Jelenlegi hely

ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola

 
Cím: 1146 Budapest, Cházár András u. 10.
Tel.: 343-1731, 343-6716, 343-7257 (tanári)

A nyolc- és hatévfolyamos gimnázium programja összehangolt, egymásra illeszkedik. Az iskola pedagógiai programjában megfogalmazott koncepció mindkét iskolatípusra érvényes: a mai kor kívánalmainak megfelelő általános felkészültséggel, jól hasznosítható nyelvtudással, megfelelő informatikai ismeretekkel rendelkező, kreatív, az új információkat alkalmazni képes, kommunikatív, humánus, harmonikus személyiség kialakítása a cél.
A nyolcosztályos képzés 2 év előkészítéssel, alapozással indul az 5.-6. évfolyamokon. A 7.-10. évfolyamokon a nyolc- és hatosztályos tantervben 4 évig az általános képzésre helyeződik a hangsúly. A szaktárgyaknak megfelelően kötelező alaptantervek szerint folyik a tanítás. Ezek az összes gimnáziumi tanulmányokra alkalmas gyermeknek szólnak, azaz az adott tárgy iránt átlagos érdeklődésű, nem kiemelkedő képességekkel rendelkező diáknak is jól elsajátítható tananyagot tartalmaznak.
Élesen elkülönül ettől az utolsó 2 év tematikája. Ekkor, az érettségire való felkészítés mellett, a tehetséggondozást szolgáló, speciális képzést nyújtó ismeretek, a differenciált oktatás dominál. Ebben az időszakban fakultációs jelleggel választanak a tanulók a tantárgyak között. Ennek előnyei:

 

A gimnáziumi tananyag nagyobb részének megismerése után kerül választás elé a tanuló.
16 éves korban a választás, döntés felelősségét ismeri meg a gyermek. A választás azonban nem végleges, később módosítható.
A fakultáció természetes keretet ad a differenciálásra, az adott tárgyból a tehetséges gyerek nagyobb tudást sajátít el.
A differenciált tanterv a kötelezőséget, a kényszert oldva, a legnagyobb hajtóerőt, a gyermek érdeklődését és az ebből származó energiákat hasznosítja.
A fakultáció az egyetemi tanulmányokra való felkészítést maximálisan biztosítja, s ez a gimnázium alapvető feladata.
Idegen nyelvből felsőfokú nyelvvizsgára való felkészítést tesz lehetővé.

Az iskola nagy fontosságot tulajdonít az idegen nyelvek tanításának. Az angol nyelv tanítását kezdjük 9-10 éves korban tanítani. A gimnáziumban az első nyelvet nyolc illetve hat évig, a második idegen nyelvet négy évig heti négy órában tanítják. A szorgalmas tanulók számára mindkét nyelvből a középfokú nyelvvizsga elérése lehetséges. Ezt segítik a társalgási és nyelvvizsga előkészítő szakkörök is.
A nyolc- és hatosztályos gimnáziumban belső vizsgarendszer működik. Bizonyos anyagrészek befejezése után, egyes tantárgyak lezárásaként, meghatározott években és formában vizsgát tesz minden tanuló. Az írásbeli vagy szóbeli beszámolók célja a megszerzett ismeretanyag áttekintése, rendszerezése mellett a koncentrált tanulás, a vizsgán való szereplés és előadásmód gyakorlása.
Tantestületünk mindent megtesz az oktatás magas színvonalának megőrzéséért. Az iskola tanulói minden korosztályban évek óta szép eredményeket érnek el a helyi, országos és nemzetközi tanulmányi versenyeken. Végzős diákjaink jól helytállnak a felsőoktatási felvételi vizsgákon. Az érettségizők között a nyelvvizsgák száma általában a végzősök számának másfélszerese.


A nyolc- és hatosztályos tantervek szakmai elismerését, elfogadását bizonyítja, hogy az országban ötvennél több iskola vette át őket, s alkalmazta helyi tantervként. A széleskörű elterjedéshez hozzájárult, hogy az iskola tanárai tankönyveket is írtak a tantervek mellé.
Az intézményben a tanórai foglalkozásokon kívül sokféle egyéb lehetőség is adott a diákok számára. Színvonalas és gazdag könyvtár, s délután is nyitva tartó informatika terem áll rendelkezésre. A 10-15 szakkör sokszínű és változatos programot kínál, a kézművességtől az informatikáig, a tanulmányi versenyekre való felkészítéstől a környezetvédelemmel kapcsolatos tevékenységig. Több sportágban sportkörök működnek, házibajnokságok szerveződnek. Az iskolai diákönkormányzat gazdag szabadidős programot bonyolít minden évben. Az önszerveződő diákkörök a kulturális és speciális érdeklődést szolgálják, a szórakoztató programok a kikapcsolódást, a közösségi életet biztosítják. A szabadidős programok szervezésében a tanárok is kiveszik részüket. Tavasszal kerül megrendezésre a Tudományos Diáknap, melyen szakmájukban kiemelkedő, elismert tudósok, professzorok, szakemberek tartanak előadásokat a diákoknak szakterületük egy-egy témakörében. Nyaranta 20-22 tábor szerveződik különböző korosztályok számára., melyek között az irodalmi, a nyaraló, a sport, a kerékpáros, a gyalogos vándor, a vízi vándor táborok mind megtalálhatók.
1986-ban indult egy projekt: tanárok irányításával tanulóink Nobel-díjas tudósokkal vették fel levélben a kapcsolatot, s az iskola számára cikkeket, dedikált fényképet, levelet kértek. Az összegyűjtött anyagból 1986-ban, a Nemzetközi Békeévben kiállítást rendeztek. Ennek elismeréseként 1987-ben az ENSZ főtitkára az intézményt a "Béke követe" ("Peace Messenger") címmel tüntette ki.


Hosszú évek óta lelkes tanárok egy csoportja nyaranként egy-egy kárpátaljai gyerekcsoport számára kéthetes magyarországi üdülést-tanulást szervez. Ekkor a balatoni nyaralás és a budapesti ismerkedés mellett magyar és történelem órákat tartanak a gyerekeknek. A program lebonyolításában minden évben az iskola diákjai közül is többen segítenek.
Az intézmény tantestülete alapvető feladatnak tartja, hogy az életben boldogulni tudó diákokat bocsásson ki az iskolából. Ugyanakkor ezzel egyenrangú célként fogalmazza meg, hogy a boldogulás mellett tanulóik szociális érzékenységét is kifejlesszék, a fiatalok későbbi életükben is segítsék a rászorulókat, vagy vegyék észre, legyenek képesek megszervezni a segítségnyújtást.

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

 

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére