Az óvodás gyermek természetes életformája a játékos lét, s az óvodáskori játék olyan tevékenységforma, mely magában hordja a másik két tevékenységi kör (tanulás, munka) részfunkcióit is, biztosítva ezzel a hatékonyságot. A játékban minden lehetséges. Motívuma az öröm, a bánat, a kaland feszültsége, a kommunikáció igénye, az erő próbálgatása, az önkifejezés vágya. A játék megnyugtat és felhevít, az egyedüllét védő illúzióját adja, és ugyanakkor társat közvetít, nevel és tanít, lehetővé teszi, hogy segítségével a gyermek megismerje a világot.
Nagyon fontos számunkra a szülőkkel való jó kapcsolat. Munkánkhoz a szülők egyetértése, támogató beleegyezése nélkülözhetetlen. Az óvodánkba lépő szülőket röviden és egyszerűen ismertetjük nevelési felfogásunkkal. Ha bizalmat kapunk, a szülőket meggyőzi a valóság: gyermekük szeret a „játékos óvodába” járni, kedves, vidám és hajlékony a jóra, egyedül vagy társaival színesen és ötletesen játszik és sok mindent tud. Dallal, mondókával, versekkel, szabályok kitalálásával, számolgatással, a külső világ megismerésével, különös képzettársításokkal, játék – és meseszimbólumokkal szórakoztatja magát.
Óvodánkban biztonságos, mindenféle kötelezettségtől mentes környezetet biztosítunk a gyermekek részére, ezért az angol nyelvi programban való részvétel nem kötelező - ugyanakkor megvan a lehetősége arra, hogy ismerkedjen a nyelvvel játék közben. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy olyan nyelvfejlesztési módszert választottunk, amely motiválja, nem pedig kényszeríti a gyermekeket az angol nyelv irányába. Az angol nyelvfejlesztés így védett, biztonságos és barátságos módon történik. Egy másik előnye ennek a módszernek az, hogy a gyerekek önkéntesen választják az angol foglalkozásokon való részvételt, ezért jobban motiváltak, és végső fokon eredményesebbek. Az angol nyelvű foglalkozások érdekes, izgalmas, gyakran humoros tevékenységeket tartalmaznak. A légkör stressz mentes és oldott, senki nem kap megrovást a nyelvi hibákért, ellenkezőleg: minden egyes erőfeszítést bíztatással jutalmaz a célnyelvi pedagógus. Egészében véve, az angol nyelvi program a hagyományos, forma-és szabályorientált megközelítés helyett a tartalmat, az üzenetet középpontba helyező nyelvelsajátításon alapul.
A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
DÍJAK ÉS A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI ITT!