Jelenlegi hely

Gyermekek Háza Óvoda

Cím: 1103 Budapest, Kada u. 27-29.
Tel: 262-4409
Email: kada.ovoda@gmail.com
Web: www.kadaovi.hu

Intézményvezető: Szigetiné Mezei Gabriella

Óvodánk Kőbánya családi házas övezetében helyezkedik el. A családok közötti szociológiai különbségek polarizáltak. 
A családok életkörülményeire a következők jellemzőek: 
    • kertes családi házban - lakótelepi lakásban - bérlakásban élők;
    • egyszoba-konyhás komfort nélküli - összkomfortos lakásban élők;
    • csonka családok - teljes családok - többgenerációs együttélés; 
    • egy gyermekes – 3 vagy több gyermeket nevelő családok;
    • a szülők iskolázottságára jellemző, hogy akad olyan aki az általános iskolát sem fejezte be, míg egyetemet, főiskolát végzett szülők száma 
    is jelentős;
    • munkanélküli - egy keresetből élő – aktívan dolgozó teljes családok;
    • a családok egy része szabadidejét tartalmas, közös tevékenységekkel tölti el (pl.: kirándulás, múzeumlátogatás, stb.) míg a többiek
    legfontosabb közös időtöltése a televízió és videó nézése;
    • jelentős a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett helyzetű gyermekek (családok) száma.
Úgy gondoljuk, hogy minden család közvetít valamilyen értéket a gyermekek felé, még akkor is, ha nem minden funkcióját teljesíti maradéktalanul. Nem a családok helyett, hanem velük együtt szeretnénk megoldani a jelentkező gondokat. Meggyőződésünk, hogy a család semmivel sem helyettesíthető örömforrás a gyermekek és a felnőttek számára egyaránt. Óvodánk nyitottsága, mint elv, befolyásolja az óvoda kapcsolatainak kialakítását, a családoktól a közvetlen partnerekkel való együttműködésig.

Intézményünk 1896. óta üzemel, 2002.augusztus 1-jétől összevontan működik a Kada Mihály Általános Iskolával. A 4 óvodai csoport osztatlan (vegyes) szervezésű. Ezekben a csoportokban nagy érzelmi biztonságot élnek meg a gyermekek. "Beszoktatás" - a régi értelmezés szerint e csoportokban nem létezik, a kicsik óvodai életének megkezdése zökkenőmentesebben zajlik. Az együttlét örömforrás, az átélt örömöknek, sikereknek "nagyobb a hőfoka". A testvérek együttléte érzelmi gazdagodást nyújt. A nagyok tudnak "anyáskodni" - a kicsik általuk is védettséget éreznek. Az óvodapedagógusnak több lehetősége van a pozitív megerősítésekre, dicséretekre, természetes ösztönzésre. Intenzívebben segít a másság elfogadásában, ennek tudatos ébrentartásában. Tartalmasabb a csoport játéka. A testvérek "hazaviszik" és újrajátszhatják közös élményeiket. Tudnak róla beszélni, tudnak másnapra terveket szőni. Motiváltabbak a szerepjátékra. Minden korosztály toleranciája optimálisan fejlődik. A kicsik számára a nagyok modellt, húzóerőt jelentenek. Sokoldalúan fejlődik a gyermekek énképe. A szocializációs folyamatok felgyorsulnak, stabilizálódásukra is nagyobb az esély. Nagyobb a kérdezési és a közlési igény, a "kibeszélés" és megbeszélés lehetősége. Fokozódik a figyelmük egymásra. Lexikális tudásuk erőltetés nélkül sokszorozódik. Az együttlét erőfeszítésre, teljesítményre ösztönöz. Segíti és fejleszti a felelősségérzés kialakulását. Egészségesen fejleszti az összehasonlító és differenciáló képességet. Az ok-okozati folyamatok hamarabb tisztázódnak.
A csoportokban jelen van a "kicsi voltam, nagy leszek", vagyis a múlt és a jövő.

Forrás: http://www.kadaovi.hu/


A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére