Jelenlegi hely

Gyermeksziget Montessori Óvoda

 
Cím: 1039 Budapest, Zipernovszky u. 2.
Telefon: (1) 243-8427, 454-7201
E-mail: ziper-o@kszki.obuda.hu
Web: http://www.gyermeksziget.eoldal.hu
 
Óvodavezető: Stefán Mariann
 
ÓVODAI BEMUTATKOZÓ
 
Óvodánk Budapest határán, Békásmegyeren a Duna felőli oldalon található.
Intézményünk 6 csoporttal működik, csoportszobáink tágasak, világosak. Az épülethez tágas udvar tartozik, ahol folyamatosan bővítjük a mozgásfejlődést, szolgáló játékeszközöket, így biztosítjuk az egészséges életmód szokásainak kialakítását, a mozgástevékenységek gyakorlását. Óvodánk 1991 óta Maria Montessori módszerével működik.
A gyermekek vegyes életkorú csoportban vannak, természetessé válik egymás segítése, elfogadása, hogy a nagyobbak segítik a kisebbeket.
 
Célunk: harmonikusan fejlődő, sokoldalú, kreatív, kiegyensúlyozott, segítőkész, egészségesen élő gyermek nevelése, derűs, nyugodt, családias légkörben.
Nevelési alapelvünk a gyermekszeretet. A harmonikus, nyugodt, egymásra figyelő óvodai életben a játékot tartjuk elsődlegesnek. Erre alapozzuk a gyermekek igényeihez, életkori sajátosságaihoz, testi képességeihez igazított tapasztalatszerzéseket. Hangsúlyozzuk a családdal való együttműködést, a nyílt és jó szándékú párbeszédet, mely nélkül az egészséges és sérült gyermek nevelése nem lehet teljes.
 
Feladataink:
  • érzelmi biztonság és szociális készség kialakítása,
  • a gyermek testi-lelki szükségleteinek kielégítése,
  • a gyermek a közösségben érezze jól magát,
  • szabadon tevékenykedjen, kommunikáljon,
  • egészséges életmód kialakítása, az érzelmi nevelés, a szocializáció biztosítása,
  • képességfejlesztés, az érzékelés különböző tapasztalatain keresztül,
  • értelmi nevelés a fejlesztés megvalósítása.
 
„SEGÍTS NEKEM HOGY MAGAM CSINÁLHASSAM!” (Maria Montessori)
 
A gyermeki aktivitás feltétele a szabad mozgás, változatos tevékenység, fontos a köré felépített környezet, melyben legjobban érvényesül a gyermek szabadsága.
 
Montessori egyik alapvető elve:
 
„Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége.”
A nevelés többi területére is nagy hangsúlyt fektetünk, a napirendbe beépítve, énekelünk, verselünk, mesét mondunk, számolunk, festünk stb.
Hagyományaink az évszakhoz kapcsolódó ünnepek, az őszi „Kölyök Nap”, valamint május végén az „Iskolások napja” és a „Majális”.
A szülők igényei szerint tevékenységünket főleg mozgással kapcsolatos külön órák szervezésével egészítjük ki. (úszás, játékos torna, művészi torna kezdő és haladó, kosárovi, kézműves foglalkozás).
 
Forrás: http://www.gyermeksziget.eoldal.hu/cikkek/ovodankrol/gyermeksziget-ovoda-bemutatkozo.html
 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére