Jelenlegi hely

Tá-Ti-Ka Napközi Otthonos Óvoda

Cím: 1088 Budapest, Rákóczi út 15.
Tel.: (06-1) 338-4840
E-mail: tatika.ovoda@chello.hu
Web: http://www.ta-ti-ka-ovoda.hu

Óvodánk a Palotanegyedben, az Astoriához közel, a Szlovák kultúra épületének belső udvarában található. A jól felszerelt, óvodának épült, öt csoportos épületben 125 gyerek elhelyezésére van lehetőség. Az óvoda saját játszóudvarral rendelkezik. 1972 óta a középfokú óvónőképző, jelenleg pedig a pedagógiai szakközépiskola gyakorló óvodájaként működik.

Óvodánkban gyermekközpontú nevelés folyik. Ez azt jelenti, hogy önállóan gondolkodó, kreatív, érzelmileg kiegyensúlyozott, életkedvvel teli, felszabadult gyermekeket nevelünk, személyiségüket egyéniségük és jogaik tiszteletben tartása mellett folyamatosan fejlesztjük.

Középpontban mindig a gyerekekben rejlő lehetőség, tehetség kibontakoztatása áll, miközben igyekszünk számukra életkoruknak megfelelő szinten, meghatározó élményekben részesíteni őket.

Célunk a családi nevelés kiegészítése. Valljuk, hogy a gyerekek tevékenykedésének legfőbb színtere óvodás korban a JÁTÉK, melyet semmilyen egyéb foglalatossággal nem szabad helyettesíteni.

Alapszolgáltatásaink:

A gyerekek testi-lelki gondozásán felül fontosnak tartjuk az alapképességek (nagy mozgás, kézügyesség, egyensúlyérzék, ritmusérzék, zenei képességek, stb.), valamint  a különböző nevelési területek fejlesztését: anyanyelvi, érzelmi, értelmi, esztétikai, és erkölcsi nevelés.

Köztudott, hogy az óvodás korú gyerekek érzelmi úton közelítenek az őket körülvevő világhoz, felnőttekhez, gyerekekhez. Ezt figyelembe véve törekszünk arra, hogy  minél előbb biztonságba érezzék magukat nálunk. Ezt a folyamatot segítik a szakmailag jól felkészült, kedves, barátságos, megértő, de ugyanakkor következetes pedagógusaink.

A gyerekek életkorából adódó kíváncsiságát, gyakorlati tapasztalatszerzési, tanulási vágyát, játékba épített spontán, illetve tudatos neveléssel fejlesztjük.  Továbbá az óvó nénik által előre megtervezett foglalkozásokon (mikro környezetünk megismerése, mese-vers, ének-zene, torna, rajzolás, festés, gyurmázás, barkácsolás, egyéb alkotás, matematika, stb.) történő ismeretanyag átadásával segítjük a gyerekek ügyesedését, értelmük folyamatos fejlődését. Középső csoporttól a „kooperatív tanulás” módszerét is alkalmazzuk.

A fenntieknek megfelelően kiemelt nevelési területeink: – zenei nevelés, mozgás, kézügyesség fejlesztés, helyes viselkedés, és a probléma megoldó gondolkodás kialakítása – ezek megléte, fejlesztése  arra szolgál, hogy később az iskolák örömmel fogadják az általunk nevelt-oktatott gyerekeket.

Az óvodai foglalkozásokon kívül, saját fejlesztő pedagógusunk segítségével nagy gondot fordítunk a részképességekben lassabban fejlődő, és a valamiben kiemelkedő, tehetséges gyerekek gondozására is. Logopédus hetente egyszer foglalkozik az arra rászoruló gyerekekkel.

Pedagógusaink a gyerekek számára élményekben gazdag programokat szerveznek. Óvodásaink ősszel, tavasszal buszos kirándulásokon ismerkednek a természettel, télen  bábszínházba, múzeumokba visszük őket. Nyáron a nagyobbak a Magyarkúton található erdei óvodában tölthetnek el egy hetet saját óvónőjükkel.

Szülői támogatást igénylő szolgáltatások:

- Kicsinyek tornája, nagyok tornája (az óvodában és a Spartakusban)

- Kézügyesség fejlesztés,

- Angol nyelvvel való ismerkedés, heti 4 alkalommal.

Forrás: http://www.ta-ti-ka-ovoda.hu/

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére