Intézményvezető: Kiss Csabáné
Óvodánk a XVII. kerület zöldövezetében, Rákoscsaba-Újtelep Rákosligettel határos területén található, közel a Rákos-patakhoz, családi házas környezetben helyezkedik el.
A 100 férőhellyel rendelkező épület két tágasabb és két kisebb, világos és barátságos csoportszobát foglal magába. A csoportszobák az épület bejáratától két irányban helyezkednek el. Két csoportszobához tartozik egy, közös használatra kialakított öltöző és mosdó.
A csoportszobáink berendezései egyedi tervezésűek és kivitelezésűek. Dobogókkal és polcrendszerrel alakítottuk a játéktereket barátságossá, maximálisan kihasználhatóvá. Ennek köszönhetően valamennyi csoportszoba hangulata egyedi. Játéktárunk sokoldalú, minden csoportban szinte azonos a játékkészlet. Elengedhetetlennek tartjuk, hogy a gyermekek környezetében csak jó minőségű, komplex fejlesztő játékok; valamint olyan eszközök legyenek: melyek gyermekméretűek, könnyen kezelhetőek, biztonságosak, és esztétikusak.
Gyermekcsoportjaink: Teknős, Csibe, Mókus, Delfin. A vegyes életkorú csoportokban 3 -7 éves gyermekek élnek együtt.
A 9 óvodapedagógus munkáját 1 pedagógiai asszisztens, 5 szakképzett dajka, 1 óvodatitkár, 1 gondnok segíti. Óvónőink közül hárman szakvizsgázottak, egy fejlesztő pedagógusi, gyermek és ifjúságvédelmi; ketten népi játszóházi foglalkozás vezetői, egy néptánc oktatói, egy népi játék-néptánc, egy gyermek úszóoktatói, szabadidő – sport szervezői képesítéssel rendelkeznek.
2008. szeptemberétől fogadunk sajátos nevelési igényű mozgásszervi fogyatékos és táplálék allergiás gyermekeket.
Kertünket a gyermeki igényeikhez, játékszerveződésük sajátosságaihoz igazított térformáló elemek beillesztésével alakítottuk ki. Az intenzívebb mozgásforma érvényesüléséhez esztétikus, árnyas környezetet biztosítva. Fűszerkerttel és magas-ágyásokkal gazdagítottuk kinti játszóhelyeinket, amelyek egyben a környező valóság megismerésében, alakításában kapnak hangsúlyt a gyermekek mindennapi életében.
Óvodánk adottságainál fogva „családias” jellegű. Ezt az adottságot a munkatársak mindennapos igyekezete formálta, töltötte meg tartalommal, ezért a minket választó szülők véleményével ezt a jelzőt helytállónak és megtisztelőnek tartjuk.
A Rákosmenti Robogó Óvoda nevelési programjának törvényi és szakmai alapját az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja adja, különös tekintettel:
- az óvodai nevelésnek a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására kell irányulnia,
- a gyermeket – mint fejlődő személyiséget gondoskodás és különleges védelem illeti meg,
- az óvoda a gyermek nevelésében a család mellett kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő szerepet tölt be.
Óvodánk célja, hogy kulturált, gyermekbarát, családias környezetével, magas színvonalú pedagógiai munkával, jó közösség létrehozásával, illetve megőrzésével kerületünk és a Rákoscsaba-Újtelepi polgárok személyes boldogulásához járuljon hozzá.
Intézményünkben Szülő Szervezet segíti az óvoda és a családok közötti szoros együttműködést.
Pedagógiai Programunkban kiemelt szerepet kap:
- a szocializációs nevelés,
- a játékközpontúság,
- az élménypedagógia,
- a manipulációs tevékenységek,
- az évszakok, jeles napokra hangsúlyt helyezve kívánunk feladatainknak megfelelni.
A szocializációs nevelés alapfeltételeként csoportjainkban, vegyes csoportokban három korosztály él együtt.
A csoportok kialakításában olyan szempontokat tudunk érvényesíteni, melyek az óvodás korú gyermekek számára a legfontosabbak: egy csoportba kerülhetnek a testvérek, rokonok, barátok, ismerősök. A hároméves korig kialakult érzelmi kapcsolataikat ezáltal is támogatjuk, és segítjük az újabbak kialakulását, megteremtését. A gyermekek a mindennapi életüket egy nagy család részeseiként élhetik meg. A kicsik beszoktatása, a szokások elsajátítása gördülékenyebben és sikeresebben zajlik. A nagyok empatikusabbá válnak, megtanulják, hogy a segítségnyújtás örömöt is jelenthet. A gyermeki magatartás alakulása szempontjából modellértékűnek tartjuk az óvodapedagógus személyiségét, viselkedését. Nézetünk szerint a pedagógus személyisége nevel.
Nevelési programunk középpontjába a játékot állítottuk. Óvodánk e tevékenységet tekinti nevelésünk alapjának. Valljuk, hogy a játék a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze.
A megismerési, tanulási folyamatot természetes közegben, életszerű körülmények között törekszünk megvalósítani,élményszerűen megélve. Természetes környezetünket (kertünk, patakpart adta lehetőségeket) élményszerűen tudjuk kihasználni a környező valóság megtapasztalása, elsajátítása, valamint az egészséges életmódra törekvés érdekében. Óvodásaink az ének –zenei nevelésünk állandó résztvevőiként – havonkénti előadást tartó Kolompos együttessel (élő zene, néptánc, népi hagyományok) élményszerűen ismerkedhetnek.
Az évszakok, jeles napok: számos tevékenységünket, a foglalkozások anyagát, az ünnepekre való felkészülés határozza meg (pl.: karácsonyi készülődés december elejétől).
Pedagógiai elveink, napirendünk, a csoportszobáink berendezései, eszközeink sokfélesége lehetővé teszik, hogy a gyermekeket sokrétű, változatos manipulációs tevékenységek keretében fejlesszük. A fejlesztés, az ismeretek átadása, ill. elsajátítása a manuális foglalkoztatás - komplex módon történik. Egyfelől koncentráltan a „foglalkozások” időtartama alatt, másfelől az óvodában töltött idő egészében. A foglalkozások úgynevezett kötött vagy kötetlen (kezdeményezés jellegű) formában délelőtt folynak. A mese, a mesélés kiemelt szerepet kap a mindennapi foglalkozások részeként. Mivel fontosnak tartjuk a mesék világtükröző, intellektuális és emocionális értékközvetítő hatását óvodás korban.
Felfogásunk szerint az óvoda nem iskola. Éppen ezért fokozott figyelmet fordítunk a gyermekek korának, képességeinek, fejlettségének megfelelően egyéni foglalkoztatásra, sok-sok játékra.
Kiemelt célunknak tartjuk: a gyermekek óvodába lépéséig kialakult helyes, kulturált szokásainak megőrzését, a gyermekek egészségének védelmét, az egészséges életmód, az egészségmegőrzés, higiéniai kultúra alakítását, a tárgyi környezet kornak megfelelő színvonalú alakítását, a felnőtt környezet példamutatását, az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését.
Óvodánk céljának tekinti, hogy óvodásaink sokoldalú fejlődését, személyiségük kibontakoztatását elősegítse: az életkori, az egyéni és fejlődési sajátosságokat, valamint a szociális és kulturális különbözőségeket figyelembe véve.
Pedagógiai programunk tükrözi gyermekszeretetünket, tudásunkat, a gyermekek iránt érzett felelősségünket, segítőkészségünket, mely meghatározza nevelőmunkánkat.
Forrás: www.robogoovoda.hu
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!