Jelenlegi hely

Belvárosi Játékóvoda

Cím: 1055 Budapest, Honvéd u. 27.
Tel.: 06 1 311-0048; 06 1 784-3842
E-mail: fjudit@jatekovoda.hu
Web: http://www.jatekovoda.hu/

Az óvodás gyermek természetes életformája a játékos lét, s az óvodáskori játék olyan tevékenységforma, mely magában hordja a másik két tevékenységi kör (tanulás, munka) részfunkcióit is, biztosítva ezzel a hatékonyságot. A játékban minden lehetséges. Motívuma az öröm, a bánat, a kaland feszültsége, a kommunikáció igénye, az erő próbálgatása, az önkifejezés vágya. A játék megnyugtat és felhevít, az egyedüllét védő illúzióját adja, és ugyanakkor társat közvetít, nevel és tanít, lehetővé teszi, hogy segítségével a gyermek megismerje a világot.

Nagyon fontos számunkra a szülőkkel való jó kapcsolat. Munkánkhoz a szülők egyetértése, támogató beleegyezése nélkülözhetetlen. Az óvodánkba lépő szülőket röviden és egyszerűen ismertetjük nevelési felfogásunkkal. Ha bizalmat kapunk, a szülőket meggyőzi a valóság: gyermekük szeret a „játékos óvodába” járni, kedves, vidám és hajlékony a jóra, egyedül vagy társaival színesen és ötletesen játszik és sok mindent tud. Dallal, mondókával, versekkel, szabályok kitalálásával, számolgatással, a külső világ megismerésével, különös képzettársításokkal, játék – és meseszimbólumokkal szórakoztatja magát.

Óvodánkban biztonságos, mindenféle kötelezettségtől mentes környezetet biztosítunk a gyermekek részére, ezért az angol nyelvi programban való részvétel nem kötelező - ugyanakkor megvan a lehetősége arra, hogy ismerkedjen a nyelvvel játék közben. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy olyan nyelvfejlesztési módszert választottunk, amely motiválja, nem pedig kényszeríti a gyermekeket az angol nyelv irányába. Az angol nyelvfejlesztés így védett, biztonságos és barátságos módon történik. Egy másik előnye ennek a módszernek az, hogy a gyerekek önkéntesen választják az angol foglalkozásokon való részvételt, ezért jobban motiváltak, és végső fokon eredményesebbek. Az angol nyelvű foglalkozások érdekes, izgalmas, gyakran humoros tevékenységeket tartalmaznak. A légkör stressz mentes és oldott, senki nem kap megrovást a nyelvi hibákért, ellenkezőleg: minden egyes erőfeszítést bíztatással jutalmaz a célnyelvi pedagógus. Egészében véve, az angol nyelvi program a hagyományos, forma-és szabályorientált megközelítés helyett a tartalmat, az üzenetet középpontba helyező nyelvelsajátításon alapul.

 

A Budapestimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében sok szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket ITT OLVASHATOD.

Hozzászólások

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére