Jelenlegi hely

Bajza Utcai Általános Iskola

Cím: 1062 Budapest, Bajza u. 49-51
Tel.: 06-1-473-0181
E-mail: bajzaiskola6@gmail.com
Web: http://www.bajza6.hu

Szeretettel várunk iskolánkba minden érdeklődőt! A 105-ös busz, a földalatti, a 3-as metró és a 72-es trolibusz segíti a közlekedést.

Iskolánkban 1917. szeptember 1-jén, több mint 90 évvel ezelőtt volt az első tanévnyitó, és több mint 50 éve működik az ének-zene tagozat. Büszkék vagyunk rá, hogy nemzedékek adták egymásnak a kilincset, s az egykori diákok unokái - ma tanítványaink.

Iskolánkba jelenleg közel 400 tanuló jár, akiknek felkészülését könyvtár, szaktantermek, külön nyelvi- és jól felszerelt informatika termek, valamint 5 interaktív tábla is segíti. Tornaterem, tornaszoba, gumitéglás udvar járul hozzá a tanulók egészséges életmódra neveléséhez. Az iskola területén működik a kerületi tanuszoda, mely Terézváros tanulói számára ingyenesen szombaton is nyitva tart.

Pedagógiai hitvallásunk:

Alapcélunk egy olyan gyermekközpontú iskola megteremtése, ahol a legfőbb érték:

a korszerű tudással rendelkező, nyitott személyiségű, kreatív tanulók nevelése, akik testileg, lelkileg edzettek, s rendelkeznek a megfelelő önismerettel és az általános erkölcsi, közösségi normákkal,
a környezetünk megóvásáért, esztétikusabbá tételéért vállalt felelősség,
szűkebb és tágabb környezetünk hagyományainak tisztelete, ápolása.

Úgy állítjuk össze induló első osztályaink programjait, hogy a mozgás, a művészet és a kreatív gondolkodás kibontakoztatásához a lehető legtágabb teret biztosítsuk:

Így alsó tagozaton a következő programok indítását tervezzük:

Emelt szintű ének-zene program

A heti 4 óra ének-zeneoktatás mellett néptánc, karének, népi játékok, szereplések teszik színessé a programot. Az angol nyelv tanulását is biztosítjuk heti 2, majd 3 órában, 3. osztálytól.

Két tannyelvű angol program
Az angol nyelvet heti 5 órában tanítjuk. Ezen a nyelven tanulják még a tanulók a természetismeretet, a rajzot, a technikát és az ének-zenét  is. Felső tagozaton, az 5. osztálytól ez kibővül a történelem, az országismeret, majd 7. osztálytól az informatika tantárgy oktatásával is. A program előnye, hogy a kommunikáción alapuló nyelvoktatást képviseli.

Német nemzetiségi oktatást biztosító program
A német nyelvet heti 5 órában tanítjuk. Ezen kívül a rajz, a technika és az ének-zene tantárgyak tanítása is német nyelven folyik. A nemzetiséghez kapcsolódó hagyományőrzés, a nemzetiségi kultúra megismertetése kiemelt feladata a programnak.
Vízilabdát oktató program
Nagy sikerrel már két évolyamon folyik a -  Vízilabda Szövetség által támogatott  -vízilabdát oktató programunk, a tanrendbe beépítve.

A gyerekek mindent az alapoktól kezdenek elsajátítani. A sportág alapjainak minél tökéletesebb elsajátításához elengedhetetlen mélyvizes úszásokat és mélyvizes edzéseket a Szőnyi úti BVSC uszodában tartjuk.

Valamennyi alsós osztályunkban biztosítjuk a néptáncórát és az úszásoktatást, függetlenül a programtól.

Iskolánkban évek óta kompetenciaalapú oktatás folyik. A képességek fejlesztését és a tehetséggondozást fontosnak tartjuk. Tehetségpontok vagyunk! Ezeket kooperatív tanulási technikákkal, projekt módszerekkel fejlesztjük. Módszereink lehetőséget biztosítanak az alapos nyelvtani előkészítésre (szótagolás), az eltérő haladási ütem figyelembevételére (főként a késleltetett írástanítással).

A tanítók valamennyi osztályunkban kiemelt feladatuknak tekintik az iskolába lépés esetleges nehézségeinek feloldását, a meglévő képességek felismerését, ezek fejlesztését a személyiségközpontú oktatást és nevelést.

Minden alsós osztályban biztosítjuk a  korrepetálást, a lassabban haladók felzárkóztatását. Nagy gondot fordítunk a gyermekek testi fejlesztésére, a környezeti nevelésre is.

Felső tagozaton folytatódik a készség és képességfejlesztés. Projektekkel, kooperatív technikákkal fejlesztjük a gyerekek ön- és társismeretét, együttműködő képességét. Kiemelt feladatunknak tekintjük a felzárkóztatást és a tehetséggondozást. Az informatika és idegen nyelv oktatását jól felszerelt számítástechnika illetve nyelvi termek segítik.

A kerületi és országos versenyeken elinduló tanulóink mindig kimagasló eredményeket érnek el. 

Évek óta nagy örömmel vesznek részt a gyerekek a háromfordulós történelmi vetélkedőn. Rendszeresek a múzeumi és drámafoglalkozások, rendhagyó irodalomórák, és a színházlátogatások.

Sportolóink sikerei is öregbítik iskolánk jó hírét.

A közös munkát logopédus, pszichopedagógus és pszichológus segíti. Ez a mentálhigiénés csoport  a gyerekeket a probléma feltárásától a megoldásáig végigkíséri.

Tanulóink oktatását-nevelését segíti az iskolában működő Bajzások Jövője Alapítvány.

A Tóth Aladár Zeneiskola helyben oktatja a szolfézst,  lehetőség van hangszeres zenetanulásra is.

Sportkínálatunk: úszás, korcsolyázás, néptánc, kosárlabda, tartásjavító torna, pingpong.

Szabadidős tevékenységeink: szakkörök, napközis projektek, hangversenyek, kézműves foglalkozások, sportversenyek, erdei iskola, kirándulások, nyári táborok.

Hagyományos programjaink: Ki? Mit? Tud?, Bajza Gála, Gyermek-hét stb.

„Iskolakóstolgató” foglalkozásokat és nyílt napokat tartunk a tanító nénikkel a nagycsoportos gyerekeknek a tanév folyamán többször, melyek aktuális időpontjáról az iskolakóstolgató menüben és hirdető táblánkon tájékozódhatnak.


A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére