Jelenlegi hely

Karinthy Frigyes Óvoda - Óceán Tagóvoda

Cím: 1048 Budapest, Óceánárok u/M
Tel.: 380 6197
E-mail: info@karinthyovoda.ujpest.hu, info@oceanovoda.ujpest.hu
Web: http://www.karinthyovoda.hu

Pedagógiai programunk:

Óvodai nevelésünkkel törekszünk arra, hogy a gyermek személyiségében rejlő képességeket kibontakoztassuk, az egyéni sajátosságokhoz mérten a legeredményesebben fejlődjön. A gyermeket képessé tesszük az őt körülvevő világban való biztonságos eligazodásra, fejlesztjük önállóságát. Szeretnénk elérni, hogy a kisgyermek önállóan gondolkodó, érdeklődő, együttműködésre képes, nyitott, vidám és boldog legyen.
A sajátos nevelési igényű gyermekekkel együtt nevelődéssel a különbözőségek elfogadására képesek lesznek, toleráns magatartást mutatnak mások iránt. A más kultúrából érkező gyerekek szokásait képesek lesznek elfogadni. A gyermek belső érése, valamint a családi nevelés és az óvodai nevelési folyamat eredményeként a kisgyermek az óvodáskor végére eléri az iskolai munkához, az iskolai élet megkezdéséhez szükséges fejlettségi szintet.
Óvodánk a családdal együttműködve, a gyermek érdekeit mindenkor figyelembe véve pedagógiai eszköztárával kiegészíti, segíti a családi nevelést. Óvodánk nevelési programja az általunk megfogalmazott gyermekkép megvalósítását szolgáló gyermeki tevékenységek, a fejlődést segítő környezeti feltételek és a tudatos tervszerű nevelői hatások rendszerét tartalmazza.

Óvodai nevelésünk alapelvei:

  • gyermekközpontú nevelés, amely a kisgyermek testi-lelki igényeit veszi alapul,
  • az óvoda minden dolgozója elfogadva a gyermek személyiségét, tisztelettel, szeretettel, megbecsüléssel és bizalommal kezeli,
  • az egyéni személyiség kibontakoztatása, olyan készségek, képességek, kompetenciák fejlesztése, amelyek az életen át tartó tanulást alapozzák,
  • az óvodapedagógus törekszik a gyermekek személyiségéhez igazított pedagógiai intézkedések alkalmazására,
  • családdal való együttműködés a gyermek harmonikus személyiségfejlesztése érdekében,
  • a gyermeki jogok és alapvető szabadságok tisztelete és védelme, különös tekintettel az egyenlő hozzáférés biztosítására,
  • esélyegyenlőség biztosítása a sajátos nevelési igényű valamint hátrányos/halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek érdekében, differenciáló módszertan és kompetencia-fejlesztő programok alkalmazásával, amelyet az óvodapedagógusok és egyéb szakemberek segítségével valósítunk meg,
  • a nemzeti etnikai kisebbség és migráns gyermekek és családjuk számára biztosított az önazonosság megőrzése, ápolása, erősítése, a multikulturális és interkulturális, nevelésen alapuló integráció,
  • az óvodapedagógus modellszerepének elve szerint a gyermek az óvodában utánzás, modellkövetés útján magatartási formákat, viselkedési mintákat tanul meg, ezért fontos, hogy az óvodapedagógusokat és a technikai dolgozókat esztétikus külső, kiegyensúlyozott, empatikus, toleráns magatartás, jó konfliktuskezelés, kreatív és stratégiai gondolkodás jellemezze.

Óvodai nevelésünk célja:

Óvodai nevelésünk célja az óvodás gyermekek harmonikus, sokoldalú, teljes személyiséget érintő fejlesztése az életkori és egyéni sajátosságok, valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembe vételével.

Óvodai nevelésünk jellemzői:

Az óvodai nevelés alapfeladatain belül nevelőtestületünk kiemelten kezeli:

  • a játék fontosságát és elsődleges szerepét a gyermek fejlődésében valamint a kultúraközvetítésben;
  • az egészséges életmódra nevelést, ezen belül a mozgásfejlődés tudatos alakítását;
  • a környezettudatos magatartás megalapozását;
  • a tevékenységek szervezését, a gyermekek képességeinek megfelelően differenciálva;
  • a kommunikációs nevelést, különös tekintettel az anyanyelvi nevelésre.

A nevelésben alkalmazott speciális módszerek és eszközök:

  • a Montessori pedagógia egyes elemei és eszközei;
  • a fejlesztőpedagógiai ismeretek, módszerek;
  • változatos sporttevékenységek és mozgásfejlesztő eszközök;
  • drámapedagógiai elemek és módszerek;
  • a magyar népi kultúra és hagyományok közvetítése;
  • a projekt módszer alkalmazása.

A feladatokat óvónőink egyéni beállítódásuknak megfelelően, változatos módszerek alkalmazásával valósítják meg.

Forrás: http://www.karinthyovoda.hu


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Elfeledettnek hitt betegség okoz súlyos fertőzéseket avagy mit kell tudni a szamárköhögésről

Elfeledettnek hittük, de súlyos fertőzést okoz - Mit kell tudni a szamárköhögésről

Barátságosnak hangzó neve jellegzetes tünetére utal: a beteg erős köhögés közben a szamár hangjára emlékeztető elnyújtott hangot hallat. 1954 óta kötelező ellene a védőoltás. Általában ezzel úgy hisszük, hogy le is tudtuk egy életre. Pedig nem!
5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.
A női termékenység titkai

A női termékenység titkai

A fogantatás és a születés misztérium. Ma már mintha ezt elfelejtettük volna. Mintha a nők már nem bíznának a testükben és abban, hogy képesek egy gyermeket a világra hozni. Egyre inkább támaszkodnak a külső hatásokra, orvosi segítségre. A külső hatások miatt is, hiszen a társadalom nyomása és a stresszes környezet egyáltalán nem segít a nyugodt gyermekvállalásban.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére