Jelenlegi hely

Vörösmarty Tagóvoda

Cím: 1047 Budapest, Vörösmarty u. 14.
Tel.: (06-1)370-9106   
E-mail: vorosmartyovi@upcmail.hu
info@vorosmartyovoda.ujpest.hu
Web:http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu/

Nevelési Programunk

 A gyermek fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az egyéni belső fejlődés-érés sajátos törvényszerűségei a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttese határozza meg.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk célja: a 3-6-7 éves gyermekek társadalmi gyakorlatra való felkészítése a kooperációs és kommunikációs képességeik megalapozásával, valamint az iskolai feladatokra való differenciált, egyéni felkészültség elérése.

A gyermeket minden életkori szakaszban orientálni kell valamerre, vezetni kell valahova. Meg kell adni a gyermekeknek a lehetőséget az önállóan megválasztott, belsőből fakadó tevékenységre, saját képességeiknek megfelelő szinten. Önállóságuk tiszteletben tartása mellett tudatosan, tervszerűen szervezzük meg a napi teendőket.

Tevékenységközpontú óvodai nevelésünk négyes feladatrendszerre épül:

  • Játék és tanulási tevékenység
  • Társas és közösségi tevékenység
  • Munkatevékenység
  • Szabadidős tevékenység

Legfontosabbnak tartjuk a játékot, mert általa szinte észrevétlenül tanulnak a gyerekek. A játékot tudatosan felhasználjuk nevelési céljaink eléréséhez. Feladatunk az érzelmi biztonság megteremtésével a gyermekek játékának beindítása, megfigyelése, fejlesztése. Nevelésünk során figyelembe vesszük a gyermekek spontán szerzett élményeit, tapasztalatait és erre építve fejlesztjük az egyént éppúgy, mint a csoportot.

A játék és a tanulás összekapcsolódva jelenik meg óvodai tevékenységeinkben. Legfőbb törekvésünk, hogy minőségben és használhatóságban minél több ismeretet kapjanak a gyerekek. A több érzékszervet igénybe vevő tapasztalást és a sokoldalú cselekedtetést tartjuk fontosnak fejlődésük szempontjából. Nevelésünk egészén belül a játékos tanulást kötött és kötetlen formában szervezzük meg a napi élet bármely szakaszában.
Nevelésünk célja továbbá, hogy a gyermekek megtanuljanak egymással érintkezni és együttműködni, a kooperációs és kommunikációs képességeik fejlődjenek. Minden gyermekben erősítjük tevékenységeiken keresztül az „énkép” tudatosítását, pozitív, negatív tulajdonságaiknak megismerését. Személyes példamutatásunkkal segítjük a másság, bármilyen jellegű személyes különbözőség elfogadását.

Pedagógiai céljaink közé tartozik a minőségi munka iránti igény kialakítása a gyermekekben. Arra törekszünk, hogy minden olyan munkát végezzenek el, amihez kedvük van, és képesek azok elvégzésére. Természetessé kívánjuk tenni, hogy mindenki kedve szerint dolgozzék. Fokozottan figyelünk személyes példamutatásunk nevelő értékére.

A szabadidő tartalma a termékeny, hasznos idő felhasználási lehetőségek közötti szabad választás és döntés. Elősegítjük azt a képességeiket, hogy tanuljanak meg majdan hasznosan, tartalmasan gazdálkodni szabadidejükkel. Ennek érdekében egyre fokozatosabban igyekszünk tágítani a gyerekek mozgásterét épületen belül és az udvaron.

A napi kötött és kötetlen foglalkozásokat komplex rendszerben szervezzük.

Fontos terület a környezeti nevelés, melyen belül a gyermekek megismerik szűkebb és tágabb környezetüket. Kiemelt figyelmet fordítunk a környezet és természetvédelemre, a környezeti kultúrára való nevelésre. Rendszeresen megemlékezünk a természet ünnepeiről: állatok-víz-Föld-madarak és fák világnapja. Hasonlóan fontos a játékos matematikai nevelés, mely meghatározó szerepet tölt be a gyermekek intellektuális képességeinek kibontakozásában.

A művészeti tevékenységek során legfontosabb feladatunk az egyéniség színeinek kibontakoztatása, a kreativitás, alkotó gondolkodás és cselekvés összekapcsolása. A művészeti tevékenység összetett komplex jellegébe beletartozik a mese, vers, bábozás, az ének-zene, a vizuális tevékenységek, melyeket a nap folyamán bármikor örömmel és szabadon gyakorolhatnak a gyermekek.

Nevelési Programunk lényeges eleme a mozgásfejlesztés. A rendszeres, játékban gazdag, kellő aktivitást és terhelést jelentő mozgás szoros kapcsolatban áll a fejlődéssel. Maximálisan biztosítjuk a gyermekek számára a spontán mozgás lehetőségét, az egyéni sajátosságok figyelembe vételével az egész nap folyamán.

Nagy alapterületű tornatermünk minden tekintetben kedvező feltételeket biztosít a szervezett testneveléshez. Ezen kívül minden csoportszobában különböző tornaszerek is vannak.

Kiemelt feladatunknak tekintjük továbbá az egyre sűrűsödő tartáshibák megelőzését, az intenzív lábtorna alkalmazását.

Szolgáltatások

Családias  légkörben, a gyermekek természetes érdeklõdésére és képességeikre építve folytatjuk  nevelõmunkánkat.
A szervezett keretek mellett, különféle, szabadon választható programokkal színesítjük vidám napjaikat.

  • Korcsolya
  • Úszás
  • Judo
  • Néptánc
  • Foci
  • Játékos gyermektorna

Egyéni kreativitás és alkotóképesség játékos fejlesztése

- óvodán belül szervezett kézműves foglalkozások alkalmával

Kulturális programok

- Helyszíni, zenés, báb-és meseműsorok elismert művészek tolmácsolásában

- Kerületi GYERMEKSZÍNHÁZ  előadásaira váltott bérletsorozat.

- Bábszínház előadásainak látogatása

Ismeretterjesztõ programok

- Állatkert rendszeres látogatása.

- Múzeumok, gyermekkönyvtár, gyermekkiállítások megismerésének lehetősége.

- Tanév végi családi autóbusz kirándulás szervezése Budapest  környékére.

A külön programok szervezésénél a mindenkori reális szülõi  igényeket, anyagi lehetõségeiket és a gyermekek egyéni szükségleteit vesszük figyelembe.

Heti 2 alkalommal logopédiai szolgáltatás

Forrás: http://www.vorosmartyovi.eoldal.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére