Jelenlegi hely

Gyermekvilág Óvoda

 
Cím: 1031 Budapest, Vitorla u. 6.
Telefon:(+36-1) 242-6911
 
Óvodavezető: Barabásné Murgács Kinga
 
Bemutatkozás
 
Óvodánk 3 épülete Budapest III. kerületében, a Római úti lakótelepen helyezkedik el. Környezetünkben lakótelepi lakások, lakóparkok és családi házas övezet van. Közel a Duna, ahol főként nyáron - amikor az üdülők benépesülnek - egyre nagyobb a sportélet.
A környezetünkben élő családok felnőtt tagjai többnyire diplomások, szellemi foglalkozásúak, illetve vállalkozók. Mivel a lakótelepen csak öröklakások vannak, és a római part telekárai magasak, a hozzánk járó családok anyagi helyzete a magyar átlagjövedelem felett van. Az új lakóparkok átadása miatt a lakótelepen az óvodáskorú gyermeklétszám növekszik, de a kerület távolabbi részeiről is sokan szeretnének hozzánk járni. Az elköltöző családok gyermekeiket visszahordják intézményünkbe. Az óvodánkba érkező gyermekek zöme jó szociokulturális háttérrel rendelkezik, ismereteik gazdagok, gondozottságuk megfelelő. A szülők fokozott elfoglaltsága miatt a gyermekkel töltött idő sok helyen kevés, egyre több a magatartási problémával érkező gyermek, növekszik a válások száma. A kerületi átlaghoz képest csekély a hátrányos helyzetűek aránya, nemzetiség és kisebbség, külföldről betelepedő, migráns család alig van a lakótelepen.
 
Pedagógiai programunk ötvözi a Kanóc és a Vitorla óvodák előző, önálló pedagógiai programjait. Intézményeink 2000 augusztusában kerültek összevonásra. Nevelőtestületünk ekkor úgy döntött, hogy a pedagógiai programokat, - mivel azok között sok a hasonlóság, és bizonyos területeken jól kiegészítik egymást, - egységes szerkezetbe illeszti. 2006-ban, az Arató Emil téri épület megnyitása után szembesültünk azzal, hogy programunk további átdolgozásra szorul. Az elmúlt esztendőkben nevelőtestületünk jelentősen bővült, egy része kicserélődött, a pedagógusok összetétele és képzettsége megváltozott. Pedagógiai szemléletünk és tudásunk az elmúl 5 évben sokat gazdagodott. Ez a program a jelenlegi pedagógiai tudásunkat és gyakorlatunkat rögzíti.
 
Eredeti programjaink az Országos Közoktatási Intézet minősített óvodai programjai közül a Tevékenység központú, a magyarországi Montessori program, a Waldorf-óvodai program, és az Óvodai nevelés Freinet-elemekkel című programok bizonyos részeinek, valamint hazai és külföldi óvodai tapasztalataink felhasználásával készültek. A jelenlegi programban megőriztük az előző program értékeit, és a mindennapi gyakorlat pontos rögzítésére törekedtünk. 2010-től új elemként a projekt módszert, és a „Persona Doll” módszert vezetjük be.
 
Forrás:http://www.gyermekvilag-obuda.hu/bemutatkozas
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére