Mi az ARC?
Az ötlet, hogy a reklám célokra használt óriásplakát felületek a kommersz tartalmakon túl társadalmi üzeneteket is hordozhatnak, Bakos Gábor és Fatér Barna, képzőművészek valamint Geszti Péter, reklám szakember fejéből pattant ki 2000-ben. Így indult útjára az ARC Óriásplakát pályázat és kiállítás. Az azóta eltelt időben minden évben– szakmától, kortól, nemtől és társadalmi hovatartozástól függetlenül – civil alkotók köztéri plakát formátumban megvalósított munkái népesítik be a budapesti Ötvenhatosok terét ( lánykori nevén Felvonulási teret). 3 héten keresztül a “lényeglátóké” a terep, hiszen a pályázatok útján beérkező alkotások elbírálásakor döntő szempont, hogy azokban milyen erővel nyilvánulnak meg társadalmi reflexiók. A kiállított plakátművek és – a 2001-től bemutatott – egyperces filmek sajátja a humor és a kritikai hang. Jellemzői miatt az Óriásplakát kiállítás és egyperces filmbemutatóra találó kifejezés a “képkulturális agora” vagy a “civil társadalmi fórum”.
A 16. ARC díjazottjai
1.díj - Kálmán Kristóf, Putz Patrik: Elvesztette enyém jellegét
2.díj - Tóth Györgyi: Arculat
3.díj - Kelemen Orsolya: Bocsánat
Borz díj (A legkedélyborzolóbb alkotásnak járó díj) - Gutema Dávid: A fiataloké a jövő?
Különdíjak
A Hammer Marketing Shop különdíja - Kovács Emese: Overthinking
BADschool Best Copy Különdíj - Pásztor Dániel: Szerencsekerék
SUGÁRVESZÉLY VAGY TAVASZI SZÉL?
Fődíj - Tóth Györgyi: Figyi
Különdíjak
A Magyar Szélenergia Ipari Társaság "Tavaszi szél" különdíja - Petrók György: Ki fizet a végén? - társasjáték
Van hozzá energiánk! – Greenpeace-különdíj - Magyar Szilárd: Atom és Jerry
A közönség is szavazhat
Klikk ide, ha te is szavaznál a kedvencedre!
A közönségszavazás 2016. október 2-án, éjfélig tart. A szavazók között 3 db ARC molinóból újrahasznosított Medence re+concept táskát, 8-8 karton Vis Vitalis ásványvizet, valamint Club-Mate üdítőital válogatást sorsolak ki a szervezők.
Forrás és további információ: arcmagazin.hu
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges