Gyermek csoportjaink osztatlan szervezésűek. Ebben a szervezési formában látjuk legjobban biztosítva a modellkövetést, az utánzásra jó sok lehetőség adódik, eredményesebb a szocializálódás, könnyebben válnak önállóvá a gyermekek. A gyermekek megtanulják, hogyan alkalmazkodjanak egymáshoz, fokozódik empátiás képességük, természetesebben elfogadják a különbözőséget. Konfliktusmegoldó képességük jól fejlődik, kialakul bennük a megegyezésre való képesség. Életszerű helyzetek jönnek létre. A testvérek, barátok, ismerősök segítik a beszoktatás folyamatát.
A már kialakult, nagyok által alkalmazott szokásrend, viselkedés, a kicsik számára természetes velejárója az óvodai életnek. Az eltérő fejlettségű gyermekek nem szigetelődnek el. Mindenki talál partnert vagy támogatót, ha segítségre szorul. A baráti csoportok kialakulása színes és változatos lehetőségeket kínál.
A gyermekek felvételekor figyelembe vesszük a gyermekek érdekeit, figyelünk a különböző életkorú gyermekek csoporton belüli arányára, a nemek arányára, és a gyermekközösségek szociális összetételére.
Az óvodába kerülő gyermekek képességeinek fejlettségi szintje eltérő. Nevelői kollégiumunk ezt a különbséget természetesen fogadja, és tiszteletben tartja az egyenlő hozzáférés biztosításával. Ugyanakkor a gyermek fejlődésének első hét évét, soha vissza nem térő lehetőségnek tartjuk, amikor is számos fejlődési elmaradás korrigálására van esély.
A nevelői kollégium számára sikerélmény, hogy a szülők nevelőpartnerüknek tekintenek bennünket, bizalommal fogadnak minket, s az óvodában otthonosan érzik magukat. Óvodánk pedagógiai tevékenységrendszere és tárgyi környezete segíti a gyermekek környezettudatos magatartásának kialakulását. A családok erőfeszítést tesznek mindezért az óvodai élet gazdagítására, pedagógiai munkánk hatékonyságát nagymértékben segítik, nélkülözhetetlen számunkra az együttműködésük.
Nevelőtestületünk igényes szakmai képzettségű. Mind a négyen folyamatosan részt veszünk szakmai napokon, konferenciákon. Fontos számunkra a Waldorf óvónőkkel való folyamatos kapcsolat, ezért regionális konferencián is együttdolgozunk a közelben lévő Waldorf óvodák óvónőivel, ez biztosíték mindannyiunk számára a minőségi pedagógiai munka megvalósítására.
Mind a testi, mind a lelki, szellemi fejlődésnek nagy jelentőséget tulajdonítunk. A megtestesült és magát testiekben, lelkiekben kinyilvánítani törekvő individualitásnak vannak az életkorral változó, megismerhető és regisztrálható törvényszerűségei. Ezek a változások nyomon követhetőek és meglehetős határozottsággal különítik el az egyes életkori szakaszokat egymástól. Segítséget nyújtunk ahhoz, hogy a gyermekek a lehetőségek széles körével találkozhassanak a fejlődésük útján, s képesek legyenek kiválasztani a személyiségüknek megfelelőt.
Forrás: http://www.waldorfkispest.hu/
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!