növendékek a zenei elõképző után az iskola 23 tanszaka közül választhatnak.

A hangszeres oktatás (zongora, hegedű, cselló, bőgő, gitár, furulya, fuvola, oboa, klarinét, fagott, kürt, trombita, mélyréz, harmonika, ütő, ének) egyéni, az elméletoktatás (előképző, zeneelmélet, zeneirodalom, szolfézs, collegium musicum) csoportos formában történik. Az iskolában vonószenekarok (Tücsök- és Vonószenekar) és Fúvószenekar működik.
Iskolánkban speciális zenei tárgyakat is oktatunk. Több évtizedes múltra tekint vissza a komplex művészetoktatással (az európai zene-, irodalom- és képzőművészet történetének megismertetésével) foglalkozó collegium musicum tantárgy.

A korai készségfejlesztés érdekében indítottuk a rendkívül népszerű óvodás előképzőt (ahol a gyermekek játékos formában, mozgásból kiindulva sajátítják el a zenei alapismereteket).
A 90-es évek óta bevezetett improvizáció tantárgy fejleszti a hangszeres kreativitást, a zenei érzékenységet és fantáziát.
Az iskola kettős funkciója az amatőr zenélésre („A” tagozaton), illetve a szakirányú továbbtanulásra („B” tagozaton) való felkészítés. Az „A” kategóriás tanulók heti 2,5 órát, a „B” tagozatos növendékek pedig heti 4,5 - 6 órát töltenek a zeneiskolában, foglalkoznak zenével (a rendszeres otthoni gyakorlási időn kívül!).
Tanítványaink évente számos kiemelkedő helyezést érnek el a fővárosi és országos versenyeken.
A továbbtanulásra felkészülő növendékek valamennyien sikeres felvételit tesznek a zenei szakközépiskolákba, zeneművészeti főiskola előkészítő tagozatára.
Az iskola nevelőtestülete és kollektívája 2000 őszén „Budapestért” díj kitüntetésben részesült.
Az intézmény 2002-ben ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére