Jelenlegi hely

Tesz-Vesz Óvoda

Cím: 1054 Budapest, József Attila u. 18.
Tel.: (06-1) 318 - 1518
E-mail: teszvesz.ovoda3@upcmail.hu
Web: http://www.teszveszovoda.hu/

Óvodánk a Belváros szívében, egy lakóház félemeletén helyezkedik el. Központi fekvése miatt könnyen megközelíthető. Csoportszobáink barátságosak, világosak, tágasak, légkondicionáltak. Nagy alapterületük miatt a gyerekek számára megfelelő hely áll rendelkezésre a különféle tevékenységekhez. Az udvarban jól felszerelt tornateremmel rendelkezünk.

Jelenleg 4 gyermekcsoporttal működünk, - a kerületben egyedüliként – életkor szerinti elosztásban vannak csoportba sorolva a gyerekek. A Tevékenységközpontú Nevelési Program alapján folyik a gyermekek nevelése. Ez a program jól illeszkedik a modern elvárásokhoz azáltal, hogy a gyermekek fejlesztését, kompetenciáinak fejlesztését a tevékenykedtetésen keresztül valósítjuk meg. A Süni-csoportban 2013 szeptemberében indult a Montessori csoport. Két csoportban folyik idegen nyelvvel (angol és német) való játékos ismerkedés a mindennapi tevékenységekbe ágyazottan, egy csoportban pedig a kreatív tevékenységek kerültek kiemelt helyre.

Nevelési céljaink között elsődleges helyen szerepel a gyermekek lelki-testi egészségének megóvása. Ennek a célnak a megvalósulásához járul hozzá a sószoba rendszeres (egész évben), napi használata, a heti rendszerességgel szervezett úszás, a tisztított víz fogyasztása. A hozzánk járó családok (szülők, gyerekek) térítésmentesen vehetik igénybe a sószobát a délutáni időszakban.

Másik kiemelt nevelési célunk az iskolai élethez való alkalmazkodás megkönnyítése, a gyermekek képességeinek a kibontakoztatása. Ennek érdekében figyelemmel kísérjük a gyermekeink képességeinek alakulását az óvodába lépéstől az iskolába kerülésig. Három fejlesztőpedagógus kollegánk segítségével rendszeresen mérjük a gyermekek mozgás- és beszédállapotát, az értelmi képességeinek a fejlettségét. Szűrjük a részképesség-gyengeséggel küzdő gyerekeket, számukra - a kerületben elsőként – szükség esetén az óvodában biztosítjuk az egyénre szabott fejlesztő foglalkozásokat évek óta, sikerrel. Ehhez a szemlélethez jól illeszkedik a montessori pedagógia a speciális eszközeivel.

A gyermekek mozgásigényének a kielégítésében segítségünkre van a jól felszerelt, tágas tornatermünk, ahol délutánonként mozgásos külön foglalkozásoknak is helyet adunk. A közeli játszótereken oldjuk meg a napi levegőztetést, de a jó közlekedési lehetőségek miatt a nagyobb gyerekekkel gyakran kilátogatunk a Városligetbe is. Az önkormányzat jóvoltából heti rendszerességgel autóbuszos kirándulásokon vesznek részt a gyerekek.

Sok gazdag program színesíti az óvodai életet. 2015 februártól egy a kiemelkedő képességű gyermekek tehetséggondozására irányuló vizuális műhellyel indítjuk el óvodánkban a tehetséggondozást.

A szülők igényeihez alkalmazkodva szervezzük a külön foglalkozásokat. A gyermekeink 70%-a vesz részt a játékos vízhez szoktatási programban, melynek eredményeként jelentősen csökkent a gyermekek betegség miatti hiányzása és az úszás jótékony hatása következtében mérhetően jobb képességbeli kondíciókkal kerülnek a gyermekek az iskolába. 2014. szeptemberétől a nagycsoportos gyerekek az önkormányzat támogatása révén ingyen vehetik igénybe az úszás oktatást.

A gyermekek nevelésében kiváló segítőink a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársai: a logopédus, a fejlesztő pedagógusok és a pszichológusok. Az óvodában heti rendszerességgel óvodapszichológus jár, aki a dolgozók támogatása mellett segíti a kisgyermekeket a pszichés jól létük fenntartásában, lelki traumák feldolgozásában ill. a szülők számára is rendelkezésre áll nevelési kérdések megbeszélésében.

Az V. kerületi Belváros-Lipótváros Önkormányzata, az óvoda Alapítványa, a sikeres pályázataink és támogatóink segítik a színvonalas nevelés fenntartását.

Óvodánk reggel 6-tól 18 óráig fogadja a gyerekeket.

Nyílt Napokat nem tartunk, de minden érdeklődő családot előzetes telefonos egyeztetés után szívesen fogadunk. A honlapunkon és a Facebook oldalunkon bővebb betekintést nyerhetnek a dolgos mindennapjainkba.

Szeretettel várjuk az érdeklődő szülőket gyermekeikkel együtt, hogy személyesen találkozhassanak a leendő óvodapedagógusokkal.

A Tesz-Vesz Óvoda nevelőtestülete nevében:

Szabó-Biczók Tamásné

óvodavezető

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére